hoe vervang ik me distributiesnaar?? info gezocht

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
ruud

Post by ruud » Sat Oct 15, 2005 8:11 pm

hoi weet iemand waar ik op internet kan vinden waar ik een ditributieriem moet vervangen ookmet voorbeelden r bij en ook hoe de stand moet staan hoop dak wat hoor grt ruud

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sun Oct 16, 2005 7:23 pm

Ten eerste welkom op dit forum. Als je bij de zoek functie es kijkt vind je wat meer info, ik heb onderstaande link ff voor je erbij gepakt. Daar heb je wat info waarmee ik een GE D-snaar heb vervangen. Succes.

http://626forum.de/viewtopic.php?t=2641 ... ight=snaar
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Sat Jan 21, 2006 7:29 pm

Goede link!
Ben er toevallig vanmiddag aan begonnen. (Niet voor mezelf maar voor mijn schoonvader)
Ik krijg alleen die krukaspoelie niet los.
Die centrale bout gaat toch gewoon linksom los??? Toch?
Zelfs als ik het vliegwiel blokkeer en een krik onder de ratel/sleutel zet krijg ik em niet los......

Wie weet raad?

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sat Jan 21, 2006 8:01 pm

ik gok dat de cenrale bout los moet?? ik rij zelf geen GE dus weet nie precies hoe het zit!
als het een centrale bout is kan je hem ook welleis los starten ( doen we bij de volvo veel)
f tsjekke of je blokkie de goeie kant op draaid en dan een sleutel erop met een pijp die je op de grond laat steunen en je geeft een tikkie met de contact sleutel!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sat Jan 21, 2006 9:19 pm

jep, centrale moer met de startmotortruc, zo kreeg ik em ook uiteindelijk los. Wel de bougies er nog uitgedraaid eerst. Een verlengde sleutel tegen draagarm aan laten tikken. Motor draait de goeie kant op, hij slaat met de startmotor de moer los(ser) ipv nog vaster. Korte tik met de contactsleutel en door de startmotor ging die bij mij in 2 pogingen los.
Zelfs met 2 luchtsleutels was het me eerder niet gelukt.
Veel succes, ben benieuwd of het allemaal gelukt is.
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Sun Jan 22, 2006 1:48 am

Kee, thanks!!
Hier kan ik wat mee, ik zal de uitkomst laten weten. :)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Sun Jan 22, 2006 4:58 pm

Bedroevend.... :(

Ik heb eerst een T-stuk met dop tegen de draagarm vast laten lopen waarna ik dus gestart heb.
Na een aantal pogingen was dat het einde van het T-stuk.
Vervolgens heb ik mijn ratel er op gezet en die tegen laten houden door een garagekrik.
Op zich werkte dit goed, er kwam voldoende kracht op. Hij tilde de auto zowaar een klein stukje op! :-D
Dit heeft me alleen 2 doppen 21 gekost, finaal afgescheurd. :buig:
En nóg niet los eej!
Hij moet deze week maar even naar de garage, daar hebben ze meer mogelijkheden.
Als zij em losmaken en weer vastzetten zodat wij dit trucje weer kunnen gebruiken vind ik het best.
Dan vervang ik dat ding volgend weekend wel.

Maar bedankt voor die tip met het starten, dit werkt in principe echt perfect!!! :-D :buig:
Ik wou dat ik dat zelf had bedacht. :oops:

Nooit geweten dat een startmotor ZÓ sterk is...

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Mon Jan 23, 2006 12:55 pm

Dan zit tie wel errug goed vast!! Ik neem aan dat je er van te voren met een hamer al een paar klappen recht erop hebt gegeven om het schroefdraad te laten schrikken, en ingespoten met (hoe heet dat smeerspul ook alweer om vastzittende bouten los te krijgen)???

Tja, startmotor kun je bv ook gebruiken bij motorpech als je op een gevaarlijke plek staat op de weg en de motor niet meer wil lopen. In z'n 2e versnelling zetten, niet ontkoppelen, sleutel omdraaien en je rijd langzaam op de startmotor een stukkie weg. Niet te lang doen, maar een metertje of 10 lukt best.

Laat ff weten hoe het afloopt, als we wat kunnen doen, tips ofzo.....

Groeten, Mike.
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
Mazdarati
Ervaren Racer
Posts:841
Joined:Thu Sep 01, 2005 12:43 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
Location:Utrecht -> 17km -> west -> ......
Contact:

Post by Mazdarati » Mon Jan 23, 2006 2:07 pm

Moet die centrale bout wel los :?
Volgens mij heb ik bij de gd alleen die 6 omliggende boutjes losgedraaid.
Toen kwam die schotel los en kon ik alles vervangen.
Weet dus niet of het van toepassing is op de ge.
Image
Peugeot 307 XSI 2.0i 16v '02 LPI-G3
Mazda 626 2.0i 8v glx '91 sedan (sold)
Nissan Sunny 1.3 '89 (recycled)
Giant Boulder 500 '98 (short distances)

viewtopic.php?f=21&t=3534

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Jan 23, 2006 3:31 pm

kan verschillen. bij de gd moeten idd alleen de kleine boutjes los bij de GE de centrale!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Mon Jan 23, 2006 5:18 pm

Mike 626 GE wrote:Dan zit tie wel errug goed vast!! Ik neem aan dat je er van te voren met een hamer al een paar klappen recht erop hebt gegeven om het schroefdraad te laten schrikken, en ingespoten met (hoe heet dat smeerspul ook alweer om vastzittende bouten los te krijgen)???

Tja, startmotor kun je bv ook gebruiken bij motorpech als je op een gevaarlijke plek staat op de weg en de motor niet meer wil lopen. In z'n 2e versnelling zetten, niet ontkoppelen, sleutel omdraaien en je rijd langzaam op de startmotor een stukkie weg. Niet te lang doen, maar een metertje of 10 lukt best.

Laat ff weten hoe het afloopt, als we wat kunnen doen, tips ofzo.....

Groeten, Mike.
Nou en of ie vast zit! :-o Kwaliteit eej? :-D
Ik had er idd van tevoren al een paar klappen op gegeven en ingespoten met WD40, maar zoals je kunt lezen had dat niet het gewenste resultaat.
Toch maar even bij de garage laten losmaken dan, die hebben betere spullen en een brug, zal eea veel makkelijker maken.

Dat je de auto weg kan rijden op de startmotor was me al bekend en heb ik ook al een paar keer moeten doen. (Uiteraard niet met een Mazda :lol: )
Alleen dit trucje wist ik niet, en dat na jaren sleutelen...... :oops:

Volgend weekend maar weer verder, mocht ik vragen hebben dan zal ik ze hier stellen en uiteraard laat ik de uitkomst ook nog weten.

Thanks! ;)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Mon Jan 23, 2006 9:09 pm

Vandaag is de auto bij de garage geweest, daar hebben ze het "tussendoor" even geprobeerd.
Niet gelukt, dus vrijdagmiddag volgt er een wat uitgebreidere sessie. :)

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Tue Jan 24, 2006 11:16 am

vannelle wrote:Vandaag is de auto bij de garage geweest, daar hebben ze het "tussendoor" even geprobeerd.
Niet gelukt, dus vrijdagmiddag volgt er een wat uitgebreidere sessie. :)
Ben benieuwd hoe ze dat willen doen....ik denk zelluf dat je met een lange pijp van een meter of wat de meeste kracht kunt zetten, zo worden ook wielmoeren van vrachtwagenwielen losgemaakt, en een ander die op de moer wat tikken geeft. Probleem is alleen ruimtegebrek.
Een hele dikke sterke luchtsleutel?
Toverspreuk?

Nogmaals, ben benieuwd....
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Tue Jan 24, 2006 12:17 pm

Wij hadden op het werk een speciale sleutel waarmee je met een grote vuisthamer op kunt slaan om de centrale moer los te slaan. Heb dit al meerdere malen gebruikt en werkt perfect.

Ik zal eens kijken of ik er een foto van heb.

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Jan 24, 2006 1:14 pm

coppe218 wrote:Wij hadden op het werk een speciale sleutel waarmee je met een grote vuisthamer op kunt slaan om de centrale moer los te slaan. Heb dit al meerdere malen gebruikt en werkt perfect.

Ik zal eens kijken of ik er een foto van heb.

Guido
slagschroevendraaier? :buig:
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply