galoperen van mijn motor

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: galoperen van mijn motor

Post by M&M » Tue Nov 29, 2011 5:10 pm

wij hebben dit galoperen nu sinds dit weekend, en het valt mij op dat al deze topic,s die hier over gaan allemaal
in de winter geplaatst zijn....

Maargoed we gaan eerst een kijken hoe het staat met het koelwaterniveau, dat is geloof ik als we het zo lezen een goede
mogelijkheid.

Ik laat het wel weer horen

Groetjes M&M

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: galoperen van mijn motor

Post by Crowbar » Tue Nov 29, 2011 8:28 pm

het koelwaterniveau kan goed zijn, terwijl er een luchtbel ònder zit hè? (als die net bij een sensor zit krijg je idd dat de temperatuur niet goed gemeten wordt
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: galoperen van mijn motor

Post by M&M » Tue Nov 29, 2011 10:10 pm

Zo net even gekeken, en er mocht wel iets bij, maar niet zo dat het te laag was.
Dus ik denk niet dat hiermee het "probleem" weg is, maargoed morgen zien we het wel...

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: galoperen van mijn motor

Post by M&M » Wed Nov 30, 2011 9:01 pm

En zoals ik al verwachte is het probleem niet weg.
Wanneer ik weer tijd heb zal ik er eens naar kijken...

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: galoperen van mijn motor

Post by M&M » Sun Mar 17, 2013 1:10 am

Oh ja ik kwam dit topic tegen, dit is inmiddels al lang opgelost bij ons :D
Het bleek dat de inlaatspruitstukpakking lek was, dus deze vervangen en het probleem is opgelost :dutch:

Groetjes M&M

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: galoperen van mijn motor

Post by Crowbar » Fri Mar 22, 2013 1:19 pm

ehh, bij mij dus ook de spruitstukpakking..
sinds ik die vervangen heb geen galopperen meer en ook zuiniger en soepeler draaien!
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Erik
Junior Racer
Posts:154
Joined:Sun Jul 05, 2009 6:49 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)

Re: galoperen van mijn motor

Post by Erik » Fri Mar 22, 2013 3:06 pm

Bij mij ook...
Afgelopen zomer was het stationair toerental lastig af te stellen en het bleef niet mooi constant.
Gasklep en stappenmotor schoonmaken geen effect.
Bleek ook een lekke inlaat-spruit-stuk-pakking te zijn: daarna weer mooi strak en laag stationair en een stuk stiller.

Mazda 626 pijnpuntje?
Mazda 626 1.8 16V 1999
Mazda 626 1.8 _8V 1990 (gone)
Mazda 626 2.0 12V 1989 (gone)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: galoperen van mijn motor

Post by Crowbar » Mon Mar 25, 2013 9:23 am

ja, pijnpuntje bij 626 èn Premacy, heeft ("mazda goeroe")-Piet al eens op gewezen.
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply