TEMPERATUURZENDER weet iemand wat dit doet en waarvoor die i
TEMPERATUURZENDER weet iemand wat dit doet en waarvoor die is.
ik heb namelijk het volgende ik kan mijn maz niet hoger stationair laten draaien door het stelschroefje op de carb. want daar reageert die niet op.
hij draait nu als die warm is 700 toeren vindt ik weinig want hij loopt dan een beetje nerveus maar als ik de stekker van de temperatuur zender op me blok loshaal loopt die mooi 1050 / 1100 touren en netjes heb zo ook al eens gereden maar wil even weten waar dit voor is of is die dan stuk kan je dat meten ofzo.
hoor van jullie
ik heb namelijk het volgende ik kan mijn maz niet hoger stationair laten draaien door het stelschroefje op de carb. want daar reageert die niet op.
hij draait nu als die warm is 700 toeren vindt ik weinig want hij loopt dan een beetje nerveus maar als ik de stekker van de temperatuur zender op me blok loshaal loopt die mooi 1050 / 1100 touren en netjes heb zo ook al eens gereden maar wil even weten waar dit voor is of is die dan stuk kan je dat meten ofzo.
hoor van jullie
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Ge's hebben injectie en geen carburateur. Zover ik weet kun je het stationair toerental ook niet afstellen, wordt geregeld door de ECU.
M'n vader heeft ooit ook een Ge gehad en ik weet dat die toen ook vrij langzaam stationair liep.
M'n vader heeft ooit ook een Ge gehad en ik weet dat die toen ook vrij langzaam stationair liep.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
idd
je kunt op het GASKLEP HUIS (geen carb) je basis afstelling regelen. met afgedichte stationair regel klep moetie op de basis afstelling 500 rpm draaien alsie warm is. de stationair rgel klep regelt de rest. dus je regel klep is gewoon dood of vuil oid. of hij krijgt een verkeerd signaal.
je kunt op het GASKLEP HUIS (geen carb) je basis afstelling regelen. met afgedichte stationair regel klep moetie op de basis afstelling 500 rpm draaien alsie warm is. de stationair rgel klep regelt de rest. dus je regel klep is gewoon dood of vuil oid. of hij krijgt een verkeerd signaal.
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Ja 700 rpm als stationair met een warme motor vind ik eigenlijk best netjes. Mijn vorige blok had de neiging om onder de 500 rpm te schieten af en toe als ik stil stond dan hoorde je gewoon echt dat hij hem bij ging regelen om hem draait te houden.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
Wat je ook nog kan doen is de connector van de stuurbekrachtiging loshalen en aan de massa leggen. Als je namelijk sterk stuurt laat de ECU het stationair toerental iets toenemen op basis van dit signaal. En op deze manier laat je ECU het toerental continu wat hoger draaien....
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
als je het toerental wil afstellen moet je niet zo maar gaan draaien aan de stel schroefen de ecu(computer)doet er alles aan om weer zijn basis waarde terug te krijgen het probleem wordt alleen maar groter.meestal moet je stekkers doorverbinden om deze afstelling te veranderen.als je de stekker van de themp los haalt gaat de ecu een noodloop of wel een gemiddelde aannemen vandaar het verhoogde toerental.ik denk dat je een heel ander probleem hebt.bij de ge komt heel vaak een lek inlaatpakking voor daar zal je eerst naar moeten kijken.gr roger