M&M
Hoi allemaal, ik (Martine) ben al even lid hier omdat we graag een mazda 626 willen hebben, nu weet ik inmiddels dat het 't GE model moet zijn vanaf '92 tot......
Maar het valt mij op dat er hier niets gebeurd.....of dat betekent dat er weinig leden zijn die dit model hebben..
Of dit model is gewoon ontzettend goed, en bijna probleemloos!
Waar moeten we op letten bij kopen van dit model?
*ashoezen
*?
Groetjes Martine
Maar het valt mij op dat er hier niets gebeurd.....of dat betekent dat er weinig leden zijn die dit model hebben..
Of dit model is gewoon ontzettend goed, en bijna probleemloos!
Waar moeten we op letten bij kopen van dit model?
*ashoezen
*?
Groetjes Martine
Last edited by M&M on Thu Feb 16, 2012 9:30 pm, edited 1 time in total.
- bas_plezant
- Junior Racer
- Posts:121
- Joined:Fri Oct 03, 2008 2:29 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:sneek
Re: 626
Welkom en tof dat jullie kiezen voor een 626 GE!
Ik heb mijne alweer 4,5 jaar en toen ik hem kocht met precies een ton op de teller was alleen de middendemper aan vervanging toe. Verder zijn er in die tijd weinig vitale functies uitgevallen of gebreken opgetreden..
De ashoes is inderdaad wel een geval om op te letten, ik heb te lang met een kapotten één rond gereden en nu moet de homokineet ook vervangen worden..
Maar hij heeft me nog nooit in de kou laten staan en misschien kun je dus inderdaad wel zeggen dat die auto's verrekte goed zijn ja!
Ik heb mijne alweer 4,5 jaar en toen ik hem kocht met precies een ton op de teller was alleen de middendemper aan vervanging toe. Verder zijn er in die tijd weinig vitale functies uitgevallen of gebreken opgetreden..
De ashoes is inderdaad wel een geval om op te letten, ik heb te lang met een kapotten één rond gereden en nu moet de homokineet ook vervangen worden..
Maar hij heeft me nog nooit in de kou laten staan en misschien kun je dus inderdaad wel zeggen dat die auto's verrekte goed zijn ja!
Een man gooit een brief in de bus. Zegt de chauffeur: Doe dat es niet!
mazda 626 GE 2.0 16v sedan
mazda 626 GE 2.0 16v sedan
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: 626
Hi Martine welkom hier op het forum
Mazda op zich is een hele betrouwbare wagen maar je moet 1 ding niet vergeten er kan best wel eens wat stuk gaan door de leeftijd als je kies voor een GE van 92 dan is hij al toch 18 jaar
Ik zelf had laats dat de radiateur ging lekken ja die was ook al 16½ jaar oud en dat zijn toch wel eens van die dingen van ja geen kwaal maar wel de leeftijd die er bij horen
Mazda op zich is een hele betrouwbare wagen maar je moet 1 ding niet vergeten er kan best wel eens wat stuk gaan door de leeftijd als je kies voor een GE van 92 dan is hij al toch 18 jaar
Ik zelf had laats dat de radiateur ging lekken ja die was ook al 16½ jaar oud en dat zijn toch wel eens van die dingen van ja geen kwaal maar wel de leeftijd die er bij horen
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: 626
Het mooie aan Mazda's algemeen is dat er, zelfs op leeftijd in principe een vuistregel is voor "waar moet je op letten?"
Hij moet netjes behandeld zijn en altijd netjes zijn onderhoud gehad hebben, dan moet het gewoon goed zijn..
veel verschillen de GD, GE en zelfs Gf neit veel van elkaar (ik heb een duitse "vraagbaak" over GE en GF gecombineerd, met hier en daar een opmerking waar het onderling verschilt)
als je de zwakke punten van de GD op dit forum doorleest (die zijn al ca 20 jaar of ouder) en je let daar extra op bij een "aankoopkeuring"/proefrit en je controleert gewoon of àlles wat er op zit ook werkt ben je al een heel eind.
Hij moet netjes behandeld zijn en altijd netjes zijn onderhoud gehad hebben, dan moet het gewoon goed zijn..
veel verschillen de GD, GE en zelfs Gf neit veel van elkaar (ik heb een duitse "vraagbaak" over GE en GF gecombineerd, met hier en daar een opmerking waar het onderling verschilt)
als je de zwakke punten van de GD op dit forum doorleest (die zijn al ca 20 jaar of ouder) en je let daar extra op bij een "aankoopkeuring"/proefrit en je controleert gewoon of àlles wat er op zit ook werkt ben je al een heel eind.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: 626
Dat klopt helemaal!M&M wrote:He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.
De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)
Groetjes M&M
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: 626
Casejunkie wrote:Dat klopt helemaal!M&M wrote:He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.
De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)
Groetjes M&M
En niet te vergeten of 5 jaar max
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: 626
die ben ik bij Mazda nog nergens tegen gekomen, ken hem wel van bijv. alfa romeo..mad man wrote:En niet te vergeten of 5 jaar max
waar heb jij die info vandaan
(want dan heb ik het met die van mij helemaal goed gedaan: gewoon voor aankoop eenn ieuwe erom laten leggen, bij 10 jaar oud, 135.000 km, maar de eerste 90.000 waren met 4 jaar bekeken volgens de NAP, daarna werd er steeds minder mee gereden (te weinig))
ik heb ook een ex mazda-monteur gesproken die tegenwoordig allrounder is, die zei: "sja, je vervangt ze bij 90.000, maar volgens mij kunnen ze dan gewoon nog 20.000 erbij hebben. Dat kan je van sommige andere merken niet zeggen, die knappen al vóór de opgegeven interval van 60.000!"
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: 626
Crowbar wrote:die ben ik bij Mazda nog nergens tegen gekomen, ken hem wel van bijv. alfa romeo..mad man wrote:En niet te vergeten of 5 jaar max
waar heb jij die info vandaan
(want dan heb ik het met die van mij helemaal goed gedaan: gewoon voor aankoop eenn ieuwe erom laten leggen, bij 10 jaar oud, 135.000 km, maar de eerste 90.000 waren met 4 jaar bekeken volgens de NAP, daarna werd er steeds minder mee gereden (te weinig))
ik heb ook een ex mazda-monteur gesproken die tegenwoordig allrounder is, die zei: "sja, je vervangt ze bij 90.000, maar volgens mij kunnen ze dan gewoon nog 20.000 erbij hebben. Dat kan je van sommige andere merken niet zeggen, die knappen al vóór de opgegeven interval van 60.000!"
Mazda mulder Rotterdam/Ommoord
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- beginner
- Posts:5
- Joined:Mon May 25, 2009 12:11 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Kamperland
Re: 626
Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.
grtjs Tim
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.
grtjs Tim
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht!
hoop binnen kort mx 6 rwd conversion uit te voeren!!
hoop binnen kort mx 6 rwd conversion uit te voeren!!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: 626
en die ben jij bij een Mazda (626) al eens tegen gekomen? je bent de eerste die dit roept op dit forum en het is het eerste wat je roept op dit forum?TIMMEH wrote:Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.
grtjs Tim
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- NiBB-it
- Mazda 626 Lord
- Posts:1409
- Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Meerssen
Re: 626
Meestal gaat de stuurpomp alleen maar kapot doordat er verkeerde olie in wordt gedaan. Die wat te dik is en zo alles naar de *censuur* maakt.
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88
-
- Junior Racer
- Posts:146
- Joined:Sat Jul 11, 2009 12:34 pm
- Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
Re: 626
NiBB-it wrote:Meestal gaat de stuurpomp alleen maar kapot doordat er verkeerde olie in wordt gedaan. Die wat te dik is en zo alles naar de *censuur* maakt.
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)
andere olie dan die atf kunnen de rubbers opvreten
Re: 626
Crowbar wrote:en die ben jij bij een Mazda (626) al eens tegen gekomen? je bent de eerste die dit roept op dit forum en het is het eerste wat je roept op dit forum?TIMMEH wrote:Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.
grtjs Tim
Hahaha dit was mij ook al opgevallen...1 bericht, (maar iedereen had ooit een eerste bericht)
Maargoed elke tip is er 1 en er komt zoals nu, ook weer leerzame info achteraan
Groetjes M&M