probleempje met uitlaat en airco?
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Over de airco: wanneer heb je deze voor het laatste bij laten vullen? Een airco moet ongeveer om de 2 á 3 jaar bij gevuld worden met koudmiddel (R12 als ik het goed heb) Dus laat dat eens na kijken bij een dealer of een airco servicepunt.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Piet
- Mazda 626 Lord
- Posts:2401
- Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
als je steeds korte stukjes rijd dan warmt de uitlaat niet genoeg op en blijft er condens in de uitlaat achter dit hoopt zich op in de dempers.
het komt er dan ook uit als je gas geeft.
een lange rit maken wil wel helpen in dit geval.
het komt er dan ook uit als je gas geeft.
een lange rit maken wil wel helpen in dit geval.
Bmw 328i touring M-Edition
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
laten we beginnen bij de basis: er ontstáát gewoon water bij de (goede*) verbranding van benzine, dus als de motor koud is, dan zie je dat als stoom en waterdruppels, als hij warm is zie je het niet meer, maar als jer om in de kofferbak te zijn voor de uitlaat staat wordt je broek behalve vies ook nat...
* daarom zie je het gasbakken nog meer :
mijn stagebegeleider ooit bij de Ford reed vaak op de motor achter een collega in een chevy impala de garage uit en klaagde dat zijn vizier drijfnat werd van het water dat er uit die v8 op gas kwam.. )
je airco kan leeg zijn (net als de mijne )
* daarom zie je het gasbakken nog meer :
mijn stagebegeleider ooit bij de Ford reed vaak op de motor achter een collega in een chevy impala de garage uit en klaagde dat zijn vizier drijfnat werd van het water dat er uit die v8 op gas kwam.. )
je airco kan leeg zijn (net als de mijne )
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
als ie lek is en je vult hem looptie weer leeg.
luister ff of de pomp inslaat.
laat de motor lopen en zet de airco uit. ga vervolgens onder de motorkap luisteren als moeders (of iemand anders natuurlijk) de airco aanzet. als je dan geen harde tik hoort slaat je pomp niet aan. meestal is de oorzaak daarvan een leeg systeem.
luister ff of de pomp inslaat.
laat de motor lopen en zet de airco uit. ga vervolgens onder de motorkap luisteren als moeders (of iemand anders natuurlijk) de airco aanzet. als je dan geen harde tik hoort slaat je pomp niet aan. meestal is de oorzaak daarvan een leeg systeem.
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
kan wel wezen, maar we hebben het hier over een gas dat je met speciale vulapparatuur moet vullen , en niet over een vloeistof die je ff uit een flesje ergens ingiet waarna je de dop er weer op draait
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town