Electrische ramen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:
Electrische ramen

Post by Marcel Smeding » Sun Aug 12, 2012 1:05 pm

Zo vandaag eindelijk maar eens een electrische raam gefikst van de hatchback. Dat van de passagierszijde achter zat, al 2 jaar intussen denk ik, muur vast dicht. Omdat m'n vrouw de gehele week de auto nodig heeft is het er gewoon nooit van gekomen het te fixen.
Vandaag de boel maar eens open getrokken. Omdat het vast zat in dicht positie, krijg je dus mooi niet het mechanisme eruit. Dus eerst geprobeert het motortje zelf los te maken, nou dat kon ik dus wel schudden, geen ruimte om erbij te komen. Daarop voorzichtig het metalen afdekkapje van het tandwiel losgewrikt. Tandwiel eruit, waarna ik het raam weer op de hand kon laten zakken. Vervolgens het gehele mechanisme eruit gehaald, waarna ik zonder problemen het motortje kon demonteren. Deze was dus de boosdoener, want op een of andere manier zat deze geheel vast.
Voorzichtig het motortje geforceerd met een tangetje en wonderbaarlijk kwam het meteen los en draaide mooi soepel rond.
Hierop het een tijdje laten draaien voor en achteruit en geen rare geluiden oid.
Alles weer gemonteerd en het werkt weer naar behoren.
Weer een meevaller.
Volgende week de sloten weer eens in orde brengen. Denk dat ik ze ga upgraden naar die van de facelift GE. Die zijn van betere kwaliteit. Moet dan alleen de slotcillinders ombouwen, zodat de originele sleutel nog past.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
marcel
Mazda 626 Lord
Posts:3829
Joined:Mon May 23, 2011 11:12 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:MAZDA 626 CLUB / MAZDA CLASSICS
Contact:

Re: Electrische ramen

Post by marcel » Sun Aug 12, 2012 8:55 pm

Hmm niemand vandaag......
Nou ik geloof er helemaal niks van, sinds wanneer heb jij een GE hatch ???

En nu maar wachten tot iemand mij verteld een domoor te zijn en het juiste Topic hier linkt. :roll:
BACK TO LIFE
XXX https://www.youtube.com/watch?v=eCjVdCJYbQc XXX
IF IT AINT MAZDA, YOUR DRIVING SOMETHING WEIRD AS HELL!!

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Re: Electrische ramen

Post by Marcel Smeding » Mon Aug 13, 2012 9:57 am

marcel wrote:Hmm niemand vandaag......
Nou ik geloof er helemaal niks van, sinds wanneer heb jij een GE hatch ???

En nu maar wachten tot iemand mij verteld een domoor te zijn en het juiste Topic hier linkt. :roll:

Al zeker 3 of 4jaar, erfenis van m'n opa. Heb daar toen m'n m'n 626 coupe voor weggedaan.
Maar het voelt gewoon niet als mijn auto, ik heb er buiten dat het de auto van m'n opa was niets mee, vreemd genoeg.
Rij er ook niet graag mee.
Dus vandaar dat m'n vrouw er mee rijdt en ik een mx6 gekocht heb.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Post Reply