Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
tijntjuh1986
beginner
Posts:11
Joined:Tue Jan 27, 2009 12:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by tijntjuh1986 » Tue Jun 02, 2009 4:25 pm

Hallo mensen,

na dat mijn koppakking vervangen is in de garage is nu mijn inlaatspruitstukpakking aan de beurt,
van een aantal mensen begrepen dat dit zelf wel te doen is, maar HOE??

zouden er mensen kunnen reageren die misschien tips hebben?

Gr Martijn

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by Casejunkie » Tue Jun 02, 2009 11:16 pm

- Maak alle stekkers los van je inlaatspruitstuk
- Maak je slang tussen je luchtmassameter en je inlaatspruitstuk los
- Maak aan de achterkant alle luchtslangetjes los (merk ze voor de zekerheid zodat je alle slangetjes op de juiste plaats terugzet
- Maak de bezineslangetjes los (2 stuks aanvoer en retour)

Nu kan je beginnen met de boutjes te verwijderen van het inlaatspruitstuk.
Let op bij sommige kan je vrij moeilijk bij en zijn moeilijk te vinden.

Trek er zeker een middag voor uit als je het nog nooit hebt gedaan.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
tijntjuh1986
beginner
Posts:11
Joined:Tue Jan 27, 2009 12:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by tijntjuh1986 » Wed Jun 03, 2009 1:59 am

Hey

je zei; Maak je slang tussen je luchtmassameter en je inlaatspruitstuk los

dat is toch dat dunne slangetje wat van het flilterhuis loopt?
of die dikke slang bedoel je??

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by Casejunkie » Wed Jun 03, 2009 4:48 pm

Ik bedoelde dus die hele dikke luchtslang
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
tijntjuh1986
beginner
Posts:11
Joined:Tue Jan 27, 2009 12:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by tijntjuh1986 » Wed Jun 03, 2009 6:02 pm

Hey,

bedankt voor je reactie alvast, ik ga er denk ik gewoon ff aanstaande zondag voor uit trekken (als de pakking er dan is)
maar even het volgende wat je zei nog; Maak de bezineslangetjes los (2 stuks aanvoer en retour)
waar vind ik die benzine slangetjes??

Gr Martijn

User avatar
tijntjuh1986
beginner
Posts:11
Joined:Tue Jan 27, 2009 12:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by tijntjuh1986 » Thu Jul 09, 2009 9:58 pm

Mensen!

bedankt voor alle reacties,

de inlaat spruitstuk pakking is met succes vervangen!

BEDANKT!

kijk ook even bij mijn nieuwe topic?? :D:D:D

viewtopic.php?f=15&t=7116

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by Crowbar » Fri May 04, 2012 11:27 am

Vraagje: in het wph van de GF/GW staat dat het koelwater eruit moet? kan iemand dit verklaren/beamen/ontkrachten? volgens mij loopt er helemaal geen water door..
en heb je niet genoeg ruimte als je vacuümslangetjes (en benzine?) laat zitten? of moet ie er echt uit om hem schoon te maken?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
finaldragons
Mazda 626 Lord
Posts:1810
Joined:Thu Dec 06, 2007 7:32 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Hilversum

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by finaldragons » Fri May 04, 2012 3:52 pm

Heb bij mijn ouwe GW em los kunnen maken zonder het water te tappe dus ontkracht.
En helemaal eruit is makkelijker schoonmaken over het algemeen.
Wagon 2.2t 1993

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Inlaat-spruitstuk-pakking vervangen

Post by Crowbar » Sun May 06, 2012 10:40 am

Dat water er in kan blijven is al fijn, thanx, zal wel zijn blijven staan van carb. Versies dan
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply