Page 2 of 2

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Thu Sep 02, 2010 5:42 pm
by Herwin
traantje wrote:homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
die had ik al genoemd hoor :-D

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Thu Sep 02, 2010 7:22 pm
by fransdemers
Maar hoe constateert een gewone leek een defecte ashoes?
hold it !! :mecker:

dan ken je de frans niet hé... ik rijdt nl. in het dagelijks leven met een Jeep...

Dat betekent, wekelijks sleutelen.

en zaterdag heb ik de 626 op bokken gezet en onderaan geïnspecteerd... en de ashoezen zagen er nog nieuw uit.

Heb die trouwens bij mijn grand cherokee al 2 keer vervangen...

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Thu Sep 02, 2010 7:23 pm
by Casejunkie
Ik heb jou ook geen gewone leek genoemd he? :-D

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Fri Sep 03, 2010 1:30 am
by mad man
Mag ik er ff de aandacht op vestiggen dat alle merken ashoes problemen kennen :?

En als je veel file parkeer heb je daar meer kans op dan als je veel vaker parkeer in een garage :roll:

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Fri Sep 03, 2010 8:16 am
by Crowbar
Casejunkie wrote:
Crowbar wrote:vrij simpel, je ziet bij het wassen een vetspoor in je velg of spatbord..
en echte leken, ja, die moeten zorgen dat ze geen leek meer zijn, of stoppen met autorijden (nou maak ik ècht vrienden :-D )
Vetsporen zie je niet goed met gewone stalen velgen :wink:
Als je weet waar je op moet letten zie je het wèl.. en wie dit gelezen heeft ziet het dus.. en weet wat het betekent..

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Fri Sep 03, 2010 8:27 am
by Crowbar
mad man wrote:En als je veel file parkeer heb je daar meer kans op dan als je veel vaker parkeer in een garage :roll:
wànt? zou de stuuruitslag het hem doen, of het aantal omwentelingen met stuuruitslag (dan is veel stadsverkeer erger..)
hoofdoorzaken imho zijn:
inferieure kwaliteit rubber
ouderdom/uitdroging
vuil/zand ertussen dat schuurt

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Fri Sep 03, 2010 10:31 am
by fransdemers
Ik gok op inferieure kwaliteit van het rubber.

Vorig jaar heb ik de linker ashoes van mijn Grand Cherokee vervangen door een 'universeel' type van 10 euro.

Het heeft welgeteld 5 maanden meegegaan.... en er was opnieuw een scheur in. Nu, bij zo'n jeep ziet dit wel wat meer af dan normaal, want ik ga ook off-road en zo.

Nu heb ik er terug een originele opgezet van chrysler (mopar). Deze kosten meer dan 80 euro. (zijn met bladgoud en diamanten belegd :-D )

Hopelijk gaat deze wat langer mee.... :?

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Mon Sep 06, 2010 1:15 pm
by M&M
ik denk dat het homoding bij ons ook zijn einde ziet, bij een scherpe bocht hoor je een tokkelend geluid....

Groetjes M&M

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Mon Sep 06, 2010 7:23 pm
by fransdemers
yup !
als het een kotkotkadeut geluid maakt, dan klinkt dit al niet meer gezond.

In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden.... :-o

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Mon Sep 06, 2010 9:13 pm
by Arie
In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden....

Ja,ja.... Remember: onbalans in gedeelde aandrijfassen; super vastzittende toplagers van de kruisstukken; lekkende differentieelkeerringen; steekassen die soms ook met een hamer niet los te krijgen waren..gierend planetair stelsel; speling op het wormwiel/kroonwiel enz.

Maar... we hoefden geen ashoezen te vervangen!

Ik ben het wel met je eens hoor, de de-montage was vaak wel wat eenvoudiger van deze aandrijvingen.
Zelf sleutel ik nog regelmatig aan achterwiel aangedreven auto's bij een maat van mij ( Volvo; MG )

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Tue Sep 07, 2010 3:24 pm
by fransdemers
Weet je wat, ik weet nog iets beters: koop een Jeep ! :lol:

zo heb je zooi vooraan met de differentiëel en de ashoezen
en heb je achteraan zooi met een klassieke achterwielaandrijving... :-D

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Wed Sep 08, 2010 1:40 pm
by Marcel Smeding
Crowbar wrote:
traantje wrote:homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
i beg to differ: ik ben nu met mijn derde Mazda bezig, de vorige twee zijn zonder homokineetproblemen naar de 3 ton gegaan, en de huidige staat bijna op 190.000..
zolang je je hoezen in de gaten houdt en dus niet doorrijdt zonder vet/ mèt zand erin, èn je rijdt niet elke dag volgas met je wielen in de stuuruitslag een kruising op (dan belast je ze dwars) is er niks aan de hand.

Ik zou dus haast zeggen bestuurdersprobleem dat wordt afgedaan op de auto, maar dat doe ik niet want dan krijg ik ruzie
Geheel mee eens, heb ook nog nooit problemen gehad met de kineten, wat crow zegt, tijdig de hoezen wisselen en normaal gebruiken, dan zijn ze onverwoestbaar.

Re: '95 626 1.8 advies

Posted: Wed Sep 08, 2010 1:46 pm
by Marcel Smeding
Arie wrote:
In feite was het toch vroeger allemaal veel simpeler hé, toen we enkel achterwielaandrijving hadden....

Ja,ja.... Remember: onbalans in gedeelde aandrijfassen; super vastzittende toplagers van de kruisstukken; lekkende differentieelkeerringen; steekassen die soms ook met een hamer niet los te krijgen waren..gierend planetair stelsel; speling op het wormwiel/kroonwiel enz.

We hebben het over mazda hoor, die hebben daar geen last van... :mrgreen: