Schuddebuiken

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Drekracer
beginner
Posts:16
Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Schuddebuiken

Post by Drekracer » Thu Jul 21, 2011 1:25 pm

Mazdavrienden,

mijn 1.8 staat te schudden bij stationair draaien. Best wel veel, de schakelpook binnen zwaait heen en weer.

Iemand een suggestie?

Groeten,
Fred.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Crowbar » Thu Jul 21, 2011 2:03 pm

Gas geven? ;-P
lijkt mij dat er een cilinder (of 2?) niet meedoet. rijdt ie wel normaal? is het stationair ook abnormaal laag?
eerst bougies eruit en aflezen (vuil/nat/kleur) dan weet misschien je welke het is.. evt schoonmaken en nog eens kijken..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Drekracer
beginner
Posts:16
Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Drekracer » Thu Jul 21, 2011 2:15 pm

Rijdt goed en lekker zuinig. Bougies zien er allemaal goed uit. Stat.toerental wel laag [± 700] maar dat schijnt zo te horen.

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Piet » Fri Jul 22, 2011 10:33 am

99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Crowbar » Fri Jul 22, 2011 10:49 am

Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
te testen met spuitje remmen- of carburateurreiniger of voor mijn part restje deo (drijfgas) in de richting van die pakking: reageert je motor hier op, is er lekkage (geen vacuümslang dan, Piet?)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Piet » Fri Jul 29, 2011 9:46 pm

Crowbar wrote:
Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
te testen met spuitje remmen- of carburateurreiniger of voor mijn part restje deo (drijfgas) in de richting van die pakking: reageert je motor hier op, is er lekkage (geen vacuümslang dan, Piet?)
Slang zou ook nog kunnen. Maar bijna 9 van de 10 hebben de pakking stuk.
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

Drekracer
beginner
Posts:16
Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Drekracer » Mon Oct 17, 2011 1:00 pm

Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: Schuddebuiken

Post by mad man » Mon Oct 17, 2011 6:38 pm

Een ratel met verleng stukken er tussen :idea:

Ik heb er zelf ook 2 van 25cm :roll: :idea:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Crowbar » Mon Oct 17, 2011 8:09 pm

Drekracer wrote:Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?
heb je al geconstateerd dàt dat em was?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Crowbar » Sat Apr 21, 2012 3:58 pm

Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
bingo: mijn 2.0 hp heeft hem ook.. :(
is zoiets tijdelijk af te dichten door er siliconenpakking in te laten zuigen? ;-)
edit: daar is het gat te groot voor (1mm paking helemaal weg over 2cm voor zover ik kon zien): heb er een klodder vloeibare pakking bovenop gelegd en er in gedrukt en staat nu te drogen.. en dan op zoek naar een pakking en tijd om hem te monteren
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Schuddebuiken

Post by Crowbar » Mon Apr 23, 2012 2:57 pm

de vloeibare pakking heeft in ieder geval tijdelijk geholpen: ik vergeet dat ie al draait en zou hem zo nog eens starten als ik niet oplet ;-)
ook fijn was dat de compressie bij test mooi gelijk bij 14 bar lag, en dat zonder de gasklep open te houden..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply