Cool-ing
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Wat slijtage op de as, dat zal best, maar da's echt minimaal. Een nieuwe keerring zal daar echt niet sneller door slijten, als de slijtage te groot is zal eerder de aansluiting op de as niet goed zijn
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
2 dompers vandaag.
Kreeg de wielmoer niet los, heb m'n doppenset erop vernaggeld.
Dus dat wordt uitbesteden.
Verder nog gekeken naar de waterpomp, hij lijkt idd door de kering.
Er zitten 2 gaatjes in de zijkant waardoor je de as ziet lopen, uit het onderste gaatje komt koelvloeistof, dus de kering lekt. damn
Had gebeld voor een waterpomp, kost €141.26 incl btw.
Kreeg de wielmoer niet los, heb m'n doppenset erop vernaggeld.
Dus dat wordt uitbesteden.
Verder nog gekeken naar de waterpomp, hij lijkt idd door de kering.
Er zitten 2 gaatjes in de zijkant waardoor je de as ziet lopen, uit het onderste gaatje komt koelvloeistof, dus de kering lekt. damn
Had gebeld voor een waterpomp, kost €141.26 incl btw.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Vandaag een imitatie pomp gehaald, voor €105,-
Sochtends gebeld en smiddags al binnen.
Alles ging redelijk, totdat ik aan het wiel op de krukas kwam.
Wat een zooi, echt super vast dat ding, m'n sleutel erop vernaggeld.
Heb me vader gevraagd te helpen, die kreeg hem met veel pijn en moeite los.
Het grootste verschil tussen imitatie en oem, is dat de oem een stalen pakking heeft en de imitatie een kartonnen.
Voor als iemand het nog ooit moet doen, het is *censuur* werk, maar wel om te doen.
Hier de volgorde.
1) Stuurbekrachtigingspomp loshalen incl bevestigingspunten van de slang op het kleppendeksel
2) Dynamo los zetten.
3) Via onderzijde dynamo los draaien zodat je em los kan zetten.
4) Riemen los halen en verwijderen.
5) Kleppendeksel los schroeven
6) Stuurbekrachtigingspomp geheel los maken zodat je em kan wegdraaien op de kleppendeksel.
7) Alle boutjes van de distrinutie riem beschermkap los draaien.
8.) Rechter voorwiel eraf halen
9) Beschermkap wielkast verwijderen.
10) Koelvloeistof uit radiotor laten lopen
11) Door de remmen te blokkeren en door in een versnelling te zetten proberen het wiel op de krukas los te draaien.
12) Wiel van de krukas pakken (geen zorgen, is niet 1 met het tandwiel van de distributie riem)
13) Beschermkappen distributie verwijderen.
14) Spanrol die voor de waterpomp zit los draaien.
15) Eerst bak onder de waterpomp zetten en dan de waterpomp los draaien (5 bouten).
Monteren gaat in omgekeerde volgorde, let wel op dat je de rubber afdichtingen die op het huis van de waterpomp komen, voor het monteren, erop zet.
Foto's
Sochtends gebeld en smiddags al binnen.
Alles ging redelijk, totdat ik aan het wiel op de krukas kwam.
Wat een zooi, echt super vast dat ding, m'n sleutel erop vernaggeld.
Heb me vader gevraagd te helpen, die kreeg hem met veel pijn en moeite los.
Het grootste verschil tussen imitatie en oem, is dat de oem een stalen pakking heeft en de imitatie een kartonnen.
Voor als iemand het nog ooit moet doen, het is *censuur* werk, maar wel om te doen.
Hier de volgorde.
1) Stuurbekrachtigingspomp loshalen incl bevestigingspunten van de slang op het kleppendeksel
2) Dynamo los zetten.
3) Via onderzijde dynamo los draaien zodat je em los kan zetten.
4) Riemen los halen en verwijderen.
5) Kleppendeksel los schroeven
6) Stuurbekrachtigingspomp geheel los maken zodat je em kan wegdraaien op de kleppendeksel.
7) Alle boutjes van de distrinutie riem beschermkap los draaien.
8.) Rechter voorwiel eraf halen
9) Beschermkap wielkast verwijderen.
10) Koelvloeistof uit radiotor laten lopen
11) Door de remmen te blokkeren en door in een versnelling te zetten proberen het wiel op de krukas los te draaien.
12) Wiel van de krukas pakken (geen zorgen, is niet 1 met het tandwiel van de distributie riem)
13) Beschermkappen distributie verwijderen.
14) Spanrol die voor de waterpomp zit los draaien.
15) Eerst bak onder de waterpomp zetten en dan de waterpomp los draaien (5 bouten).
Monteren gaat in omgekeerde volgorde, let wel op dat je de rubber afdichtingen die op het huis van de waterpomp komen, voor het monteren, erop zet.
Foto's
Last edited by Barry Smits on Wed Sep 29, 2004 9:24 pm, edited 1 time in total.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
Nee, die wordt door een riem aan de buitenzijde aangedreven, ik zal morgen een foto maken waarop je de pomp kunt zien en met wiel gemonteerd.
Het probleem is dat je achter de distributie riem moet zijn om de pomp te kunnen demonteren.
Ben heel blij dat ie niet door de distributie riem wordt aangedreven, scheelt mee een hoop werk en kopzorgen, heb nl nog nooit een motor op tijd gezet.
Als je het netjes doet en oplet dat je de distributie niet verstoord, kan je het allemaal doen, zonder naderhand de motor op tijd te moeten zetten.
Het probleem is dat je achter de distributie riem moet zijn om de pomp te kunnen demonteren.
Ben heel blij dat ie niet door de distributie riem wordt aangedreven, scheelt mee een hoop werk en kopzorgen, heb nl nog nooit een motor op tijd gezet.
Als je het netjes doet en oplet dat je de distributie niet verstoord, kan je het allemaal doen, zonder naderhand de motor op tijd te moeten zetten.
Trust me, I know what I'm doing.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein