gas inbouw

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:
gas inbouw

Post by Reley » Fri Apr 25, 2008 10:57 am

Ola..
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over hoe een auto goedkoper kan...
Ik rij 30000 per jaar ongeveer.
Ben al aan het kijken naar een 6 diesel, maar das nog best prijzig.

ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn om LPG (G3) in de 626 te leggen.
Hij heeft nu 167500km gehad, en ik hoor de klepjes al aardig.
Kan zo'n blok er nog tegen om iets anders te gaan slikken of zou het zonde geld zijn?
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: gas inbouw

Post by Piet » Fri Apr 25, 2008 3:59 pm

ik zou toch 1 zoeken waar het gas al in zit
een goed systeem zit al snel rond de 2000 euro
en bij de andere auto zit ie er al in en is de vraagprijs niet hoger dan een vergelijkbaar model zonder gas
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Re: gas inbouw

Post by Barry Smits » Sat Apr 26, 2008 8:48 am

Mijn 626 is al sinds dag 1 met LPG-G3 uitgerust.
Ik heb hem gister voorbij de 340.000 km gereden.
Of je huidige motor er tegenkan is afhankelijk van het onderhoud dat je em gegeven hebt en hoe je rijdt.

Ik zou toch gaan voor een 626 die al gas heeft, puur kostentechnisch.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Re: gas inbouw

Post by dak zonder bak » Sat Apr 26, 2008 7:08 pm

kosten technisch ist idd beter een gasbak te kope al hebben die meestal wel al veel km's gedraaid. dat je motor ingereden is op benzine maakt nix uit. ook het onderhoud in het verleden maakt nix uit wel moet je ontsteking goed zijn. ff nieuwe kaarsjes en tuwtjes erin en knalle!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Re: gas inbouw

Post by kasperhettinga » Tue Apr 29, 2008 1:38 pm

Wel opletten bij de GF: sommigen hebben een kop die slechter tegen gas kan! In de deursponning van de bijrijdersdeur zit een sticker. Als hierop als fuel LPG staat is de kop sowieso geschikt voor gas. Als er iets anders staat heb je mógelijk een kop die er minder tegen kan (en dan is een 626 na 2 ton meestal rijp voor een verse cylinderkop).

Ook in auto's die zonder LPG installatie zijn geleverd zit soms een LPG kop (mijn 626 heeft de eerste 130.000km/4 jaar op benzine gereden voor er LPG in kwam, maar had wel af-fabriek een LPG-kop).

De GF heeft mechanische stoters en nu na 2 ton op LPG (330.000 totaal) heb ik pas 1 uitlaatklep 0.1mm moeten bijstellen, rest is nog perfect. Dus slijtage van de kop bij een af-fabriek LPG-kop is minimaal.

Dat je de kleppen momenteel hoort zegt niks over toestand van de kop. Het gaat erom of de kleppen nog ver bijgesteld kunnen worden. Plaatjes zijn te krijgen van 2,75-3,75mm. Nissan levert plaatjes in dezelfde diameter tot (ik dacht) 2,65mm dus daarmee kan je een koprevisie nog eenmalig uitstellen
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: gas inbouw

Post by Crowbar » Wed Jul 30, 2008 8:57 am

hoezo is het kostentechnisch gunstiger om een andere auto te gaan kopen? enige kosten die je nu hebt zijn die van de gasinstallatie die erin moet en eventueel meteen of later een gaskop als die er nog niet op zit! de auto heb je al..
als je nu moet kiezen om een andere auto op gas te kopen met veel km's of een benzine met weinig km's en dan gas erin stoppen wordt het wat anders!
er staan nog GF's te koop met over de drie ton op gas (ik ben ook aan't kijken ja, de 323 wordt moe) dus met de jouwe kan je nog 3-4 jaar goedkoop rijden en als je installatie nu €2000 kost heb je hem er met de huidge benzineprijs bìnnen 2 jaar uit, en hij stijgt alleen maar! (ik rij evenveel en bespaar €1500 per jaar ten opzichte van benzine in de 323, in een 626 bespaar je meer)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
626je
Mazda 323 Lord
Posts:1156
Joined:Sun Apr 01, 2007 11:12 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)

Re: gas inbouw

Post by 626je » Wed Jul 30, 2008 9:29 am

Blijft de hamvraag natuurlijk....... hoe lang blijft gas nog zo goedkoop
Bedoel wanneer gaan die uitzuigers in den haag daar weer iets op verzinnen
Jaren lang was het diesel en zie waar dat schip inmiddels gestrand is :?
Mazda 2 1.5 Skyactive-G 90 GT-M

Voormalig Mazda 323 BF/ BG Rijdster (2)
Voormalig Mazda 3 BL Rijdster (1)
Voormalig Mazda 626 GD/ GW/ GF Rijdster (5)

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: gas inbouw

Post by Crowbar » Wed Jul 30, 2008 9:42 am

626je wrote:Blijft de hamvraag natuurlijk....... hoe lang blijft gas nog zo goedkoop
Bedoel wanneer gaan die uitzuigers in den haag daar weer iets op verzinnen
Jaren lang was het diesel en zie waar dat schip inmiddels gestrand is :?
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/_unique/_c ... kopere+LPG

al zou de accijns naar de 50% gaan, betaal je voor lpg nog steeds maar 80 cent 0,60/109, x 150), omdat het dus zelf zo goedkoop is om te maken.. en tegen die tijd betaal je 2 euro of meer voor benzine...

alhoewel ik de laatste accijnsverhoging vreemd vind: LPG zou vervuilender zijn dan benzine
juist, daarom krijg je ook KORTING op de wegenbelasting voor een G3-installatie?! :dutch:
Maar is Reley er al uit? diesel is toch ook al geen optie meer om goedkoper te gaan rijden?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply