Stationair loopt slecht wie helpt mij aub

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
poppesnor
Stationair loopt slecht wie helpt mij aub

Post by poppesnor » Tue Feb 07, 2006 6:45 pm

Na het vervangen van mijn waterpomp en distrubutie snaar loopt mijn auto niet meer goed stationair hij slaat zelfs uit wat kan dit wezen jongen help me ik wordt gek van deze problemen.

foto's van waterpomp vervangen volgen

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Feb 07, 2006 7:36 pm

als je nou even je eige post terug leest kan je al zien wat het probleem is!

NA het vervangen van je stiek loopt je tor nie meer goed (dervoor dus wel)
oftewel je stiek lig niet op tijd!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

poppesnor

Post by poppesnor » Wed Feb 08, 2006 7:05 am

Maar is het niet zo dan dat de moter dan in de soep loopt.

voor het vervangen liep die mooi.

poppesnor

Post by poppesnor » Wed Feb 08, 2006 7:06 am

heeft iemand een plaatje tekkening hoe die echt precies moet staan.

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Wed Feb 08, 2006 9:54 am

Ik heb destijds ook mijn waterpomp vervangen, maar dan zonder de distributie-riem eraf te halen. Was even klooien, maar lukt wel.

Waarschijnlijk staat je timing net 1 tand verkeerd.

Image
Image
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

poppesnor

Post by poppesnor » Wed Feb 08, 2006 9:31 pm

Je moet het tandwiel waar je krukaspoelie op zit recht met het puntje zetten en de boven tandwielen recht tegen over elkaar maar als dit nou niet zo is kan je deze twee uiterraad met de klok mee met de hand draaien zonder schade te hebben????

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Feb 08, 2006 10:10 pm

met de hand mag je alles draaien! daar krijg je nooit schade van!
gewoon niet starten als je niet 100% zeker weet dat alles vrij loopt!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

poppesnor

Foto's distributie vervangen

Post by poppesnor » Fri Feb 10, 2006 7:52 pm

Heb de snaveer van de spanrol vervangen en probleem qua stationair opgelost. hie wat foto's

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Foto's distributie vervangen

Post by Crowbar » Fri Feb 10, 2006 10:31 pm

poppesnor wrote:Heb de snaveer van de spanrol vervangen en probleem qua stationair opgelost. hie wat foto's
waar? xinix?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: Foto's distributie vervangen

Post by Marcel Smeding » Sat Feb 11, 2006 9:27 am

Crowbar wrote:
poppesnor wrote:Heb de snaveer van de spanrol vervangen en probleem qua stationair opgelost. hie wat foto's
waar? xinix?
denk dat hij dat upload tooltje heeft gebruikt bij het maken van een nieuwe post. Ik snap daar ook niks van, krijg dat bij mij ook niet werkend.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Mon Jan 15, 2007 3:08 pm

Hej guys, kwam dit oude bericht tegen.
Ik heb 1/2 jaartje terug die auto gekocht van poppesnor inclusief onregelmatig stationair lopen. I.d.d. stonden de nokken allebei 1 tandje verkeerd, niet horizontaal t.o. elkaar maar allebei 1 tandje naar binnen.
Snap niet hoe ze het voor mekaar gekregen hebben maar goed.
Gelukkig geen motorische schade want loopt nu weer als een zonnetje!
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jan 15, 2007 4:46 pm

goed zo Mike!

(je zal ze de kost moeten geven: ik heb ooit tijdens mijn stage een sierra diesel binnegezet, waar de goudeerlijke doet-ut-sellufert een D-riem op had gezet: ongelogen, die draaide over zijn spanrol óók met zijn tandzijde!
(was daar dus een halve slag gedraaid! :-o ) en was dus al hard op weg om te scheuren, na 250 km...
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jan 15, 2007 9:39 pm

david1986 wrote:geloof me maar tandwielen verdraaid of massa niet aangesloten
sorry?? :?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jan 15, 2007 9:51 pm

ja
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Mon Jan 15, 2007 10:31 pm

jep






:?
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Post Reply