M&M

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
M&M

Post by M&M » Sun Dec 27, 2009 3:40 pm

Hoi allemaal, ik (Martine) ben al even lid hier omdat we graag een mazda 626 willen hebben, nu weet ik inmiddels dat het 't GE model moet zijn vanaf '92 tot......
Maar het valt mij op dat er hier niets gebeurd.....of dat betekent dat er weinig leden zijn die dit model hebben..
Of dit model is gewoon ontzettend goed, en bijna probleemloos! :D

Waar moeten we op letten bij kopen van dit model?
*ashoezen
*?
Groetjes Martine
Last edited by M&M on Thu Feb 16, 2012 9:30 pm, edited 1 time in total.

User avatar
bas_plezant
Junior Racer
Posts:121
Joined:Fri Oct 03, 2008 2:29 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:sneek

Re: 626

Post by bas_plezant » Sun Dec 27, 2009 7:57 pm

Welkom en tof dat jullie kiezen voor een 626 GE!

Ik heb mijne alweer 4,5 jaar en toen ik hem kocht met precies een ton op de teller was alleen de middendemper aan vervanging toe. Verder zijn er in die tijd weinig vitale functies uitgevallen of gebreken opgetreden..
De ashoes is inderdaad wel een geval om op te letten, ik heb te lang met een kapotten één rond gereden en nu moet de homokineet ook vervangen worden..

Maar hij heeft me nog nooit in de kou laten staan en misschien kun je dus inderdaad wel zeggen dat die auto's verrekte goed zijn ja! :D
Een man gooit een brief in de bus. Zegt de chauffeur: Doe dat es niet!

mazda 626 GE 2.0 16v sedan

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: 626

Post by mad man » Mon Dec 28, 2009 10:53 am

Hi Martine welkom hier op het forum :wink:

Mazda op zich is een hele betrouwbare wagen maar je moet 1 ding niet vergeten er kan best wel eens wat stuk gaan door de leeftijd als je kies voor een GE van 92 dan is hij al toch 18 jaar

Ik zelf had laats dat de radiateur ging lekken ja die was ook al 16½ jaar oud en dat zijn toch wel eens van die dingen van ja geen kwaal maar wel de leeftijd die er bij horen
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by Crowbar » Mon Dec 28, 2009 1:14 pm

Het mooie aan Mazda's algemeen is dat er, zelfs op leeftijd in principe een vuistregel is voor "waar moet je op letten?"
Hij moet netjes behandeld zijn en altijd netjes zijn onderhoud gehad hebben, dan moet het gewoon goed zijn..
veel verschillen de GD, GE en zelfs Gf neit veel van elkaar (ik heb een duitse "vraagbaak" over GE en GF gecombineerd, met hier en daar een opmerking waar het onderling verschilt)
als je de zwakke punten van de GD op dit forum doorleest (die zijn al ca 20 jaar of ouder) en je let daar extra op bij een "aankoopkeuring"/proefrit en je controleert gewoon of àlles wat er op zit ook werkt ben je al een heel eind.
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Tue Dec 29, 2009 10:44 pm

He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.

De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)

Groetjes M&M

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: 626

Post by Casejunkie » Tue Dec 29, 2009 11:43 pm

M&M wrote:He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.

De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)

Groetjes M&M
Dat klopt helemaal!
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: 626

Post by mad man » Wed Dec 30, 2009 1:47 am

Casejunkie wrote:
M&M wrote:He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.

De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)

Groetjes M&M
Dat klopt helemaal!

En niet te vergeten of 5 jaar max :wink:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by Crowbar » Wed Dec 30, 2009 5:26 pm

mad man wrote:En niet te vergeten of 5 jaar max :wink:
die ben ik bij Mazda nog nergens tegen gekomen, ken hem wel van bijv. alfa romeo..
waar heb jij die info vandaan
(want dan heb ik het met die van mij helemaal goed gedaan: gewoon voor aankoop eenn ieuwe erom laten leggen, bij 10 jaar oud, 135.000 km, maar de eerste 90.000 waren met 4 jaar bekeken volgens de NAP, daarna werd er steeds minder mee gereden (te weinig))
ik heb ook een ex mazda-monteur gesproken die tegenwoordig allrounder is, die zei: "sja, je vervangt ze bij 90.000, maar volgens mij kunnen ze dan gewoon nog 20.000 erbij hebben. Dat kan je van sommige andere merken niet zeggen, die knappen al vóór de opgegeven interval van 60.000!"
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: 626

Post by mad man » Wed Dec 30, 2009 9:12 pm

Crowbar wrote:
mad man wrote:En niet te vergeten of 5 jaar max :wink:
die ben ik bij Mazda nog nergens tegen gekomen, ken hem wel van bijv. alfa romeo..
waar heb jij die info vandaan
(want dan heb ik het met die van mij helemaal goed gedaan: gewoon voor aankoop eenn ieuwe erom laten leggen, bij 10 jaar oud, 135.000 km, maar de eerste 90.000 waren met 4 jaar bekeken volgens de NAP, daarna werd er steeds minder mee gereden (te weinig))
ik heb ook een ex mazda-monteur gesproken die tegenwoordig allrounder is, die zei: "sja, je vervangt ze bij 90.000, maar volgens mij kunnen ze dan gewoon nog 20.000 erbij hebben. Dat kan je van sommige andere merken niet zeggen, die knappen al vóór de opgegeven interval van 60.000!"

Mazda mulder Rotterdam/Ommoord
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

TIMMEH
beginner
Posts:5
Joined:Mon May 25, 2009 12:11 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Kamperland

Re: 626

Post by TIMMEH » Wed Jan 06, 2010 10:16 am

Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.

grtjs Tim
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht!
hoop binnen kort mx 6 rwd conversion uit te voeren!!

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by Crowbar » Wed Jan 06, 2010 10:18 pm

TIMMEH wrote:Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.

grtjs Tim
en die ben jij bij een Mazda (626) al eens tegen gekomen? je bent de eerste die dit roept op dit forum en het is het eerste wat je roept op dit forum?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
NiBB-it
Mazda 626 Lord
Posts:1409
Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Meerssen

Re: 626

Post by NiBB-it » Thu Jan 07, 2010 10:22 am

Meestal gaat de stuurpomp alleen maar kapot doordat er verkeerde olie in wordt gedaan. Die wat te dik is en zo alles naar de *censuur* maakt.
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88

cave driver
Junior Racer
Posts:146
Joined:Sat Jul 11, 2009 12:34 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)

Re: 626

Post by cave driver » Thu Jan 07, 2010 11:08 am

NiBB-it wrote:Meestal gaat de stuurpomp alleen maar kapot doordat er verkeerde olie in wordt gedaan. Die wat te dik is en zo alles naar de *censuur* maakt.
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)



andere olie dan die atf kunnen de rubbers opvreten

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Thu Jan 07, 2010 8:48 pm

Crowbar wrote:
TIMMEH wrote:Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.

grtjs Tim
en die ben jij bij een Mazda (626) al eens tegen gekomen? je bent de eerste die dit roept op dit forum en het is het eerste wat je roept op dit forum?

Hahaha dit was mij ook al opgevallen...1 bericht, (maar iedereen had ooit een eerste bericht) :D
Maargoed elke tip is er 1 en er komt zoals nu, ook weer leerzame info achteraan :wink:

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Thu Jan 07, 2010 10:33 pm

Ohja nog even een vraag, zit er ook ABS op dit model?
Ik zie het nergens bijstaan...
en de airbag is alleen voor de bestuurder, vanaf 96 ofzo?

Groetjes M&M

Post Reply