uitlaat

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
jp@mazda
uitlaat

Post by jp@mazda » Tue Nov 23, 2004 8:18 pm

2e topic dat ik plaats, ik wil dus een mooiere geluid uit de 626sje, 1.8

de enige opties die ik kan vinden, is dus andere eindemper/luchtfilter inleg van K&n, nou die inleg filter wil ik dus hebben (veranderd geluid eigelijk?) en ik wil een eindemper die er beetje sportief uitziet, en liefst wat zwaarder geluid procudeerd. nou vind ik wel van remus, maar dit kost mij als student veel te veel. dus ben ff weze kijken op sites, en daar staan universele dempers voor 150 die ik wel leuk vind. in hoevere zijn deze op de 626 pas klaar?. of wat moet je hiervoor doen om deze erop te zetten. ik hoop snel antwoord te hebben, ook sites waar de dempers te koop staan, zijn welkom

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Nov 23, 2004 9:41 pm

als je niet kan lassen word het met die universele dempers wel lastig!
maar als je tog voor universeel gaat kan je ook kiezen om een motordemper er onder te hangen!! je moet er van houden ik weet het!!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

jp@mazda

Post by jp@mazda » Tue Nov 23, 2004 9:50 pm

ik kan zelf niet lassen, maar er moet dus gelast worden. hmm ff morgen garage bellen, en weet jij trouwens de mogelijkheden tot openluchtfilter @ 626, ik zoek me al de hele dag rot op inet, maar kan echt nix over de 626 vinden.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Nov 23, 2004 10:05 pm

wat er origineel voor te koop is weetik niet.
ik maak meestal alles zelf. of ik maak dingen pas van andere merken.

wat voorn blok licht er in je 6?? en wat voorn model filter zit er nu op?
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

jp@mazda

Post by jp@mazda » Tue Nov 23, 2004 10:12 pm

1.8, en er licht std filter in

jp@mazda

Post by jp@mazda » Tue Nov 23, 2004 10:14 pm

ben jij de enigste die actief is hiero :? , iig je helpt me goed uit. thnx

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Nov 24, 2004 9:03 am

tsja meestal word er best goed gereageerd hier opt forum

maare je hebt dus zon filer:

Image

dan is het lastig! je moet nl een pijp maken waar het filter aankomt. je kunt eventueel kijken voor pvc pijp met bochtjes en koppelstukken!

het makkelijkste (en goedkoopste is iemand zoeken die kan lassen!! pijpje lassen en daar een universeel openluchtfiler opzetten! of inleg filter! inleg filters hebk geen ervaring mee!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

jp@mazda

Post by jp@mazda » Wed Nov 24, 2004 9:31 am

nee zoiets heb ik niet, heel blokje ziet er dus ook anders uit. zal wel pic maken

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Wed Nov 24, 2004 12:29 pm

Je hebt een injectie motor.. Zou vrij makkelijk moeten zijn om een Openluchtfilter te plaatsen. De luchtfilterbak die je nu hebt weghalen en op het einde van de slang die er overblijft een openluchtfilter hangen.. Je moet alleen even kijken naar de diameter van die slang/pijp


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

jp@mazda

Post by jp@mazda » Wed Nov 24, 2004 12:34 pm

klopt ziet er idd heel makkelijk uit, maar op de luchtilter box die ik nu hebt, zit 1 of andere sensor ofzo, kan die gewoon weg? verder zit er aan de voorkant van de luchtfilter, een buis met soort van luchthaper, die hellemaal aan de voorkant van de auto gemonteerd is?. maar llijkt me idd zeer makkelijk te realiseren.

verder op terug te komen op het verhaal van eindemper, iemand die de diameter van de middenstuk van uitlaatpijp weet?, aangezien ik heb vernomen dat als ej demper zoekt, met de zelfde diameter, je dan met een klem klaar ben.

silver coupé

Post by silver coupé » Wed Nov 24, 2004 12:37 pm

Volgens mij heb je dan te maken met je luchtmassa meter (correct me if i'm wrong!)

GRtn ROb

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Wed Nov 24, 2004 12:43 pm

jp@mazda wrote:klopt ziet er idd heel makkelijk uit, maar op de luchtilter box die ik nu hebt, zit 1 of andere sensor ofzo, kan die gewoon weg? verder zit er aan de voorkant van de luchtfilter, een buis met soort van luchthaper, die hellemaal aan de voorkant van de auto gemonteerd is?. maar llijkt me idd zeer makkelijk te realiseren.

verder op terug te komen op het verhaal van eindemper, iemand die de diameter van de middenstuk van uitlaatpijp weet?, aangezien ik heb vernomen dat als ej demper zoekt, met de zelfde diameter, je dan met een klem klaar ben.
Sensor kan denk ik NIET gewoon weg, zul je iets mee moeten doen, wat weet ik niet... :party:
Die buis die werkt als luchthapper kun je gewoon laten zitten, misschien een beetje aanpassen zodat die je Openluchtfilter van frisse lucht blijft voorzien...

Als de diameter overeenkomt en hij is makkelijk te passen zit je alleen nog met de ophanging. Eigenlijk zou je twee ophangpunten moeten erop lassen zoals dat met een originele demper ook zo is.. ik weet zeker dat hier ook wel wat op verzonnen kan worden, zonder te lassen, maar denk dat het 10 maal steviger, veiliger en beter is om die dingen te lassen....


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

Xerxes

Post by Xerxes » Wed Nov 24, 2004 12:45 pm

@Bak

Hij heeft een 1.8i, het is een GE!!

jp@mazda

Post by jp@mazda » Wed Nov 24, 2004 12:46 pm

wat ik dan ga doen is, ff een demper kopen, en langz de sloop ermee ofzo, kijken of hun hem voor me kunnen lassen ofzo, iemand nog raad wat voor demper ik moet nemen, en eventuel waar te verkrijgen.


wil namelijk heel wat aan de 626 veranderen

jp@mazda

Post by jp@mazda » Wed Nov 24, 2004 3:10 pm

zijn er trouwens mensen die dit eerder hebben gedaan, of ben ik de eerste die dit wil gaan doen? iemand foto's van openfilters onder de moterkap van de GE modelen??/

of andere mazda 626 sites

Post Reply