probleempje met uitlaat en airco?

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Sat May 19, 2007 8:03 pm

Over de airco: wanneer heb je deze voor het laatste bij laten vullen? Een airco moet ongeveer om de 2 á 3 jaar bij gevuld worden met koudmiddel (R12 als ik het goed heb) Dus laat dat eens na kijken bij een dealer of een airco servicepunt.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun May 20, 2007 12:41 am

zover ik weet is koud niet erg als i rookt
als de motor warm wordt en het is weg
is er niets aan de handt maar blijft i dan
ook roken kan het misschien koelvloeistof
of water zijn wat erverbrand.
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Sun May 20, 2007 1:30 am

als je steeds korte stukjes rijd dan warmt de uitlaat niet genoeg op en blijft er condens in de uitlaat achter dit hoopt zich op in de dempers.
het komt er dan ook uit als je gas geeft.

een lange rit maken wil wel helpen in dit geval.
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sun May 20, 2007 6:54 am

laten we beginnen bij de basis: er ontstáát gewoon water bij de (goede*) verbranding van benzine, dus als de motor koud is, dan zie je dat als stoom en waterdruppels, als hij warm is zie je het niet meer, maar als jer om in de kofferbak te zijn voor de uitlaat staat wordt je broek behalve vies ook nat...

* daarom zie je het gasbakken nog meer :-D :
mijn stagebegeleider ooit bij de Ford reed vaak op de motor achter een collega in een chevy impala de garage uit en klaagde dat zijn vizier drijfnat werd van het water dat er uit die v8 op gas kwam.. :lol: )

je airco kan leeg zijn (net als de mijne :( )
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun May 20, 2007 10:34 pm

als ie lek is en je vult hem looptie weer leeg.

luister ff of de pomp inslaat.
laat de motor lopen en zet de airco uit. ga vervolgens onder de motorkap luisteren als moeders (of iemand anders natuurlijk) de airco aanzet. als je dan geen harde tik hoort slaat je pomp niet aan. meestal is de oorzaak daarvan een leeg systeem.
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Mon May 21, 2007 6:37 pm

airco moet je niet zelf aan kloten maar lekker laten doen, kost geloof ik rond de 80 euro

benno
Racer
Posts:391
Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:hengelo ov

Post by benno » Mon May 21, 2007 9:16 pm

voordeel is wel dat er dacht ik in belgie nog iets meer mogelijk is als in
nederland .
voor zover ik mij kan herinneren .

benno

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue May 22, 2007 8:31 am

kan wel wezen, maar we hebben het hier over een gas dat je met speciale vulapparatuur moet vullen , en niet over een vloeistof die je ff uit een flesje ergens ingiet waarna je de dop er weer op draait
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Tue May 22, 2007 5:14 pm

R12 is toch nie meer te krijgen? R134 wel maar dan moet je een conversie aan je systeem doen
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Tue May 22, 2007 10:44 pm

R12 kan je nog in België krijgen als het goed is! :-D
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

Post Reply