Kachelmotor

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Mazdarati
Ervaren Racer
Posts:841
Joined:Thu Sep 01, 2005 12:43 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
Location:Utrecht -> 17km -> west -> ......
Contact:

Post by Mazdarati » Fri Apr 20, 2007 9:04 am

Peter41nl wrote:Hmmmmm, nou het werkt nog steeds niet. Heel even draaide hij, maar nu niet meer. Bij de dealer geweest, nieuw relais aangeslloten, geen resultaat, kachelmotor direkt met twee draadjes op accu aangesloten, motor draait! Alle zekeringen zijn heel, kachelweerstand is niet kapot,......dus? Schakelaar? Ik word er echt gek van
Volg de kabelboom vanaf je relais naar het schutbord.
Als ik het goed heb, zit er een witte connector onder je accuhouder.
Controleer daar de pootjes van.
Hoe waren de pootjes van het relais?
Heb je de tweede relais ook vervangen?
Image
Peugeot 307 XSI 2.0i 16v '02 LPI-G3
Mazda 626 2.0i 8v glx '91 sedan (sold)
Nissan Sunny 1.3 '89 (recycled)
Giant Boulder 500 '98 (short distances)

viewtopic.php?f=21&t=3534

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Fri Apr 20, 2007 10:33 pm

wou net vragen: hoe zagen de stekkers van/voor op het relais er uit?
als die stekkers volledig verrot zijn helpt een nieuw relais ook niet veel (en het is iets waar weinig dealerts mee te maken hebben gok ik ("ouwe zooi")
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Peter41nl
Easy driver
Posts:27
Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Rotterdam

Post by Peter41nl » Mon Apr 23, 2007 9:10 pm

Crowbar wrote:wou net vragen: hoe zagen de stekkers van/voor op het relais er uit?
als die stekkers volledig verrot zijn helpt een nieuw relais ook niet veel (en het is iets waar weinig dealerts mee te maken hebben gok ik ("ouwe zooi")
De stekkers zien er goed, schoon en stevig uit. NIet geoxideerd ofzo. BEn ook nog naar dat stekkerblok opzoek geweest, onder/naast de accu, maar dat is ook in orde. Zag well een blauwe draad, naast de luchtfilterslang, met een wit half rond stekkertje, maar kan er geen ander stekkertje bij vinden. Ga morgen maar eens bij de dealerlangs, kijken wat die erop te zeggen heeft,...... mijn energie is erin op, vrees ik. :(
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!

User avatar
Peter41nl
Easy driver
Posts:27
Joined:Tue Mar 13, 2007 6:10 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Rotterdam

PROBLEEM OPGELOST!!

Post by Peter41nl » Sun Apr 29, 2007 4:34 pm

Het probleem heb ik eindelijk gevonden. Ik had het ergens al gelezen, het was een 12v-kabel die aan het relais verbonden zat met een stekkerblok (blauw) dat relais bij de accu. Die was gewoon zwaar geoxideerd en gebroken. Heb er een nieuw stekkertje op gezet en hij werkt weer als van ouds! Helemaal toppie! Bedankt voor alle tips, ze waren zeer welkom!

Peter
Gekocht op 13 jarige leeftijd met 61.000. Nu bijna 17 jaar en 111.000 km. Een lot uit de loterij!

Post Reply