Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city
Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Sat Apr 26, 2008 9:57 am

Ik wil een aftermarket cv setje met afstandbediening gaan inbouwen,weet iemand of de orginele cv positief,of negatief gestuurd wordt?Verdere tips wat betrefd het inbouwen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by AKA-47 » Sat Apr 26, 2008 5:16 pm

je moet eerst checken in welke deuren er allemaal een motor zitten. meestal is de bestuurdersdeur mechanisch dus dan zal je daar nog een extra hulpmotor in moeten plaatsen.

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Sat Apr 26, 2008 6:35 pm

Volgens mij zit er op alle deuren een motor,want ik kan ook alle deuren ver/ontgrendelen aan de passagiers zijde.Maar dit ter zijde iemand misschien een idee wat het nu is positief of negatief geschakeld :?: Het gaat hier dus wel om een GF

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Tue Apr 29, 2008 10:53 am

schopje

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by Reley » Tue Apr 29, 2008 12:23 pm

De GF is negatief geschakeld zover ik weet....
Als jij de juiste bedrading weet, laat het mij even weten ;-)

Is het een GF-1 of GF-2 type?
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
626je
Mazda 323 Lord
Posts:1156
Joined:Sun Apr 01, 2007 11:12 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by 626je » Tue Apr 29, 2008 1:11 pm

Reley wrote:De GF is negatief geschakeld zover ik weet....
Als jij de juiste bedrading weet, laat het mij even weten ;-)

Is het een GF-1 of GF-2 type?
Als er in de bestuurdersdeur al een motor zit (deze sluit ook mee als je de bijrijdersdeur sluit met de sleutel) dan zou ik die motor loskoppelen van het systeem en daar je 2 draden vanaf de afstandsbedieningunit op aansluiten...... zo had ik het in mijn gd ook en dat werkte prima :)

Je schakeld dan die motor die op zijn beurt de schakelaar in de bestuurdersdeur aanstuurt waardoor de rest van de deuren opend of sluit en bijkomend voordeel het maakt niet uit of een systeem positief of negatief is geschakeld want je schakeld maar 1 motor ipv het hele systeem (mocht je een fout maken dan blaas je dus ook je vergrendelingsrelais niet op wat mij ooit gebeurd is ;))
Mazda 2 1.5 Skyactive-G 90 GT-M

Voormalig Mazda 323 BF/ BG Rijdster (2)
Voormalig Mazda 3 BL Rijdster (1)
Voormalig Mazda 626 GD/ GW/ GF Rijdster (5)

Image

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Tue Apr 29, 2008 5:07 pm

626je wrote:
Reley wrote:De GF is negatief geschakeld zover ik weet....
Als jij de juiste bedrading weet, laat het mij even weten ;-)

Is het een GF-1 of GF-2 type?
Als er in de bestuurdersdeur al een motor zit (deze sluit ook mee als je de bijrijdersdeur sluit met de sleutel) dan zou ik die motor loskoppelen van het systeem en daar je 2 draden vanaf de afstandsbedieningunit op aansluiten...... zo had ik het in mijn gd ook en dat werkte prima :)

Je schakeld dan die motor die op zijn beurt de schakelaar in de bestuurdersdeur aanstuurt waardoor de rest van de deuren opend of sluit en bijkomend voordeel het maakt niet uit of een systeem positief of negatief is geschakeld want je schakeld maar 1 motor ipv het hele systeem (mocht je een fout maken dan blaas je dus ook je vergrendelingsrelais niet op wat mij ooit gebeurd is ;))
Lijkt mij een strak plan,ga dit zeker bekijken of dit gaat werken zoals je het schetst.En of ik een type 1 of 2 heb geen idee :? Hij is van 01-1999 :idea: Als ik de boel voor elkaar heb zet ik het hier wel neer How To.

Bedankt voor de reactie, edgo

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by coppe218 » Wed Apr 30, 2008 7:00 pm

GF-1
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Wed Apr 30, 2008 8:06 pm

coppe218 wrote:GF-1
Oke!!

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Mon May 05, 2008 7:30 pm

Héhé, het ding zit er in en werkt,maar dit is niet zonder de nodige "zweetdruppels" gegaan.De kleuren zoals ze staan omschreven in de bijgeleverde manual klopten niet... :evil: Alleen de goede draad voor de knipperlichten te schakelen,moet ik nog uitvlooien.Enne de boel is negatief geschakeld.Als ik de knipperlichten heb aangesloten,zet ik hier wel neer hoe en welke kleuren te combineren :!:

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by Piet » Mon May 05, 2008 9:19 pm

de knipperlichtdraden zitten wel op je knipperlichtrelais (zal linksonder zitten bij je dash)

meende groen/wit en zwart/groen :D

heeft je cv unit 1 of 2 draden voor de knipperlichten?
#als het 1 draad is dan moet je deze draad splitsen en met 2 diode's op de 2 knipperlichtdraden zetten.

#met 2 draden gewoon links en rechts erop zetten
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Tue May 06, 2008 7:02 am

Piet wrote:de knipperlichtdraden zitten wel op je knipperlichtrelais (zal linksonder zitten bij je dash)

meende groen/wit en zwart/groen :D

heeft je cv unit 1 of 2 draden voor de knipperlichten?
#als het 1 draad is dan moet je deze draad splitsen en met 2 diode's op de 2 knipperlichtdraden zetten.

#met 2 draden gewoon links en rechts erop zetten
De unit heeft hiervoor maar 1 draad,waar dienen de diode's voor :?:
Ben helaas niet de handigste met elektronica :| Ik kruip liever onder de hood :!:
Maar we komen er wel :P

User avatar
Mazdarati
Ervaren Racer
Posts:841
Joined:Thu Sep 01, 2005 12:43 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
Location:Utrecht -> 17km -> west -> ......
Contact:

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by Mazdarati » Tue May 06, 2008 2:32 pm

edgo wrote:
Piet wrote:de knipperlichtdraden zitten wel op je knipperlichtrelais (zal linksonder zitten bij je dash)

meende groen/wit en zwart/groen :D

heeft je cv unit 1 of 2 draden voor de knipperlichten?
#als het 1 draad is dan moet je deze draad splitsen en met 2 diode's op de 2 knipperlichtdraden zetten.

#met 2 draden gewoon links en rechts erop zetten
De unit heeft hiervoor maar 1 draad,waar dienen de diode's voor :?:
Ben helaas niet de handigste met elektronica :| Ik kruip liever onder de hood :!:
Maar we komen er wel :P
Als je een draad op beide knipperlichtdraden zet, dan werken ze normaal.
Je doet je deur op slot en zowel links als rechts knippert.
Problemen ontstaan als je richting geeft naar recht (of links).
Dan loopt het via het extra "draadje" terug naar de andere kant.
Gevolg, beide zijde gaan knipperen als je richting geeft.

De diodes zorgen ervoor dat er een stroomrichting ontstaat.
Als je dan richting geeft kan het dankzij de diode niet meer "teruglopen" naar de andere kant.
Kost bijna niks, maar gaan wel snel kapot.
Loont de moeite om een beetje te investeren in een degelijke.
Ohja, en niet vergeten om de diode op de juiste manier te solderen, anders doet niks het meer :-D
Image
Peugeot 307 XSI 2.0i 16v '02 LPI-G3
Mazda 626 2.0i 8v glx '91 sedan (sold)
Nissan Sunny 1.3 '89 (recycled)
Giant Boulder 500 '98 (short distances)

viewtopic.php?f=21&t=3534

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by Piet » Tue May 06, 2008 9:59 pm

Mazdarati wrote:
edgo wrote:
Piet wrote:de knipperlichtdraden zitten wel op je knipperlichtrelais (zal linksonder zitten bij je dash)

meende groen/wit en zwart/groen :D

heeft je cv unit 1 of 2 draden voor de knipperlichten?
#als het 1 draad is dan moet je deze draad splitsen en met 2 diode's op de 2 knipperlichtdraden zetten.

#met 2 draden gewoon links en rechts erop zetten
De unit heeft hiervoor maar 1 draad,waar dienen de diode's voor :?:
Ben helaas niet de handigste met elektronica :| Ik kruip liever onder de hood :!:
Maar we komen er wel :P
Als je een draad op beide knipperlichtdraden zet, dan werken ze normaal.
Je doet je deur op slot en zowel links als rechts knippert.
Problemen ontstaan als je richting geeft naar recht (of links).
Dan loopt het via het extra "draadje" terug naar de andere kant.
Gevolg, beide zijde gaan knipperen als je richting geeft.

De diodes zorgen ervoor dat er een stroomrichting ontstaat.
Als je dan richting geeft kan het dankzij de diode niet meer "teruglopen" naar de andere kant.
Kost bijna niks, maar gaan wel snel kapot.
Loont de moeite om een beetje te investeren in een degelijke.
Ohja, en niet vergeten om de diode op de juiste manier te solderen, anders doet niks het meer :-D
zo is het..... 8)
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
edgo
Easy driver
Posts:42
Joined:Sun Feb 10, 2008 5:25 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Tilburg city

Re: Positief/negatief gestuurd centrale vergendeling??

Post by edgo » Wed May 07, 2008 8:16 pm

Kijk zo wordt het al weer wat duidelijker :buig: Mijn vrouw wekt bij JVH-Gaming en daar maken ze gokapparaten,dus degelijke diode's moeten daar maar "gedoneerd" worden,maar dat wordt volgende week ivm de vakantie.
Iedereen alvast bedankt voor de adviezen.

Post Reply