Page 2 of 3

Posted: Wed Oct 05, 2005 8:30 am
by Barry Smits
ik kan niets vinden bij autostyle
site paul staat er niet meer.is die
universele ook bij autostyle verkrijgbaar
Staat er wel bij Roy, ff zoeken.

Nederlands, Products, Mazda, 626, "Producten index": Veerpootbruggen Sparco.

Posted: Wed Oct 05, 2005 4:06 pm
by roy moti
oke gaat ff kijken barry thanx guys

Posted: Wed Oct 05, 2005 6:37 pm
by dak zonder bak
ik zien um ook niet!!

alleen van die universele rommel!

Posted: Wed Oct 05, 2005 7:57 pm
by roy moti
precies ik heb ff gekeken kom
alleen universele tegen

Re: Veerpootbrug

Posted: Tue Mar 05, 2013 11:01 pm
by SS80
Zo'n universele veerpootbrug van Sparco heb ik eens op een Baleno gebouwd.
Ik vond 'm meer geschikt voor achterin, voorin kreeg ik 'm niet langs het blok en dat zal met mijn 626 ook niet gaan ben ik bang..

De uiteinden zijn geen rondjes maar zien er zo uit:
Image

Re: Veerpootbrug

Posted: Sun Mar 10, 2013 8:12 pm
by SS80
Hier kan je trouwens een passende veerpootbrug bestellen: http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=41106" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben 'm voor voor-boven, achter-boven en een H-brace voor voor-onder!

Re: Veerpootbrug

Posted: Thu Mar 28, 2013 8:28 pm
by khasie
Maar jongens, heeft zo veerpootbrug echt effect? Ja vast wel iets, maar is het verschil merkwaardig groot of valt het allemaal wel mee?

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 3:51 pm
by Arie
Ik heb ergens nog een originele "made by Ed" veerpootbrug liggen voor de GD.
Ook heb ik een originele voor achter liggen ( van een GT 4WS Coupé )

Geen idee of dit in een GE past.

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 4:28 pm
by finaldragons
Ik heb er totaal 3 ben nog opzoek naar 1tje :)
Maar sinds ik ze erin/onder/op heb.
Zegt mij gevoel dat ie lekkerder en strakker de bocht in te gooien is(kan ook placebo effect zijn maar niks behalve lof voor die dingen van mijn kant)

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 5:33 pm
by SS80
Er zit wel degelijk verschil in, maar het is een combinatie van verschillende dingen.
Als je op een standaard auto veerpootbruggen bouwd zal je niet veel merken, maar op een verlaagde weer wel. Een mooie toevoeging bij onze voorwielaandrijvers is nog een dikkere stabilisatorstang achter.

Het voor-na verschil was op mijn Swift Cabrio erg duidelijk, maar dat was natuurlijk om te beginnen al een slappe carrosserie omdat ie geen dak had.
Met de Baleno had ik alleen achter zo'n stang en voor verlaagd. Daar had het dus geen zin (maar ik vond t wel leuk staan)

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 8:09 pm
by khasie
Goed verhaal SS80, bedankt.
Moet dus nog even kijken of dat wel iets voor mij GEtje is. Aangezien ik hem niet verlaagd heb. Wil graag alleen de voorkant wat aan de grond plakken maar om direct een setje schroefset te kopen vind ik ook een beetje te duur.

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 8:14 pm
by finaldragons
Setje verlagings veren doet een hoop de vraag is alleen of je huidige schokdempers het leuk vinden(leeftijd slijtage etc. )

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 8:32 pm
by khasie
ja inderdaad,
Die zijn natuurlijk wel paar jaartjes oud ( 17 jaar ). Maar uiteraard is dat wel een goed punt ja.
Risico nemen of toch maar eieren voor me geld kiezen?

Re: Veerpootbrug

Posted: Fri Mar 29, 2013 8:36 pm
by finaldragons
4 optie's

Schroef set
nieuwe dempers met lage veren
ouwe dempers met nieuwe veren
of gewoon orgineel houden

Tis net hoe graag je het wilt hebben en wat je ervoor over hebt.
Persoonlijk zou ik alles vervangen of niks vervangen(of tegen de tijd dat de originele op zijn dan moeten ze er toch onder uit )

Re: Veerpootbrug

Posted: Sun Mar 31, 2013 11:04 pm
by mad man
Ook met standaard veren zit er best een verschil in die best merkbaar is.