Lek in verdamper
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Iemand ervaring met het vervangen van pakkingen in een verdamper?
Ik rook vanmiddag gas, toen ik aan het test draaien was na het vervangen van de waterpomp.
Even een soppie hier en daar spuiten en zag dat de laatste schijf van de verdamper lekt op de pakking.
Misschien dat we op het werk nog een pakking hebben liggen, we hebben nl lange tijd Koltec verdampers gegoten.
Iemand tips? Wil nl niet dadelijk vastgevroren zitten aan een Koltec verdamper.
Ik rook vanmiddag gas, toen ik aan het test draaien was na het vervangen van de waterpomp.
Even een soppie hier en daar spuiten en zag dat de laatste schijf van de verdamper lekt op de pakking.
Misschien dat we op het werk nog een pakking hebben liggen, we hebben nl lange tijd Koltec verdampers gegoten.
Iemand tips? Wil nl niet dadelijk vastgevroren zitten aan een Koltec verdamper.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Kan ik je helaas niet mee helpen. heb ook even internet afgestruind maar kan zo snel niks vinden. Maar volgens mij is het best zelf te doen.
guido
guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Lek in verdamper
hoe had je dat ged8 dan? zolang je contact afstaat, of zodra je op benzine overschakelt, zijn er zowel in je tank als op je verdamper kleppen die de boel afsluiten..Barry Smits wrote: Iemand tips? Wil nl niet dadelijk vastgevroren zitten aan een Koltec verdamper.
verder kan ik je niet helpen.. heb het nog nooit meegemaakt.. en zal ook niet meer, heb nu lpi
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Alles wordt idd afgesloten, maar er zal toch wel wat druk op blijven lijkt me zo.
Vandaar dat ik verwacht, dat als ik em openschroef, er gas uit zal komen.
Vandaar dat ik verwacht, dat als ik em openschroef, er gas uit zal komen.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Je kunt de verdamper toch leegrijden? Dan zal er nooit veel druk op staan volgens mij. Je kunt dan zo de leidingen loshalen en de verdamper uitelkaar halen. Zet er wel een bak onder voor het koelwater wat in de verdamper zit en wat uit de slangen loopt.
Guido
Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Ga op het werk de tekeningen van de Koltec verdamper opzoeken, moet weten of er in de achterste schijf water loopt.
Met een beetje geluk hoef ik niet weer koelvloeistof af te tappen.
Met een beetje geluk hoef ik niet weer koelvloeistof af te tappen.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Heb vandaag op het werk gekeken en heb wat gevonden.
Heb ook een pakking gevonden, maar weet niet zeker of het de goede is, dat wordt gokken.
Voor diegene met een Koltec verdamper, hier een jpgtje van de samenstelling vanuit Solidworks.
Bij mij lekt ie tussen de cover 1st stage (meest linkse) en de housing 1st stage. (2e van links)
Heb ook een pakking gevonden, maar weet niet zeker of het de goede is, dat wordt gokken.
Voor diegene met een Koltec verdamper, hier een jpgtje van de samenstelling vanuit Solidworks.
Bij mij lekt ie tussen de cover 1st stage (meest linkse) en de housing 1st stage. (2e van links)
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Vandaag ermee aan de slag gegaan.
Zag dat de schroeven waarmee het geheel dicht geschroefd zit, naar mijn zin redelijk los zaten, heb deze aangedraaid en ga morgen tanken.
Heb de LPG tank zo leeg gereden dat ie nog alleen stationair loopt, als ik gas geef, heeft ie te weinig druk en hapert ie al.
Morgen dus tanken, zodat ik kan kijken of het nu verholpen is.
Zag dat de schroeven waarmee het geheel dicht geschroefd zit, naar mijn zin redelijk los zaten, heb deze aangedraaid en ga morgen tanken.
Heb de LPG tank zo leeg gereden dat ie nog alleen stationair loopt, als ik gas geef, heeft ie te weinig druk en hapert ie al.
Morgen dus tanken, zodat ik kan kijken of het nu verholpen is.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Geen idee, misschien dat ie dat soms wel doet, is me nog niet opgevallen, maar als ik em van benzine weer naar gas schakel, blijft ie op gas.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
dak zonder bak
hallo
als de motor uit staat of op benzine kun je gewoon alle leidingen van je verdamper afschroeven hoor!! zit een gas afsluiter op de tank. tank hoef je echt niet leeg te rijden. gewoon die leiding los doen (sigaretje wel uit want er komt wel wat gas uit dat nog in de leiding zit) en gewoon uitelkaar plukken die verdamper. alle pakkingen er tussen uit. heel dun laagje vloeibare pakking over al tussen klaar is kees. al meerdere malen gedaan!
groeten en suxes
als de motor uit staat of op benzine kun je gewoon alle leidingen van je verdamper afschroeven hoor!! zit een gas afsluiter op de tank. tank hoef je echt niet leeg te rijden. gewoon die leiding los doen (sigaretje wel uit want er komt wel wat gas uit dat nog in de leiding zit) en gewoon uitelkaar plukken die verdamper. alle pakkingen er tussen uit. heel dun laagje vloeibare pakking over al tussen klaar is kees. al meerdere malen gedaan!
groeten en suxes
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Thanks Bak.
Had al gemerkt dat er niks meer uitkwam, maar wilde het zekere voor het onzekere.
Had geen zin in verbrande hand als gevolg van het verdampende gas.
Had al gemerkt dat er niks meer uitkwam, maar wilde het zekere voor het onzekere.
Had geen zin in verbrande hand als gevolg van het verdampende gas.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
mooi
heb je ook gelijk in!!
dat gas is alleen helemaal zo gevaarlijk niet als iedereen roept. gewoon niet roken of fikkie stoken inde buurt en dan valt het allemaal mee. kerel bij ons opt werk schroevde uit een 3 kwart volle gastank gewoon de gasafsluiter eruit en trok hem er in 1 keer uit. siste een klein beetje en klaar. het dampte een beetje na en het gas stond gewoon nog vloeibaar in de tank. kon je er zo uit gieten!
raar spul dat autogas. ik ga er binne kort ook op rijden. heb al een halve instalatie bij elkaar gesprokkeld.
dat gas is alleen helemaal zo gevaarlijk niet als iedereen roept. gewoon niet roken of fikkie stoken inde buurt en dan valt het allemaal mee. kerel bij ons opt werk schroevde uit een 3 kwart volle gastank gewoon de gasafsluiter eruit en trok hem er in 1 keer uit. siste een klein beetje en klaar. het dampte een beetje na en het gas stond gewoon nog vloeibaar in de tank. kon je er zo uit gieten!
raar spul dat autogas. ik ga er binne kort ook op rijden. heb al een halve instalatie bij elkaar gesprokkeld.
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Jij liever dan ik, het vloeibare is gevaarlijk omdat het verdampt op je huid, wat weer tot brandwonden leidt en het gas is weer gevaarlijk omdat het fikt.
Maar das niet anders als bij benzine, alleen verdampt benzine niet zo snel.
Maar goed
Maar das niet anders als bij benzine, alleen verdampt benzine niet zo snel.
Maar goed
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Bedankt voor de tip.
Weet inmiddels hoe ie er van binnen uit ziet, das het voordeel als je de behuizing gegoten en bewerkt hebt.
*edit* Gekocht voor €35,-
Weet inmiddels hoe ie er van binnen uit ziet, das het voordeel als je de behuizing gegoten en bewerkt hebt.
*edit* Gekocht voor €35,-
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.