Uitlijnen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
bas_plezant
Junior Racer
Posts:121
Joined:Fri Oct 03, 2008 2:29 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:sneek
Uitlijnen

Post by bas_plezant » Wed Feb 03, 2010 6:55 pm

Me achterbanden zijn sinds ik hem heb verlaagd helemaal afgesleten aan de buitenkant en aan de binnenkant zijn ze amper versleten.
Nou heb ik hem al es een keer uit laten lijnen bij Profile nadat ik hem verlaagd had, maar die gozer daar zei dattie niet veel aan de achterwielen kon doen omdat die stuurstangen veels te vast zaten en dat er kans was dat de boel zou afbreken.

Nou is mijn vraag of jullie ervaring hebben met het uitlijnen en of dat nou echt zo moeilijk te doen is of dat er hier sprake is van onkunde...
Een man gooit een brief in de bus. Zegt de chauffeur: Doe dat es niet!

mazda 626 GE 2.0 16v sedan

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Uitlijnen

Post by M&M » Wed Feb 03, 2010 8:36 pm

onkunde!

Het zal best vast zitten na al die jaren, maar met een beetje warm stoken kom je een heel eind!
Dat het echt niet wil, komt eigenlijk nooit voor, alleen kost het dan veel te veel tijd, dus gebruiken ze maar een smoes om het niet te hoeven doen.
Liever de dealer, kost misschien wat meer maar dan gebeurd het wel zoals het moet :wink:

Groetjes M&M

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: Uitlijnen

Post by Casejunkie » Wed Feb 03, 2010 11:16 pm

Mwa ik vind de dealer niet zo duur met uitlijnen moet ik zeggen dus voor uitlijnen breng ik hem sowieso weg (zeker mijn auto met 4WS)
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Uitlijnen

Post by Crowbar » Thu Feb 04, 2010 8:29 am

warmstoken aan je wielophanging?! ja gloei jij de sterkte (metaalstructuur) ff uit je bouten!
gewoon een paar harde klappen met een hamer of indirect met een grote drevel recht op de boutkoppen of anders op de flanken van de moeren*, en desnoods demonteren (voor mijn part met de brander) en nieuwe bouten eronder, dan breekt de roest wel
(*moest ik dat pikkie bij de kwikfit ook leren. "UIT DIE BRANDER!! en toen rustig voordoen")

als je dìt (loswrikken of vervangen) zelf doet en hem dan naar de uitlijner brengt spaar je misschien nog wat uit.
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: Uitlijnen

Post by mad man » Fri Feb 05, 2010 1:55 pm

Naar mijn inziens hadden ze er gewoon geen zin in om die bout/moerlos te halen :?

En uitlijnen doe ik bij een bandenboer die ook vrachtwagen banden doet :wink: en dat kwikshit ga ik zeker niet naar toe :puke:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
NiBB-it
Mazda 626 Lord
Posts:1409
Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Meerssen

Re: Uitlijnen

Post by NiBB-it » Fri Feb 05, 2010 2:05 pm

Zoals met meerdere members zeg ik onkunde! Ze doen meerdere auto's toch wel per dag en vooral bij verlaagde auto's is de uitlijning zeer belangrijk! En deze krijgt bij verlaagde auto's ook meer te verduren, want de assen staan onder een scherpere hoek en krijgt zo meer krachten. Zelf laat ik men auto ieder jaar opnieuw uitlijnen, want heb al vaak genoeg banden kennen weggooien puur door een fout met de uitlijning. En daar wordt je niet vrolijk van.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88

Post Reply