Overlijdensbericht

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch
Overlijdensbericht

Post by Stevves » Thu Nov 30, 2006 7:42 pm

Afgelopen dinsdag op de A2 vond mijn D-riem het niet langer nodig naar behoren te functioneren....

Ofwel , cilinderkop naar de verdommenis. Komende dagen even berekeningetje maken of het nog wel rendabel is de 626 verder te rijden, of dat het voorbij het m is...


Ik hou jullie op de hoogte!

Gr,


Stevves
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Nov 30, 2006 7:55 pm

*censuur* man!

maar waarom ga jij niet eens de eerste ge-er zijn die een spectaculaire motorswap gaat doen? moet voor de GE ook wle wta leuks te vinden zijn of niet dan?
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Thu Nov 30, 2006 7:56 pm

Zou er een 2.3 V6 uit een Xedos 9 inpassen? Zoja weet ik nog een twin supercharge blok te koop te staan :-D
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Nov 30, 2006 8:05 pm

ik zou het wel bij ene 4 cilinderblok houwe!

keer wat anders iets stoers.. een fe3 met compressie verlagendezuigers en een dikke vette rootsblower ofzow

ik kom wel helpe!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Thu Nov 30, 2006 9:03 pm

als het dan een 4cil moet blijven, een J spec 16v FSZE erin 8) maar die is nog nooit door mensenhanden lopend gekregen :lol:

gewoon een KLZE netjes inbouwen en naar de RDW 8)
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Thu Nov 30, 2006 10:41 pm

Ik weet het nog niet mensen. Er ziten nog meer dingetjes aan te komen (verdamper, schokbrekers). Misschien dat ik een motorswap doe, als ik een blok voor een paar drollen kan vinden. En m dan eruit wip. Hij heeft me nu al te veel gekost eigenlijk, en ik wil van het zelf klussen af. En deze auto in onderhoud bij een garage gaat ook weer te veel kosten.

Ben nog an t twijfelen. Om er nou weer een rooitje tegenaan te gooien....


gr,

Stevves
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Fri Dec 01, 2006 1:41 pm

Mooi k*t!
Maar weet je wel zeker dat de cylinderkop naar de *censuur* is? Want ik dacht dat bij deze motor de zuigers de kleppen niet raakten...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sat Dec 02, 2006 6:00 pm

Autodata cd zegt dat van bijna alle motoren. Als ze het niet weten schrijven ze dat er altijd schade is...

Stevves, hoe oud (jaren/km) was de riem eigenlijk?
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sat Dec 02, 2006 7:17 pm

shit man dat is balen maar als ik
jou adviseer is weg doemn en een
andere GE/GF kopen want je schrijft zelf
dat er ook meer kosten aan komen man
dan kun je beters voor iets anders gaan
hou ons op de hoogte hoop dat het wel
weer een mazda wordt voor je stevves
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Sun Dec 03, 2006 12:07 am

Heey jongens,

T ziet er slecht uit. Volgens mijn bronnen heeft de kop zekers schade. Daarbij is de verdamper op zijn eind en heb ik twee lekke schokbrekers. Ook een tweetal remklauwen zijn aan vervanging of revisatie toe. Vervanging van (sloop) onderdelen heb al gedaan en dat was geen goede ervaring dus reviseren... kost ook geld... Dan een kromme velg, en lekke waterpomp en een stuurhuis waar vet uitkomt......

+ de bumpers met schade, die op half 11 hangen...

Dan moet je weleens een harde conclusie trekken. Ik baal ervan, maar met minimaal 150 km per dag moet ik toch echt fatsoenlijk vervoer hebben.

Maarja, het is zeer balen...

Met 288+ op de teller had ie gewoon toch tot de 350+ moeten kunnen draaien

leeftijd van de riem was mij onbekend. op het plastic boven de radiateur zat een stickter met de geg. dat ie bij 300.000 vervangen moest worden. Dus dat stond ingepland... voor januari.,...
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Dec 03, 2006 1:57 am

oke stevves zoals ik lees wordt de
GE niet meer gemaakt.wat wordt je
volgende auto een ook weer een 626
ik hoop van wel neem misschienGF?
zie hier een aantal leuke gf jes met g3
http://auto.marktplaats.nl/mazda/589771 ... ge=1#photo

http://auto.marktplaats.nl/mazda/622280 ... ge=1#photo
http://auto.marktplaats.nl/mazda/625441 ... ge=1#photo
http://auto.marktplaats.nl/mazda/634237 ... ge=1#photo

hoop dat je er iets aan hebt stevves
heel veel suc6
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Sun Dec 03, 2006 8:40 pm

Tja,

Eventueel een GF, maar dat model heeft me nooit zo getrokken. En verder dan een GF kom je bij mazda niet. De 6 is er niet op lpg.Dus dat wordt vreemdgaan ben ik bang, of gaan dieselen, maar als milieuadviseur kan ik dat eigenlijk niet maken :lol: .

Maar ik wil wel japans blijven, puur de luxe en comfort die bij een duitser minder zijn voor dezelfde prijs. Dus ben nu naar jonge mitshubishi's galant aan het kijken. Een jonge met weinig km's(onder de 100.000km) op benzine en er dan zelf lpg in gooien. Mooi zo'n vaille lpi erin, en lekker vijf jaar lang ieder 40.000km erop knallen. Enne... goed onderhoud laten uitvoeren...

Want de galant, is er (net als de xerxes) in een 2.5 V6, en veel luxe... Dus ben hard in die richting aan het denken. Enne ik ga danwel vreemd maar het blijft met een japanner ;-).... Hebben jullie ervaringen, of kennen jullie ze, van mensen met een galant?

gr,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Dec 03, 2006 9:03 pm

als je nou de mazda 6 binnen het budget valt zou ik daar voor gaan! laat er dan VSI van prins inbouwen! sequentieel dampgas injectie systeem! is HET systeem opt moment! kan geen lpi instalatie tegen op. ik heb opt moment de dampgas injectie van landirenzo erin ligge. is de concurent maar als ik mocht kiezen ging ik voor vsi!
dan heb je echt een dijk van een setup!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Sun Dec 03, 2006 10:10 pm

Ze gooien toch geen lpg in een mazda 6? kep er nog nooit een zien rijden... heeft dat niet iets met de variable kleptiming te maken ofzo?
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sun Dec 03, 2006 10:29 pm

Mazda 6 moeten nokkenassen uitgebouwd als je de kleppen wilt stellen, wat een hele dag werk is. Dus neemt niemand het risico van een 6 op LPG....

PS Prins VSI en Vialle LPi zijn beide goede systemen...ik heb LPi en is echt geweldig systeem. Zou geen enkele reden weten waarom Prins beter zou zijn :)
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

Post Reply