Me achterbanden zijn sinds ik hem heb verlaagd helemaal afgesleten aan de buitenkant en aan de binnenkant zijn ze amper versleten.
Nou heb ik hem al es een keer uit laten lijnen bij Profile nadat ik hem verlaagd had, maar die gozer daar zei dattie niet veel aan de achterwielen kon doen omdat die stuurstangen veels te vast zaten en dat er kans was dat de boel zou afbreken.
Nou is mijn vraag of jullie ervaring hebben met het uitlijnen en of dat nou echt zo moeilijk te doen is of dat er hier sprake is van onkunde...
Uitlijnen
- bas_plezant
- Junior Racer
- Posts:121
- Joined:Fri Oct 03, 2008 2:29 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:sneek
Een man gooit een brief in de bus. Zegt de chauffeur: Doe dat es niet!
mazda 626 GE 2.0 16v sedan
mazda 626 GE 2.0 16v sedan
Re: Uitlijnen
onkunde!
Het zal best vast zitten na al die jaren, maar met een beetje warm stoken kom je een heel eind!
Dat het echt niet wil, komt eigenlijk nooit voor, alleen kost het dan veel te veel tijd, dus gebruiken ze maar een smoes om het niet te hoeven doen.
Liever de dealer, kost misschien wat meer maar dan gebeurd het wel zoals het moet
Groetjes M&M
Het zal best vast zitten na al die jaren, maar met een beetje warm stoken kom je een heel eind!
Dat het echt niet wil, komt eigenlijk nooit voor, alleen kost het dan veel te veel tijd, dus gebruiken ze maar een smoes om het niet te hoeven doen.
Liever de dealer, kost misschien wat meer maar dan gebeurd het wel zoals het moet
Groetjes M&M
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: Uitlijnen
Mwa ik vind de dealer niet zo duur met uitlijnen moet ik zeggen dus voor uitlijnen breng ik hem sowieso weg (zeker mijn auto met 4WS)
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Uitlijnen
warmstoken aan je wielophanging?! ja gloei jij de sterkte (metaalstructuur) ff uit je bouten!
gewoon een paar harde klappen met een hamer of indirect met een grote drevel recht op de boutkoppen of anders op de flanken van de moeren*, en desnoods demonteren (voor mijn part met de brander) en nieuwe bouten eronder, dan breekt de roest wel
(*moest ik dat pikkie bij de kwikfit ook leren. "UIT DIE BRANDER!! en toen rustig voordoen")
als je dìt (loswrikken of vervangen) zelf doet en hem dan naar de uitlijner brengt spaar je misschien nog wat uit.
gewoon een paar harde klappen met een hamer of indirect met een grote drevel recht op de boutkoppen of anders op de flanken van de moeren*, en desnoods demonteren (voor mijn part met de brander) en nieuwe bouten eronder, dan breekt de roest wel
(*moest ik dat pikkie bij de kwikfit ook leren. "UIT DIE BRANDER!! en toen rustig voordoen")
als je dìt (loswrikken of vervangen) zelf doet en hem dan naar de uitlijner brengt spaar je misschien nog wat uit.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Uitlijnen
Naar mijn inziens hadden ze er gewoon geen zin in om die bout/moerlos te halen
En uitlijnen doe ik bij een bandenboer die ook vrachtwagen banden doet en dat kwikshit ga ik zeker niet naar toe
En uitlijnen doe ik bij een bandenboer die ook vrachtwagen banden doet en dat kwikshit ga ik zeker niet naar toe
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- NiBB-it
- Mazda 626 Lord
- Posts:1409
- Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Meerssen
Re: Uitlijnen
Zoals met meerdere members zeg ik onkunde! Ze doen meerdere auto's toch wel per dag en vooral bij verlaagde auto's is de uitlijning zeer belangrijk! En deze krijgt bij verlaagde auto's ook meer te verduren, want de assen staan onder een scherpere hoek en krijgt zo meer krachten. Zelf laat ik men auto ieder jaar opnieuw uitlijnen, want heb al vaak genoeg banden kennen weggooien puur door een fout met de uitlijning. En daar wordt je niet vrolijk van.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88