Groot Probleem
mensen ik heb een groot probleem zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kon helpen.
die xerxes van mijn remt niet goed, hij trilt enorm en denk ik dus dat de schijf krom is..ok dat is niet een probleem maar wat wel een probleem is dat is dat de rem niet meer terug trekt....
dus de klouw is zo heet als weet ik niet wat...heb het net kompleet erafgehaald en uitleklaar gehaald maar de cilinder is niet geroest..ziet er keiGAAF uit...
dus is mijn vraag eigelijk kan het wezen dat de abs naar *censuur* is...dat die de olie niet meer teruglaat...
heb de abs getest met vol op de rem en hij doet het prima....dus.....
snapt iemand mij en kan die me helpen zou ik het op prijs stellen
die xerxes van mijn remt niet goed, hij trilt enorm en denk ik dus dat de schijf krom is..ok dat is niet een probleem maar wat wel een probleem is dat is dat de rem niet meer terug trekt....
dus de klouw is zo heet als weet ik niet wat...heb het net kompleet erafgehaald en uitleklaar gehaald maar de cilinder is niet geroest..ziet er keiGAAF uit...
dus is mijn vraag eigelijk kan het wezen dat de abs naar *censuur* is...dat die de olie niet meer teruglaat...
heb de abs getest met vol op de rem en hij doet het prima....dus.....
snapt iemand mij en kan die me helpen zou ik het op prijs stellen
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Als je schijf krom is, dan is ie te heet geweest.. een kromme schijf slaat normaliter de blokken weer terug, beter dan bij een rechte schijf, dus als dat niet lukt zit er iets goed vast...
je moet met terugdrukken wel kijken wáár je op drukt, maar zoals bull zegt moet je ze met een schroevendraaier langzaam maar zeker terug kunnen drukken (met geduld) aBS heeft een controlelampje, heb je dat al zien branden? als je je contacct aanzet test ie zichzelf, als er een storing is blijft ie branden of knipperen...
dat je nu slecht remt komt omdat je remblokken verglaasd zijn door de warmte: dat worden nieuwe blokken en schijven, en meteen alle geleidingen ganbaar maken!! schoonkrabben en schuren, en licht kopervet erop, niet op de wrijvingsdelen natuurlijk...
je moet met terugdrukken wel kijken wáár je op drukt, maar zoals bull zegt moet je ze met een schroevendraaier langzaam maar zeker terug kunnen drukken (met geduld) aBS heeft een controlelampje, heb je dat al zien branden? als je je contacct aanzet test ie zichzelf, als er een storing is blijft ie branden of knipperen...
dat je nu slecht remt komt omdat je remblokken verglaasd zijn door de warmte: dat worden nieuwe blokken en schijven, en meteen alle geleidingen ganbaar maken!! schoonkrabben en schuren, en licht kopervet erop, niet op de wrijvingsdelen natuurlijk...
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
ik begrijp uit jou verhaal dat de zuiger moeilijk of niet terug te duwen is dan moet je het volgende proberen zet je nippel op de rem klauw open en probeer dan nog eens de zuiger terug te duwen als dat zo is dan kan het zijn dat je remslang inwendig stuk is komt wel eens voor ik heb het namelijk vaker meegemaakt ik geloof niet zo in het abs
mensen bedankt voor de tips maar ik heb het opgelost
heb wel een beetje cilinderschoongemaakt en schijven uitgevlakt..(of hoe je het ook zegt)(ikke allochtooon niet begrijpen) achterrem ff losgemaakt, maar die gebruik ik nu toch niet...heb je hier toch niet nodig
dus we gaan eens ff kijken hoe het verder gaat lopen....
heb wel een beetje cilinderschoongemaakt en schijven uitgevlakt..(of hoe je het ook zegt)(ikke allochtooon niet begrijpen) achterrem ff losgemaakt, maar die gebruik ik nu toch niet...heb je hier toch niet nodig
dus we gaan eens ff kijken hoe het verder gaat lopen....