krakende achterkant

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch
krakende achterkant

Post by Stevves » Tue Jun 13, 2006 9:13 pm

Hallo allemaal,

Ik wil wederom eens graag jullie advies! Een paar maanden geleden was het ook een paar dagen mooi weer. Toen begon m'n auto aan de achterkant gruwelijk te kraken, dacht eerst dat het de schokbreker boven m'n gastank was, maar het bleek een rubber (denk ik tenminste)te zijn. (waarschijnlijk van de draagarm). Toen begon het te regenen, en was het met een dag in de regen rijden gewoon weg. En julle raden het al, nu is het weer mooi weer, en is het kraken weer begonnen. Ik heb rubbers inmiddels helemaal in de siliconenspray gezet, maar tot vandaag heeft het niet mogen baten. Weten jullie een trucje, en is het eigenlijk gevaarlijk om er mee door te rijden? De rubbers zagen er eerlijk gezegd wel oud uit. (mag misschien ook wel na 266.xxx km)

hoor graag van jullie! groet,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Wed Jun 14, 2006 4:22 am

rubbers zullen wel op zijn denk ik. bij mijn weten mag je rubbers ook absoluut niet smeren, dat verergert het probleem alleen maar.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Wed Jun 14, 2006 10:13 am

Aii, niet smeren... ok..

Wat raden jullie aan, de armen in geheel vervangen of alleen de rubbers?


(zucht), perikelen van een auto met ervaring denk k..... :(

gr,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Wed Jun 14, 2006 11:50 am

als rubbers draaiend in hun bussen zitten mag je ze wel smeren, maar je moet goed uitkijken waarmee (stabilisatorstangbussen (ok, nylon) van trucks worden bij iedere beurt ff ingespoten) oliegebaseerde shit gaat het rubber misschien aanvreten.. (geen probleem als ze toch al oud zijn..
probleem is vaak dat de rubbers in hun bussen gevulcaniseerd zitten, en dat ze dus ook na smeren niet makkelijker bewegen ofzo..
is het geen metalen kraak van bouten en bussen die door uitzetting meer of minder ruimte krijgen dan normaal (die bij regen en kou gekoeld en dus "kleiner" en vast blijven)?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Thu Jun 15, 2006 7:57 am

Vanwege de regen van gisteren..... is het weer even kraakvrij in m'n zessie!
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Thu Jun 15, 2006 8:04 am

even hardop denken zijn het misschien je achterveren?
de onderste ring zit vaak ook een rubber omheen of je stabilisatiestangetjes?

als het straks weer droog is en je hebt het geluid weer krik de auto eens op en
probeer het geluid dan op te sporen door alles te bewegen....
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

En dan eindelijk!

Post by Stevves » Tue Oct 31, 2006 7:28 pm

Hallo mensen,

Het is eindelijk opgelost! De krakende onderdelen hadden nix te maken met rubbers maar met de stabilisator-verbindingsstangetjes achter, hulde voor Piet, ... daar schijnen kogeltjes in te zitten die gewoon gaar waren....



maar toch! :dutch:

gr,

Stevves
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

Post Reply