einde 626 ?
hoi, ik heb natuurlijk weer de grootste pech.
met al niet te veel geld om me rekening de auto naar de apk station, hij moet 25ste gekeurd zijn, en aangezien ik niet eerder vrij kon krijgen van me werk (lees werk = geld die nodig is om auto op weg te houden) pas vandaag weg gebracht, ik wist al dat er aantal dingen vervangen moest worden, aangezien vandaag ook nog es de druk hellemaal van me remmen verdwenen was had ik er een hard hoofd in.
wat is er mis:
co te hoog
uitlaat lekt
banden voor zijn op
remblokken achter op
remschijven voor te dun
remklauw achter lek
stabstang voor speling.
nou je kunt het al raden, het was te laat om prijsopgave te krijgen, maar dit gaat een hooop kosten ben ik bang, als iemand ideeen heeft waar ik wat goedkoop ken halen dan hoor ik het graag.
anders ben ik toch bang dat de laaste uurtjes van de 626 zijn geslagen, en de trouwe beestje naar de sloop moet
vooral de klauwen en schijven lijkt mij een duur grap gaan worden, en aanvaard elk hulp hiermee
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
volges mij zijn gd schijven het zelfde asl ge schijven. in dat geval hebbik nog wel goed setje schijven liggen.
stabbi stang speling zou dat eindje wel zijn met die 2 kogels. kost volges mij ook niet echt de hoofd prijs.
blokken voor zijn nieuw 30 eu geloofik dus achter zal ongeveer even duur zijn.
en dan de bandjes. als je echt krap zit hebbik wel 4 velgen met banden die je voor de keruing ff mag lenen. zal morge ff kijke hoe de banden van mijn rooie wagon zijn anders kan je die eventueel wel overnemen.
aka 47 heeft 17 inch velgen op zijn GE gegooid voordattie er 1 meter mee gereden heeft na de apk. mischien wil hij zijn originele wel voor een leuk prijsje wegdoen!
pm um ff
stabbi stang speling zou dat eindje wel zijn met die 2 kogels. kost volges mij ook niet echt de hoofd prijs.
blokken voor zijn nieuw 30 eu geloofik dus achter zal ongeveer even duur zijn.
en dan de bandjes. als je echt krap zit hebbik wel 4 velgen met banden die je voor de keruing ff mag lenen. zal morge ff kijke hoe de banden van mijn rooie wagon zijn anders kan je die eventueel wel overnemen.
aka 47 heeft 17 inch velgen op zijn GE gegooid voordattie er 1 meter mee gereden heeft na de apk. mischien wil hij zijn originele wel voor een leuk prijsje wegdoen!
pm um ff
mat zwart roeleerd de pan uit!
- roy moti
- Mazda 626 Lord
- Posts:4254
- Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:HYBRIDE CITY
precies anders heb ik nog wel iemand die zat
onderdelen heeft van eenGE, GE remklauwen ook liggen
andere oplossing is revisieset voor 150 euro heb revisie
set voor alle 4 de klauwen uitlaat heeft die maat van me nog
of misschien dat bakmans een plaatje erop kan bakken.
hij heeft ook nog sets banden met velgen liggen die ook
nog goed waren. dus mochtv je interesse hebben ik hoor het
onderdelen heeft van eenGE, GE remklauwen ook liggen
andere oplossing is revisieset voor 150 euro heb revisie
set voor alle 4 de klauwen uitlaat heeft die maat van me nog
of misschien dat bakmans een plaatje erop kan bakken.
hij heeft ook nog sets banden met velgen liggen die ook
nog goed waren. dus mochtv je interesse hebben ik hoor het
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE
MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
hoi, aller eerst heel erg bedankt met de hulp die jullie bieden
heb vandaag de bedrag gehoord wat het zal kosten 616ex btw, dit is een hoop geld, maar ben zelf aan het zoeken geweest heb gevonden:
2x schijven voor +rondom blokken (nieuw) voor 160 euri, wordt morgen opgehaald
2x banden gebruikt, 5mm profiel 60 euri... strx ernaar kijken
de uitlaat wordt gelast door de garage, zat een scheurtje net voor de eind demper. raar aangezien zowat hele pijp op kat na vervangen was.
moet nu alleen een remklauw links achter zien te vinden en een manier voor de co
en roy, waar woont die vriend van je?
heb vandaag de bedrag gehoord wat het zal kosten 616ex btw, dit is een hoop geld, maar ben zelf aan het zoeken geweest heb gevonden:
2x schijven voor +rondom blokken (nieuw) voor 160 euri, wordt morgen opgehaald
2x banden gebruikt, 5mm profiel 60 euri... strx ernaar kijken
de uitlaat wordt gelast door de garage, zat een scheurtje net voor de eind demper. raar aangezien zowat hele pijp op kat na vervangen was.
moet nu alleen een remklauw links achter zien te vinden en een manier voor de co
en roy, waar woont die vriend van je?
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
beetje zoeken en je heb voor dat geld nieuwe!!2x banden gebruikt, 5mm profiel 60 euri... strx ernaar kijken
http://www.sicherbestellen.de/autobanden/start.html
mat zwart roeleerd de pan uit!
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
nee nog niet gebeld roy, maar goed nieuws de 626 is weer door de apk heen, heeft me een rip uit het lijf gekost, maar elke dag dat hij niet reed koste mij weer geld (heb hem nodig voor werk) dus heb de onderdelen niet tegen de laagste prijzen gekocht aangezien dat allemaal esteld moets worden enzo en ik er geen tijd voor had (wachten)
schijven voor, remblokken rondom, filter inleg, beetje korting @ harry bannis 240.
2x banden 60
monteren van alles, co omlaag brengen, uitlaat lassen en achterrem klauw maken (lekte) + een wiellager voor en apk... 260euri
240
60
260
------+
560,- ex de diverse leenautos die ik geleend hebt om onderdelen op te halen, en waar ik dus benzine in moest gooien.
ik heb alleen 1 vraag de man zei dat hij met geen mogelijkheid de handrem lichtje uit kon krijgen, en dat ik de auto moets laten uitlezen, iemand een idee wat dit kan zijn?
schijven voor, remblokken rondom, filter inleg, beetje korting @ harry bannis 240.
2x banden 60
monteren van alles, co omlaag brengen, uitlaat lassen en achterrem klauw maken (lekte) + een wiellager voor en apk... 260euri
240
60
260
------+
560,- ex de diverse leenautos die ik geleend hebt om onderdelen op te halen, en waar ik dus benzine in moest gooien.
ik heb alleen 1 vraag de man zei dat hij met geen mogelijkheid de handrem lichtje uit kon krijgen, en dat ik de auto moets laten uitlezen, iemand een idee wat dit kan zijn?
- Rode Mazda
- Ervaren Racer
- Posts:570
- Joined:Sun Nov 27, 2005 11:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Ergens in Groningen
- Contact:
Lijkt mij dat er al naar gekeken is, maar als je remtrommels hebt, kunnen die vuil zijn, dan blijft het lichtje ook branden.
Mijn hyves
Mijn Mazda web-log
Rode Mazda wagon 626 1.8
Grijze Mazda coupé 626 2.2i
Mazda hatch back 626 1.8... tja wat voor kleus is het?!
Mijn Mazda web-log
Rode Mazda wagon 626 1.8
Grijze Mazda coupé 626 2.2i
Mazda hatch back 626 1.8... tja wat voor kleus is het?!
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
handrem lampje brand als: de handrem erop staat, of het remolie niveau te laag is, of als de remblokken op zijn.
blijftie branden als alles Ok is kan dus: de schakelaar bij de handrem blijven hangen. zit onderaan de handrem eens chakelaartje. of de vlotter in je remolie potje blijft plakken, is lek(en zinkt dus) of die schakelaar blijft hangen. of de indicater blokjes in je remblokken is niet god gemonteerd en raakt de schijf. als die de schijf raakt maaktie daar massa en gaat je lampie aan.
sjek dus al die schakelaars ff. je kunt er ff een stekker af trekke om te weten waar het probleem daar zit. mocht dat alles niets uithalen zal ergens die bekabeling naar de remblokken massa maken.
moet wel uit tekomen zijn denkik zo
suxes en laat het ff wete als jet gevonde hep!
blijftie branden als alles Ok is kan dus: de schakelaar bij de handrem blijven hangen. zit onderaan de handrem eens chakelaartje. of de vlotter in je remolie potje blijft plakken, is lek(en zinkt dus) of die schakelaar blijft hangen. of de indicater blokjes in je remblokken is niet god gemonteerd en raakt de schijf. als die de schijf raakt maaktie daar massa en gaat je lampie aan.
sjek dus al die schakelaars ff. je kunt er ff een stekker af trekke om te weten waar het probleem daar zit. mocht dat alles niets uithalen zal ergens die bekabeling naar de remblokken massa maken.
moet wel uit tekomen zijn denkik zo
suxes en laat het ff wete als jet gevonde hep!
mat zwart roeleerd de pan uit!
weer ff update, was te snel met me conclusie dat de 626 door de apk was, zaterdag kon hij niet voor de herkeuring, dus moest vandaag gebeuren, met veel spanning wachten, en jah hoor, AFKEUR. op wat de co is nog steeds te hoog, voor de rest is alles oke maar co was eerst
te hoog in stationeer, en in toeren.
nu is hij goed als de auto statio draait maar als je toeren maakt veels te hoog..
ik heb nu op hun aan raden een 2ehandse lambo sonde weg bij de wit. nieuwe koste al snel 100+ en dat heb ik niet liggen. hopelijk gaat hij nu er wel door anders is het toch de kat en dat wordt mijn dood, ken dat echt niet opleveren in zo'n korte tijd
te hoog in stationeer, en in toeren.
nu is hij goed als de auto statio draait maar als je toeren maakt veels te hoog..
ik heb nu op hun aan raden een 2ehandse lambo sonde weg bij de wit. nieuwe koste al snel 100+ en dat heb ik niet liggen. hopelijk gaat hij nu er wel door anders is het toch de kat en dat wordt mijn dood, ken dat echt niet opleveren in zo'n korte tijd