Remslangen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere
Remslangen

Post by kasperhettinga » Fri Jan 04, 2008 12:20 pm

Zo, auto mag tot feb 2009 weer rondrijden, kreeg zonder problemen een nieuwe apk (al 3 jaar op rij zonder ook maar één probleem, ja dat krijg je met een goed onderhouden mazda :dutch:)

Enige wat er was, was dat remslangen vóór adviespunt waren. Nu heb ik nooit eerder zo'n slang vervangen. Is het simpelweg losmaken, vervangen, vastzetten en ontluchten? Loopt niet je remsysteem gelijk leeg als je zo'n slangetje losmaakt, of valt dat wel mee? Heb wel eens een klauw vervangen. toen gewoon rubber slangetje in de banjo-aansluiting van de remslang gedaan tegen leeglopen, werkte perfect :)

Ook viel me op dat het een stuk langer dan normaal duurde voordat de CO/lambda goed waren. Moest even flink gassen, terwijl de motor toch al 10-15km gereden had. Andere jaren ging dat sneller. Misschien de vewarming van de lambdasonde eens checken?
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Jan 04, 2008 1:24 pm

remslangen vervangen is simpel. je kan het beste je rempedaal intrappen en dan vastklemmen op een of andere manier. dan kan je remsysteem niet verder leeglopen aangezien je remcup dan al voorbij compensatiegaatje in de hoofdremcilinder is. slang vervangen en de boel goed ontluchten
maare adviespunt zou ik me niet zo druk overmaken. volgend jaar is het mischien nog steeds een adviespunt
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Fri Jan 04, 2008 1:48 pm

Bedankt voor je reactie. Leuke tip van het rempedaal...

Ik heb de remslangen zelf gezien en er zitten haarscheurtjes waar hij halverwege vastzit aan de veerpoot. Niks ernstigs, maar omdat ik de remschijven&blokken vóór & de remvloeistof toch dit voorjaar al wilde gaan vervangen lijkt het me handig het in één keer mee te nemen...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sat Jan 05, 2008 10:41 am

Remvloeistof wou ik sowieso al gaan verversen dit voorjaar, dus eigenlijk komt dat dus wel goed uit, hoef ik alles maar één keer te doen.,,,
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

Post Reply