dit schiet zo niet ècht op hé.. zo krijgt je filter (dus je motor) nog steeds warme lucht: hij zit àchter de radiateur, en vlak náást de cilinderkop..PaulK626modifyer wrote:Ik heb zelf ook een GE en heb er een universele filter van Jamex op laten zetten. Zit er nu 3 jaar in heb geen enkel probleem ermee. Hij klinkt voor een filter erg goed. Je kan gewoon die bak eruit halen die je nu heb. het onderste deel van de bak laten zitten, zodat de filter nog wel zijn koeling ontvangt via de de koelbuis die vanaf je voorgrille er heen gaat.
en dan moet ie zeker koeling krijgen via een nauw buisje..
als het lukt kun je beter de doos weer dichtbouwen, danwel een vervangingsfilter erin leggen, en de buis naar voren rechter naar voren laten lopen ipv met die s-bocht erin..
Ik heb zelf recentelijk eerst een K&N vervangingsfilter in de luchtfilterbox gelegd, en heb gisteren de buis naar de aanzuigdemper (welke dat bedacht heeft?! ) verwijderd, en onderin de luchtfilterbox een knie van regenpijp (diameter paste precies) gestoken, die nu met een kort stukje regenpijp (70 mm) nèt làngs de radiateur richting grille staat gericht
vette sound, en lekker oppakken! en dat op een 1.5-je
ohja, en een stukje vliegengaas tussen de bocht en de regenpijp geklemd voor al te dikke vliegen en kiezels..
let op: plaats dit soort aanzuigmonden niet te laag: als je een diepe waterplas doorgaat kun je waterslag krijgen! (dàg motor.. )