GC vervangen, nu een V6

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:
Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Marcel Smeding » Sun Nov 13, 2011 9:43 am

Hoe staat het er intussen mee rick? spullen al binnen?
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Rick340
Banned
Posts:111
Joined:Mon Jun 20, 2011 7:35 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:Hoogeveen

Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Rick340 » Mon Nov 14, 2011 8:10 pm

Zekers, compleet en wel, dat was een gouden tip... nog bedankt !

a.s. zaterdag moet het gaan gebeuren hopelijk, het is erop of eronder :p

Rick340
Banned
Posts:111
Joined:Mon Jun 20, 2011 7:35 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:Hoogeveen

Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Rick340 » Sat Nov 19, 2011 10:09 pm

Eronder werd het dus, waterpomp was helaas niet de juiste.

flink balen, kan weer opnieuw beginnen nu helaas.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Marcel Smeding » Sat Nov 19, 2011 10:11 pm

Rick340 wrote:Eronder werd het dus, waterpomp was helaas niet de juiste.

flink balen, kan weer opnieuw beginnen nu helaas.
Wat was er anders aan dan?
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Rick340
Banned
Posts:111
Joined:Mon Jun 20, 2011 7:35 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:Hoogeveen

Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Rick340 » Sun Nov 20, 2011 12:36 pm

In plaats van dat de looprol van buiten egaal is, zit er nu in het midden een grote dikke bult, en daardoor past de pulley er niet meer op :(

dat karweitje met die automatische spanner was trouwens ook nog leuk, ik ben geen fan van dat systeem geloof ik :-)

Algoed, het is dus OF een andere pomp, OF een andere pulley die wel past....

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Marcel Smeding » Sun Nov 20, 2011 1:59 pm

Rick340 wrote:In plaats van dat de looprol van buiten egaal is, zit er nu in het midden een grote dikke bult, en daardoor past de pulley er niet meer op :(

dat karweitje met die automatische spanner was trouwens ook nog leuk, ik ben geen fan van dat systeem geloof ik :-)

Algoed, het is dus OF een andere pomp, OF een andere pulley die wel past....
Wat je ook kunt proberen, is de flens van de oude pomp, waarop je de poelie vastzet, te verwijderen met een goede poelietrekker en deze over te zetten op de nieuwe pomp. Maar dan moeten de assen wel even dik zijn uiteraart.

Net even in mazda epc gekeken, moet mogelijk zijn. de fens waar je de poelie op monteert is namelijk ook los te bestellen.
Last edited by Marcel Smeding on Sun Nov 20, 2011 5:15 pm, edited 1 time in total.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Rick340
Banned
Posts:111
Joined:Mon Jun 20, 2011 7:35 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:Hoogeveen

Re: GC vervangen, nu een V6

Post by Rick340 » Sun Nov 20, 2011 4:23 pm

Hm, ja dat is wel fijn want ik heb niet veel trek om weer de hele bende uit elkaar te laten halen, net nu alles eindelijk er verder goed op ligt....

Zal vandeweek eens even informeren naar die pulley, hoe dan ook moet dat ding volgende week gaan werken :P anders word ik gek :P
betaal tenslotte geen motorrijtuigen belasting om dat ding langs de kant te zetten.

Locked