Olielekkage V6 motor

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Excimer
Easy driver
Posts:46
Joined:Fri Mar 09, 2012 11:04 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Utrecht
Re: Olielekkage V6 motor

Post by Excimer » Fri May 24, 2013 9:56 pm

Dan zelf maar uitgevonden.
Blijkt gezien te moeten worden kijkend naar de distributie. Ik heb dus de linker nodig klaarblijkelijk.

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: Olielekkage V6 motor

Post by mad man » Fri May 24, 2013 11:08 pm

Gezien deze foto zal het een flinke klus worden :roll:

En als ik naar foto 2 kijk ga ik toch denken dat je de rechter pakking nodig hebt :roll:
rob.showa/Formule323club wrote:Image

Image
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Excimer
Easy driver
Posts:46
Joined:Fri Mar 09, 2012 11:04 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Utrecht

Re: Olielekkage V6 motor

Post by Excimer » Thu Jun 13, 2013 9:46 pm

Er word gekeken vanuit de distributie. Dus als je naar het blok kijkt aan de passagierskant. En dan hebben we het over de linker zijde .... :D
Heb het wederom nagevraagd en kreeg op verschillende plekken hetzelfde antwoord. Heb dus voor de komende onderhouds- en APK ronde de linker pakking besteld.
Dit naast de rechter draagarm (apk-afkeur vanwege vaste fusee), distributie-set, waterpomp, hydrolische spanner (voor de zekerheid) en div. multi-ribriemen voor dynamo/AC etc.
En er moet een lampje van de kentekenverlichting vervangen worden. Op zich ook APK afkeuring.
Kost € 850,= aan arbeidsloon, maar alle onderdelen voor net iets meer dan € 300,= en dat is niet echt veel lijkt mij.

Een beetje :offtopic:
Excuus

SS80
Chauffeur
Posts:59
Joined:Sun Feb 17, 2013 8:12 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Utrecht
Contact:

Re: Olielekkage V6 motor

Post by SS80 » Fri Jun 14, 2013 11:35 am

Ik heb ondertussen beide kleppendekselpakkingen nieuw bij de dealer gehaald voor zo'n 40 euro, die van de voorste bank heb ik al vervangen (kan je lekker makkelijk bij) De vorige beunhaas had 'm volgepropt met rode vloeibare pakking, ik ben een uur bezig geweest die meuk er tussenuit te peuteren... Maar hij zit er weer netjes in! (ik snap niet dat je om 20 euro aan pakking te besparen de boel zo verprutst... :mecker: )

De achterste bank moet ik nog doen, misschien heb ik zondag tijd.

Verder heb ik de olie + filter vervangen en ik kwam er achter dat ie daar ook lekt. 1 van de 2 losse olieslangetjes die daar zitten sluit niet goed af en lekt olie.
'86 Suzuki Super Carry 1.0
'89 Suzuki Swift 1.3

ronni.v.
Racer
Posts:326
Joined:Fri Oct 19, 2012 10:53 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )

Re: Olielekkage V6 motor

Post by ronni.v. » Mon Jul 22, 2013 6:31 pm

SS80 wrote:Ik heb ondertussen beide kleppendekselpakkingen nieuw bij de dealer gehaald voor zo'n 40 euro, die van de voorste bank heb ik al vervangen (kan je lekker makkelijk bij) De vorige beunhaas had 'm volgepropt met rode vloeibare pakking, ik ben een uur bezig geweest die meuk er tussenuit te peuteren... Maar hij zit er weer netjes in! (ik snap niet dat je om 20 euro aan pakking te besparen de boel zo verprutst... :mecker: )

De achterste bank moet ik nog doen, misschien heb ik zondag tijd.

Verder heb ik de olie + filter vervangen en ik kwam er achter dat ie daar ook lekt. 1 van de 2 losse olieslangetjes die daar zitten sluit niet goed af en lekt olie.
De ontsteking wil ook weleens gaan lekken :wink:
Zoom zoom?Brap Brap...

User avatar
Excimer
Easy driver
Posts:46
Joined:Fri Mar 09, 2012 11:04 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Utrecht

Re: Olielekkage V6 motor

Post by Excimer » Wed Jul 24, 2013 6:46 pm

En als ik naar foto 2 kijk ga ik toch denken dat je de rechter pakking nodig hebt :roll:

Goed. Vandaag weer een jaar APK. :D
Ondanks navraag hier en daar bleek ik toch te rechter klepdeksel pakking nodig te hebben. Blijkt maar weer dat op een forum als dit meer kennis zit :buig:
Nieuwe draagarm rechts, distributie met alle rollen, hydrolische spanner, waterpomp en multiriemen. V6 loopt als een zonnetje. Jammer van een dimlichtje en de linker handremgaffel die erbij kwamen.
Voorlopig geen zorgen dus.

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: Olielekkage V6 motor

Post by mad man » Wed Jul 24, 2013 10:32 pm

Ja ach links er rechts worden nog al eens door elkaar gehaald daar heeft iedereen wel een last van ik ook :-D

Alleen door even na te denken voor je antwoord geef op een forum kan je het wel eens anders zien :-D :mornig:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

ronni.v.
Racer
Posts:326
Joined:Fri Oct 19, 2012 10:53 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )

Re: Olielekkage V6 motor

Post by ronni.v. » Wed Jan 29, 2014 7:09 pm

Excimer wrote:Ben ook op zoek naar de pakkingen. Als ik naar 'binnen' kijk is de voorste pakking vorig jaar vervangen. Nu is zichtbaar dat de achterste aan vervangen toe is.
Op internet staat steeds linker en rechtecr kant.
Welke heb ik dan nodig? Links of rechts? En een prijs van €24,50 Nipparts lijkt mij mee te vallen? Of niet .....
Marco
Heb ze voor mijn xedos v6 origineel gehaald.... Waren iets van 16 ex btw t stuk kortom ik zou adviseren ze daar te halen.
Zoom zoom?Brap Brap...

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Olielekkage V6 motor

Post by M&M » Fri Jan 31, 2014 10:09 pm

Ronni, ik gok dat ze al vervangen zijn......

We zijn al bijna een jaar verder! :wink:

Groetjes M&M

User avatar
Excimer
Easy driver
Posts:46
Joined:Fri Mar 09, 2012 11:04 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Utrecht

Re: Olielekkage V6 motor

Post by Excimer » Sat Feb 01, 2014 12:17 am

Inderdaad al vervangen. Nu nog ff (nu maandag) het aloude probleem van de plakkende remklauwen ..... achter. Sorry, is off-topic.

Post Reply