achterdemper

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
Locked
Paak
achterdemper

Post by Paak » Wed Mar 10, 2004 10:04 pm

Hallo allemaal...

Ik zal me even voorstellen aangezien dit de eerste keer is dat ik iets op dit forum plaats..

Ik ben Jan uit Capelle a/d IJssel, en ben net als jullie een mazda gek,
626 in het bijzonder..
Ik had tot een jaar geleden een mazda 626 uit '91, maar die is slachtoffer geworden van een roekeloos rijdende vrachtwagen chauffeur :mecker: .
Nu heb ik een 626 uit '92...het nieuwere model.

Zo..nu jullie me een beetje kennen, willen jullie mij vast wil een adviesje geven :D

Ik wil namelijk een andere achterdemper onder mijn uitlaat hangen, maar weet niet goed wat ik moet doen...
Een universelen is lekker "goedkoop", maar krijg ik die dan wel goed pas, met de ophanging en dergelijken.
Een orginele van remus of sebring b.v. is duur, maar dan weet ik wel dat het goed zit en (dat mag ik wel hopen) goed blijft zitten...
Dilemma!! :?
Iemand tips?

Xerxes

Post by Xerxes » Wed Mar 10, 2004 10:29 pm

Jongens, ik ben strax niet meer de enigste met een GE, worden er steeds meer :flippa:

Sorry :offtopic:

:guns: Me!

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Wed Mar 10, 2004 10:52 pm

hahahahahaa.......LOL

ik zal wel de enigste blijven met een XEDOS hier...

vind ik niet erg hoor... :D
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

Guest

Post by Guest » Fri Mar 12, 2004 8:16 am

Er zwerft nu al vanalles rond, Peugot, Xedos, GE's, Maxima, 323's... dus wat zou et? :lol:

626 x yeah!!
Mazda 626 Lord
Posts:1184
Joined:Sun Jan 11, 2004 7:54 pm
Type 626:Geen

Post by 626 x yeah!! » Fri Mar 12, 2004 10:04 pm

eerlijk is eerlijk een xedos is wel heel erg mooi (maar iets te duur voor mij)

Xerxes

Post by Xerxes » Fri May 21, 2004 10:24 am

Inmiddels al een besluit genomen Paak??

Paak

Post by Paak » Fri May 21, 2004 4:58 pm

Nee, heb nog steeds geen besluit kunnen nemen...
Maar aangezien mijn demper nu verrot is, moet ik wel snel een besluit gaan nemen.
Ik denk toch dat het of een remus of een sebring gaat worden.
Ik heb nu teveel negative dingen gehoort over universele dempers, dus ik doe het maar gelijk goed.

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Fri May 21, 2004 5:49 pm

als je een beetje handig bent zou ik voor een universele sportdemper gaan dan heb je veel meer keus in typen dempers
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Sat May 22, 2004 10:16 am

Ik ga voor zelfbouw. Heb al helemaal uitgedacht hoe het moet gaan worden, nu de tijd nog. :-D

Carterpan is ook aangepast, moet hem alleen nog even goed ontvetten en ontroesten en weer mooi zwart maken. Kan die er na mijn vakantie ook onder.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sat May 22, 2004 10:43 pm

van harte welcome paak tja wat piet
zegt is ook waar universele dempers zijn
niet zo duur alleen je moet de ophangingvaak
nog aanpassen en de verbinding met de bestaande
pijp,daar tegenover ben je voor een sebring of remus
zo klaar bestelle der onder hangen en klaar is klara
tja alleen iets duurder weer.heel veel suc6
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Xerxes

Post by Xerxes » Sun May 23, 2004 11:04 am

roy moti wrote:van harte welcome paak
Hij is al een tijdje onder ons roy, hij post wel niet zo vaak, maar kijk maar naar zijn aanmeld datum.

Guest

Post by Guest » Mon Aug 23, 2004 6:58 am

Marcel Smeding wrote:Carterpan is ook aangepast, moet hem alleen nog even goed ontvetten en ontroesten en weer mooi zwart maken. Kan die er na mijn vakantie ook onder.
Sorry voor de off-topic, maar gotta know, wat heb je eraan veranderd Marcel?

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Mon Aug 23, 2004 9:59 am

ShadowHunter wrote:
Marcel Smeding wrote:Carterpan is ook aangepast, moet hem alleen nog even goed ontvetten en ontroesten en weer mooi zwart maken. Kan die er na mijn vakantie ook onder.
Sorry voor de off-topic, maar gotta know, wat heb je eraan veranderd Marcel?
denk voor of olie druk meter of olie temperatuur meter :party:
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Mon Aug 23, 2004 1:43 pm

Willy wrote:
ShadowHunter wrote:
Marcel Smeding wrote:Carterpan is ook aangepast, moet hem alleen nog even goed ontvetten en ontroesten en weer mooi zwart maken. Kan die er na mijn vakantie ook onder.
Sorry voor de off-topic, maar gotta know, wat heb je eraan veranderd Marcel?
denk voor of olie druk meter of olie temperatuur meter :party:
Inderdaad, heb er een aansluiting opgemaakt voor een olietemperatuur sensor, doormiddel van er een stalen sok op te lassen.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Locked