Airco

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
karate
Junior Racer
Posts:178
Joined:Sat May 27, 2006 1:39 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Boskoop
Airco

Post by karate » Sat Aug 25, 2007 10:46 am

Even een vraagje:

Zou de airco van een 1.8 of 2.0 blok ook op een 6 cilinder passen???
owner C3 1.4 HDI Difference. (Zwart)
owner 626 GLX 2.5i 24v Xerxes Aut. (Rood / Zilver)
Former owner RX-7 FC. (Wit)
Former owner 626 GLX 1.8i 16v Sedan (Rood)

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: Airco

Post by Marcel Smeding » Sun Aug 26, 2007 8:44 am

karate wrote:Even een vraagje:

Zou de airco van een 1.8 of 2.0 blok ook op een 6 cilinder passen???
waarom niet, je zal waarschijnlijk alleen zelf een hoop moeten aanpassen of zelf maken.
Oa. bevestigingsbeugel voor de aircopomp. slangen en leidingwerk.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Mon Aug 27, 2007 7:34 pm

waarom moeilijk doen der bestaan
tochen xerxessen met airco.
de leidingen en dieversen zullen wel
het zelfde zijn.
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Mon Aug 27, 2007 8:03 pm

roy moti wrote:waarom moeilijk doen der bestaan
tochen xerxessen met airco.
de leidingen en dieversen zullen wel
het zelfde zijn.
ja natuurlijk, maar een V6 is een heel ander en vooral groter blok, dus grote kans dat er ook een ander type aircopomp opzit ivm. beschikbare ruimte. kun je wel een pomp van een 1.8 of 2.0L liter gebruiken, maar dan klopt waarschijnlijk de uitlijning niet meer.

Maar dat is een kwestie van uitzoeken.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Aug 28, 2007 10:22 am

er zijn ws niet zoveel xerxesssen als 1.8/2.0-en die dan ook nog eens hun airco willen doneren?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Sep 01, 2007 7:00 am

david1986 wrote:huh waarom doet gij dat als ik me niet vergis is airco pomp groter tog moet de motor zwaarder draaien tog en dan verlies je vermogen of is hezelfde
als je er zo over denkt moet je er helemaal geen airco op zetten, maar ìk kan mij weer moeilijk voorstellen dat een aircopomp vanaf een lichtere motor "groter" is en dan ook automatisch zwaarder draait..

en misschien is hij wel groter omdat hij op zijn eigen blok langzamer draait? of misschien is hij inwendig wel anders.. tog?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sat Sep 01, 2007 8:51 pm

als je de ac uitzet kostie geen extra vermogen.

met ac scheelt varierend per auto tussen de 5 en de 15 pk !!!!!!

hoop autos schakeln met een plnakgas contactje de ac uit
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sun Sep 02, 2007 7:27 am

dak zonder bak wrote:als je de ac uitzet kostie geen extra vermogen.

met ac scheelt varierend per auto tussen de 5 en de 15 pk !!!!!!

hoop autos schakeln met een plnakgas contactje de ac uit
Oh, dus dàt is die extra "boost" van 5 pk als ie boven in de toeren komt! :-D

maarreh, wat wéégt zo'n systeem extra?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Sep 02, 2007 12:43 pm

een triggertje op je tps die bij plankgas ff via een relais de + van de pompaansturing afgooid???
2 gram?
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
karate
Junior Racer
Posts:178
Joined:Sat May 27, 2006 1:39 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Boskoop

Post by karate » Fri Sep 14, 2007 5:13 pm

Airco gaat niet door.
Kan nu niet de juiste onderdelen bij elkaar vinden.

Misschien over een tijdje.

Post Reply