Help! Wat heb ik gedaan?!!
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Heb je de kabels weer in de goede volgorde erop gezet. Het klinkt alsof de ontekingsvolgorde verkeerd is. (1-3-4-2 moet het zijn)
Guido
Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
is je centrale koolstift eruit gevallen? (het sleepcontactje in het midden voor de centrale aansluiting van de bobine af dus)
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
ja, we zitten je hier ook met z'n allen in de maling te nemen nou goed?Sweetlake wrote:Dat kan toch niet? De verdeelkap kan er maar op 1 manier op toch?dak zonder bak wrote:kijk ff goed of ie er idd niet ene halve slag of een kwart slag gedraaid opzit!
ik heb zelfs een keer meegemaakt dat de complete vonkendoos, dus verdeler in zijn geheel, er 180 graden verkeerd om op zat..., dus àlles kan... kijk nou maar ff..
(you think you make things fool proof, and then they make a better fool)
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
is je dan ook opgevallen dat de bouten waarmee die ontstekingsmodule er op zit door sleufgaten zitten? door de moduul te draaien voordat je hem vastzet stel je dus je basis-ontstekingstijdstip af.. als jij neit gemarkeerd hebt waar ie stond voordat je hem erafgehaald hebt, ben je nu dus je afstelling kwijt.. dat wordt zoeken..Sweetlake wrote:Right...
Ik weet zeker dat de kap er goed op zit, hij kan er maar op 1 manier op!
Wel heb ik vergeten te vermelden dat ik het geheel ook los heb gehad, dus de complete unit, kap met rotor en onstekingsmodule. Maar denk ook dat ik die er juist er weer op heb gezet... Wil dat ook wel weer ff loshalen....
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
hoofd koelhouden..
hoe zag de as van je moduul er uit? een platte punt, of een schuin tandwiel? die kan ook verdraaid zijn bij het terugplaatsen..
hoe zag de as van je moduul er uit? een platte punt, of een schuin tandwiel? die kan ook verdraaid zijn bij het terugplaatsen..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
bmp's werke niet maar copier ff de link en paste in je taakbalk.
staan merktekens op.
ik zou beginnen met je stroom verdeler eruit te pakken en de merktekens goed te zetten. mijn gok is dan dat dan ws ook de rotor precies bij 1 van de puntjes moet staan en meeestal cilinder 1 in bdp.
als dat niet het geval is gewoon je afstelling op de aftekening van de bout laten staan en de hele unit er met 1 boutje indraaie en starten. looptie niet gewoon ff tandje verzetten en zo door!
staan merktekens op.
ik zou beginnen met je stroom verdeler eruit te pakken en de merktekens goed te zetten. mijn gok is dan dat dan ws ook de rotor precies bij 1 van de puntjes moet staan en meeestal cilinder 1 in bdp.
als dat niet het geval is gewoon je afstelling op de aftekening van de bout laten staan en de hele unit er met 1 boutje indraaie en starten. looptie niet gewoon ff tandje verzetten en zo door!
mat zwart roeleerd de pan uit!
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
how
nog ff nagedacht je kan het makkelijker anders doen
zet cilinder 1 in bdp ( kan je aan je distributie zien of voel ff met een schroevendraaier in je bougie gat offie bove is.
zet dan de rotor zo dattie in de kap naar het puntje wijst waaraan het bougie touwtje zit dat naar die cilinder gaat. douw de shit terug en starten. draai de bout van de verstelling los en draai tijdens het starten de vertelling heen en weer. alsie dan ietwat begint te pruttelen zit je goed en hoef je alleen mischien ene tandje naar links of naar rechts te proberen.
doettie helemaal nix moet je je rotor 180graden draaien naar het puntje waaraan bougie touwtje zit dat naar bougie 4 gaat ( die staat dan ook in bdp) en dan weer ff probere
zo moet je eruit kunne komen
nog ff nagedacht je kan het makkelijker anders doen
zet cilinder 1 in bdp ( kan je aan je distributie zien of voel ff met een schroevendraaier in je bougie gat offie bove is.
zet dan de rotor zo dattie in de kap naar het puntje wijst waaraan het bougie touwtje zit dat naar die cilinder gaat. douw de shit terug en starten. draai de bout van de verstelling los en draai tijdens het starten de vertelling heen en weer. alsie dan ietwat begint te pruttelen zit je goed en hoef je alleen mischien ene tandje naar links of naar rechts te proberen.
doettie helemaal nix moet je je rotor 180graden draaien naar het puntje waaraan bougie touwtje zit dat naar bougie 4 gaat ( die staat dan ook in bdp) en dan weer ff probere
zo moet je eruit kunne komen
mat zwart roeleerd de pan uit!
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact: