Hallo allemaal,
Ik wil wederom eens graag jullie advies! Een paar maanden geleden was het ook een paar dagen mooi weer. Toen begon m'n auto aan de achterkant gruwelijk te kraken, dacht eerst dat het de schokbreker boven m'n gastank was, maar het bleek een rubber (denk ik tenminste)te zijn. (waarschijnlijk van de draagarm). Toen begon het te regenen, en was het met een dag in de regen rijden gewoon weg. En julle raden het al, nu is het weer mooi weer, en is het kraken weer begonnen. Ik heb rubbers inmiddels helemaal in de siliconenspray gezet, maar tot vandaag heeft het niet mogen baten. Weten jullie een trucje, en is het eigenlijk gevaarlijk om er mee door te rijden? De rubbers zagen er eerlijk gezegd wel oud uit. (mag misschien ook wel na 266.xxx km)
hoor graag van jullie! groet,
Stevves.
krakende achterkant
-
- Chauffeur
- Posts:78
- Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:'s-Hertogenbosch
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
als rubbers draaiend in hun bussen zitten mag je ze wel smeren, maar je moet goed uitkijken waarmee (stabilisatorstangbussen (ok, nylon) van trucks worden bij iedere beurt ff ingespoten) oliegebaseerde shit gaat het rubber misschien aanvreten.. (geen probleem als ze toch al oud zijn..
probleem is vaak dat de rubbers in hun bussen gevulcaniseerd zitten, en dat ze dus ook na smeren niet makkelijker bewegen ofzo..
is het geen metalen kraak van bouten en bussen die door uitzetting meer of minder ruimte krijgen dan normaal (die bij regen en kou gekoeld en dus "kleiner" en vast blijven)?
probleem is vaak dat de rubbers in hun bussen gevulcaniseerd zitten, en dat ze dus ook na smeren niet makkelijker bewegen ofzo..
is het geen metalen kraak van bouten en bussen die door uitzetting meer of minder ruimte krijgen dan normaal (die bij regen en kou gekoeld en dus "kleiner" en vast blijven)?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Piet
- Mazda 626 Lord
- Posts:2401
- Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
even hardop denken zijn het misschien je achterveren?
de onderste ring zit vaak ook een rubber omheen of je stabilisatiestangetjes?
als het straks weer droog is en je hebt het geluid weer krik de auto eens op en
probeer het geluid dan op te sporen door alles te bewegen....
de onderste ring zit vaak ook een rubber omheen of je stabilisatiestangetjes?
als het straks weer droog is en je hebt het geluid weer krik de auto eens op en
probeer het geluid dan op te sporen door alles te bewegen....
Bmw 328i touring M-Edition
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
-
- Chauffeur
- Posts:78
- Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:'s-Hertogenbosch
En dan eindelijk!
Hallo mensen,
Het is eindelijk opgelost! De krakende onderdelen hadden nix te maken met rubbers maar met de stabilisator-verbindingsstangetjes achter, hulde voor Piet, ... daar schijnen kogeltjes in te zitten die gewoon gaar waren....
maar toch!
gr,
Stevves
Het is eindelijk opgelost! De krakende onderdelen hadden nix te maken met rubbers maar met de stabilisator-verbindingsstangetjes achter, hulde voor Piet, ... daar schijnen kogeltjes in te zitten die gewoon gaar waren....
maar toch!
gr,
Stevves
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)