En het volgende probleem, hij lekt olie
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Na 4 uur in de sneeuw onder me wagen gelegen te hebben geef ik het op.
Ik krijg die sensor er met geen mogelijkheid uit...
Ik krijg die sensor er met geen mogelijkheid uit...
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
En heb je de startmotor ook nog los gehad dat geeft je wel meer ruimte om te werken aan de censor
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
De startmotor heb ik niet los gehad, dit omdat ik die de vorige keer ook niet los kon krijgen.
Dit gaat allemaal erg *censuur* op je rug liggend...
Ik krijg bij de startmotor namelijk die beugel die er over zit niet los. De bovenste bout wil niet lukken... Tevens zit er ook nog eens een hoop electra op die beugel wat ook niet hard mee werkt...
Dit gaat allemaal erg *censuur* op je rug liggend...
Ik krijg bij de startmotor namelijk die beugel die er over zit niet los. De bovenste bout wil niet lukken... Tevens zit er ook nog eens een hoop electra op die beugel wat ook niet hard mee werkt...
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Hmm lastig en zeker op afstand
Heb je ook geprobeerd om de startmotor via de boven zijde los te halen, lucht inlaat los halen
Heb je ook geprobeerd om de startmotor via de boven zijde los te halen, lucht inlaat los halen
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
van onder je wagen liggen komt die sensor ook niet los, je moet er wel aan draaien!AcE wrote:Na 4 uur in de sneeuw onder me wagen gelegen te hebben geef ik het op.
Ik krijg die sensor er met geen mogelijkheid uit...
en als je dan een dop-/pijp/ of wat voor sleutel met verleng- of verloopstuk nodig hebt moet je die kopen of ritselen, simpel..
als ik in het wph van de GF kijk (onderblok is volgens mij nog steeds hetzelfde) zou ik het oliefilter evt uit de weg halen als dat toch al los zat, maar dek dan de straat goed af en zet een lekbak klaar want daar komt zo een kwart litertje uit lopen.
met het oliefilter uit de weg moet het toch lukken?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Na het is opgelost.
Na nog meer uren onder de wagen kloten maar wat hulp er bij gehaald.
Heb de garage de oude sensor maar los laten maken.
En toen de oude er uit was, had ik de nieuwe er nog geen 10min later weer in zitten.
En als ik dan toch bezig ben, het gas systeem even schoon gemaakt, nu loopt ie een stuk rustig stationair op gas.
Op naar het laatste klusje (wat ik al een dik half jaar uitstel) en alles zou weer goed moeten zijn.
De stabilisator stang links achter vervangen, hier is de koppeling afgebroken.
Allen in ieder geval bedankt!
Na nog meer uren onder de wagen kloten maar wat hulp er bij gehaald.
Heb de garage de oude sensor maar los laten maken.
En toen de oude er uit was, had ik de nieuwe er nog geen 10min later weer in zitten.
En als ik dan toch bezig ben, het gas systeem even schoon gemaakt, nu loopt ie een stuk rustig stationair op gas.
Op naar het laatste klusje (wat ik al een dik half jaar uitstel) en alles zou weer goed moeten zijn.
De stabilisator stang links achter vervangen, hier is de koppeling afgebroken.
Allen in ieder geval bedankt!
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
na het gaat lekker.
Heb ik net dat stabilisator stangetje vervangen kom ik er achter dat de radiateur een klein beetje lekt...
Ik zie er niks uit komen. Maar hoor wel dat ie hier lucht naar binnen trekt bij het afkoelen...
Tevens komt er een klein beetje vloeistof uit bij afpersen maar (nog) niet bij normaal gebruik.
En natuurlijk lekt ie waar het dunne kanaaltje vast zit aan het grote deel...
Heb ik net dat stabilisator stangetje vervangen kom ik er achter dat de radiateur een klein beetje lekt...
Ik zie er niks uit komen. Maar hoor wel dat ie hier lucht naar binnen trekt bij het afkoelen...
Tevens komt er een klein beetje vloeistof uit bij afpersen maar (nog) niet bij normaal gebruik.
En natuurlijk lekt ie waar het dunne kanaaltje vast zit aan het grote deel...
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Gaat lekker zo ach m'n 323 is ook zo bezig al 1½ jaar zo dat is ook een waarde verdubbeling geworden onder tussen
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Chauffeur
- Posts:84
- Joined:Mon Jan 04, 2010 9:41 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Beek (L)
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
dat ding van jou verdubbeld toch in waarde als je de tank vol gooit?!?!mad man wrote:Gaat lekker zo ach m'n 323 is ook zo bezig al 1½ jaar zo dat is ook een waarde verdubbeling geworden onder tussen
daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
White Wagon wrote:dat ding van jou verdubbeld toch in waarde als je de tank vol gooit?!?!mad man wrote:Gaat lekker zo ach m'n 323 is ook zo bezig al 1½ jaar zo dat is ook een waarde verdubbeling geworden onder tussen
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Is dat niet die van mij?White Wagon wrote:dat ding van jou verdubbeld toch in waarde als je de tank vol gooit?!?!mad man wrote:Gaat lekker zo ach m'n 323 is ook zo bezig al 1½ jaar zo dat is ook een waarde verdubbeling geworden onder tussen
Zeker als ik beide tanken vol gooi
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Na het gaat lekker..
Vorige maand was de stabilisator stang weer kapot...
Ben nog steeds met de leverancier bezig over een garantie claim...
Tevens begin januari toch maar de radiateur vervangen, prijs viel me redelijk mee (100 euro).
Heb ik sinds vorige week een ander probleem...
Mijn koppakking is lek...
In ieder geval de cilinder in, en ik vermoed ook naar buiten..
Er komt een grote hoeveelheid co me radiateur in dus dat is zeker.
En hij lekt koelvloeist in de beurt van de dynamo, onder het inlaat spruitstuk...
Ik ben bang dat ik het op moet gaan geven, aangezien dit iets is wat ik niet zelf kan, en mij te duur wordt...
En dat met maar 310.463 op de teller...
Vorige maand was de stabilisator stang weer kapot...
Ben nog steeds met de leverancier bezig over een garantie claim...
Tevens begin januari toch maar de radiateur vervangen, prijs viel me redelijk mee (100 euro).
Heb ik sinds vorige week een ander probleem...
Mijn koppakking is lek...
In ieder geval de cilinder in, en ik vermoed ook naar buiten..
Er komt een grote hoeveelheid co me radiateur in dus dat is zeker.
En hij lekt koelvloeist in de beurt van de dynamo, onder het inlaat spruitstuk...
Ik ben bang dat ik het op moet gaan geven, aangezien dit iets is wat ik niet zelf kan, en mij te duur wordt...
En dat met maar 310.463 op de teller...
- Herwin
- Racer
- Posts:449
- Joined:Sun Dec 24, 2006 2:09 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Warffum
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
opzich is het wel te doen , zelf koppaking vervangen
je kan ook om advies vragen hier, als je tegen een probleem aan loopt
zo is de auto haast niks waard natuurlijk , als het dan mis gaat kan je hem alsnog verkopen voor iets minder
je kan ook om advies vragen hier, als je tegen een probleem aan loopt
zo is de auto haast niks waard natuurlijk , als het dan mis gaat kan je hem alsnog verkopen voor iets minder
Auto's:
Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG
Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Bij inruil krijg ik er helaas maar 500 voor, dus dat schiet al niet op, en veel minder kan het ook niet worden
En koppaking vervangen, dat gaat mij zelf niet lukken ben ik bang. Zal echt hulp bij moeten komen dan.
Vraag me alleen echt af of ik dat er wel nog in wil steken, en als ik dat wil, of ik ergens hulp kan krijgen...
En koppaking vervangen, dat gaat mij zelf niet lukken ben ik bang. Zal echt hulp bij moeten komen dan.
Vraag me alleen echt af of ik dat er wel nog in wil steken, en als ik dat wil, of ik ergens hulp kan krijgen...
Re: En het volgende probleem, hij lekt olie
Ik heb vandaag met mijn collega (monteur) gesproken, of hij intresse heeft in deze klus, en dat wil hij wel....dus laat maar weten of je dat wil, de auto moet dan wel naar Lelystad.
Groetjes M&M
Groetjes M&M