Schuddebuiken
-
- beginner
- Posts:16
- Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Mazdavrienden,
mijn 1.8 staat te schudden bij stationair draaien. Best wel veel, de schakelpook binnen zwaait heen en weer.
Iemand een suggestie?
Groeten,
Fred.
mijn 1.8 staat te schudden bij stationair draaien. Best wel veel, de schakelpook binnen zwaait heen en weer.
Iemand een suggestie?
Groeten,
Fred.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
Gas geven? ;-P
lijkt mij dat er een cilinder (of 2?) niet meedoet. rijdt ie wel normaal? is het stationair ook abnormaal laag?
eerst bougies eruit en aflezen (vuil/nat/kleur) dan weet misschien je welke het is.. evt schoonmaken en nog eens kijken..
lijkt mij dat er een cilinder (of 2?) niet meedoet. rijdt ie wel normaal? is het stationair ook abnormaal laag?
eerst bougies eruit en aflezen (vuil/nat/kleur) dan weet misschien je welke het is.. evt schoonmaken en nog eens kijken..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- beginner
- Posts:16
- Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
Rijdt goed en lekker zuinig. Bougies zien er allemaal goed uit. Stat.toerental wel laag [± 700] maar dat schijnt zo te horen.
- Piet
- Mazda 626 Lord
- Posts:2401
- Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
Bmw 328i touring M-Edition
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
te testen met spuitje remmen- of carburateurreiniger of voor mijn part restje deo (drijfgas) in de richting van die pakking: reageert je motor hier op, is er lekkage (geen vacuümslang dan, Piet?)Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Piet
- Mazda 626 Lord
- Posts:2401
- Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
Slang zou ook nog kunnen. Maar bijna 9 van de 10 hebben de pakking stuk.Crowbar wrote:te testen met spuitje remmen- of carburateurreiniger of voor mijn part restje deo (drijfgas) in de richting van die pakking: reageert je motor hier op, is er lekkage (geen vacuümslang dan, Piet?)Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
Bmw 328i touring M-Edition
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
-
- beginner
- Posts:16
- Joined:Wed May 25, 2011 11:16 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Schuddebuiken
Een ratel met verleng stukken er tussen
Ik heb er zelf ook 2 van 25cm
Ik heb er zelf ook 2 van 25cm
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
heb je al geconstateerd dàt dat em was?Drekracer wrote:Die 3 boutjes aan de onderkant van het spruitstuk kan je niet zo goed bij. Weet iemand de truuk?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
bingo: mijn 2.0 hp heeft hem ook..Piet wrote:99% zeker dat je inlaat valse lucht trekt. Is een kwaal bij de 1.8. Nieuwe pakking ertussen moet het oplossen. (tussen kop en inlaat)
is zoiets tijdelijk af te dichten door er siliconenpakking in te laten zuigen?
edit: daar is het gat te groot voor (1mm paking helemaal weg over 2cm voor zover ik kon zien): heb er een klodder vloeibare pakking bovenop gelegd en er in gedrukt en staat nu te drogen.. en dan op zoek naar een pakking en tijd om hem te monteren
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Schuddebuiken
de vloeibare pakking heeft in ieder geval tijdelijk geholpen: ik vergeet dat ie al draait en zou hem zo nog eens starten als ik niet oplet
ook fijn was dat de compressie bij test mooi gelijk bij 14 bar lag, en dat zonder de gasklep open te houden..
ook fijn was dat de compressie bij test mooi gelijk bij 14 bar lag, en dat zonder de gasklep open te houden..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.