Hallo,
Mijn zwager heeft dus een MAZDA 626.
Nu hebben wij 2 mistlampen voor hem gehaald.
Bij de verkoper hebben wij even snel de lampen aangesloten, maar helaas gaven ze geen licht.
Morgen (zaterdag) gaan we ze inbouwen.
Dan zal ik ook gaan meten of er wel stroom op de draden zit.
Hij heeft de auto ruim 3 jaar geleden gekocht. Bij het bezichten van de auto zaten de lampen er nog in. Bij aflevering echter niet meer.
Nu heb ik het vermoeden dat er een relais mist.
Bij een BMW is het teminste zo dat er naast de lampen, de schakelaar en de juiste bekabeling ook een relais geplaatst moet worden.
Mocht het een relais zijn, heeft iemand er dan misschien een foto van?
Wellicht dat er dan ook een relais van een BMW in kan...
Die heb ik namelijk nog zat liggen. Graag dan een ook een foto van de pin-setting.
En welke zekering stuurt de mistlampen aan?
Hij heeft namelijk geen boekje van de auto.
Oow ja! Het gaat om een Mazda 626 GLX 2.0i uit 1994.
Mistlampen 626
- Piet
- Mazda 626 Lord
- Posts:2401
- Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
dat relais moet onder de motorkap (bestuurderskant) in de grote zekeringskast
ik heb dat toen ook moeten aansluiten in mijn xerxes v6
maar ik hoop dat er meer van de GE jongens hier de lampen aangesloten hebben en misschien foto's ervan hebben.
ik heb dat toen ook moeten aansluiten in mijn xerxes v6
maar ik hoop dat er meer van de GE jongens hier de lampen aangesloten hebben en misschien foto's ervan hebben.
Bmw 328i touring M-Edition
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
Ingebouwd en werken!!
Het relais was dus al aanwezig.
Enige probleem is dat de connectors waarschijnlijk een beetje gecorrodeerd zijn.
Zo af en toe gaan ze dus uit, maar ff aan connector zitten en ze doen het weer...
Moet dus nog ff ingespoten worden met contactspray...
Als het weer wat warmer is, gaan we de CV aanpakken...
Het relais was dus al aanwezig.
Enige probleem is dat de connectors waarschijnlijk een beetje gecorrodeerd zijn.
Zo af en toe gaan ze dus uit, maar ff aan connector zitten en ze doen het weer...
Moet dus nog ff ingespoten worden met contactspray...
Als het weer wat warmer is, gaan we de CV aanpakken...
Dat is wel heel erg offtopic!!roy moti wrote:SORRY dit is ff off topic
maar BMW??hebbe we ook
een bmw rijder op het forum?
Maar ja... Ik ben zelf BMW rijder in hart en NIEREN!!
En ik sleutel vrij veel aan BMW's. Doe het onderhoud van mijn eigen BMW dan ook zelf...
En ook al is mijn zwager timmerman... Dingen doen aan zijn auto, waagt ie zich liever niet aan...
Maar gezien ik niet tot nauwelijks ervaring heb met Mazda, kom ik hier om de nodige tips te vragen... Als dat mag...
- roy moti
- Mazda 626 Lord
- Posts:4254
- Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:HYBRIDE CITY
oke ik heb ff geken in mijn auto en het is de relais
vanaf linker kant auto rechtsonderin daar moet het
relais in enne alles is al voorberijd bij mazda dus alleen schakelaar ,relais en mistlampen en het is show time.
oke nog over off topic ,zwager van mazdarijder ik ben ook
een bmw rijder en in hart en nieren geweest enne ik heb
een brochure collectie van bmw van 1973 t/m 2001 en ik
gaat alles weg doen mocht je interesse hebben stuur dan ff pm
vanaf linker kant auto rechtsonderin daar moet het
relais in enne alles is al voorberijd bij mazda dus alleen schakelaar ,relais en mistlampen en het is show time.
oke nog over off topic ,zwager van mazdarijder ik ben ook
een bmw rijder en in hart en nieren geweest enne ik heb
een brochure collectie van bmw van 1973 t/m 2001 en ik
gaat alles weg doen mocht je interesse hebben stuur dan ff pm
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE
MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE