(bekend) probleem! , ontsteking.....

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Danielandrea
(bekend) probleem! , ontsteking.....

Post by Danielandrea » Fri Jun 30, 2006 2:41 pm

Goede vrienden 626 rijders,

Sinds 4 maanden heb ik mij bij de groep van blije mazad rijders gevoegd!
Ik was op slag verliefd!
Helaas heb ik niet al teveel verstand van autos, en al helemaal niet van de mazdas! Sinds afgelopen 4 maanden heb ik al 3 keer mn bougies verwisseld, omdat ie heel slecht loopt.. (3 poten)

Helaas is dit sinds 3 weken weer het geval! Hij loopt slecht! Geen vermogen, veel stotteren, en blijft af en toe op de 2000 toeren hangen!

Moet binnenkort de waterpomp vervangen omdat die lek is, maar ik heb zon idee dat ik daarmee het probleem niet opgelost heb!

Iemand nog ideen over hoe en wat?
Misschien is iemand in het bezit van een werkplaats handboek dat ik kan lenen of kopen?
Ik ben nog zo gek op die auto, maar zo komt ie "vroeg" aan zn einde!
Het is een 626 uit '92

Een radeloze mazda rijder!

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Fri Jun 30, 2006 2:47 pm

Is het een GE (type van 92 tot 1997) of een GD (88-92) of een Gv (station van 88-97)

Wat voor motor is het? 1.8, 2.0, 2.2? Injectie, Carburateur? 8v,12v,16v

Met die informatie moeten er hier wel ideen komen.

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

Danielandrea

Post by Danielandrea » Fri Jun 30, 2006 3:07 pm

Sorry sorry sorry!

Dat bedoel ik nou...
het is een 626 sedan 1.8i-16v lx u9
Heb verder geen idee!

Genoeg info?

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Fri Jun 30, 2006 3:15 pm

Dan is het in ieder geval een GE (en zou de vraag eigenlijk ook in de andere sectie thuishoren). Loopt hij toevallig op LPG of is het gewoon benzine?
Als het steeds dezelfde cilinder is die niet mee doet zou ik eerst eens kijken of al je bougiekabels nog wel goed zijn?
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

Danielandrea

Post by Danielandrea » Fri Jun 30, 2006 3:26 pm

oke dan ben ik al een stukje verder..
Hij rijd op benzine
Het lijkt of al mn bougies niet goed werken, zou het kunnen dat die "verdeler" (of iets dergelijks) waar die bougie kabels vandaan komen niet goed meer is?

Maar ik heb het gevoel dat het niet alleen mn bougies zijn.. kan dat?

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Fri Jun 30, 2006 3:34 pm

Ik zou eens beginnen bij de kabels.

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

Danielandrea

Post by Danielandrea » Fri Jun 30, 2006 3:37 pm

hoe kan ik die nakijken, en vervangen?
En kan ik die het best op een sloop halen, of juist bij een autozaak?

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Fri Jun 30, 2006 4:11 pm

Je kunt de weerstand meten ( de waarden weet ik zo niet). Ik zou in ieder geval nieuwe halen bij een automaterialenzaak.

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Fri Jun 30, 2006 4:31 pm

Maar dat de motor af en toe op 2000rpm blijft draaien, da's geen ontstekingsprobleem. bougiekabels en verdeler vervangen kan nooit geen kwaad, zijn de kosten ook niet, maar ik denk dat er meer aan de hand is.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Danielandrea

Post by Danielandrea » Fri Jun 30, 2006 6:47 pm

Das mooi shit!
Iemand anders idee wat het kan zijn?

Kan het zijn dat dat word veroorzaakt door het feit dat mn waterpomp niet goed functioneert? (lees : lek is)
Last edited by Danielandrea on Fri Jun 30, 2006 7:04 pm, edited 1 time in total.

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Fri Jun 30, 2006 6:47 pm

Dat is op zich natuurlijk wel waar.

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Jun 30, 2006 7:16 pm

en die bougies...

hoe zien die eruit als ze eryuit komen?? alle 4 dezelfde kleur??? of 1 uit zondering???
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Danielandrea

Post by Danielandrea » Fri Jun 30, 2006 9:22 pm

ze waren de laatste keer allemaal hetzelfde. maar vorige keer was er 1 zwarter dan de andere!

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Fri Jun 30, 2006 9:42 pm

ik zou sowieso je verdeler en je kabels vervangen.. Dat zal al een heel stuk helpen.


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

Danielandrea

Post by Danielandrea » Sat Jul 01, 2006 8:58 pm

Nou lui, kheb inmiddels mn stroomverdeler verwisseld, en die was er inderdaad slecht aan toe!

Probleem is alleen dat het trillen en inhouden nog niet over is!

Iemand anders nog ideeen?

Post Reply