Page 1 of 1

engine swap

Posted: Fri May 06, 2005 11:45 pm
by Philip
zoals ik ooit al had gezegd.. wil ik ooit nog een ander blokje in mijn 626 hebben. omdat ik nu nog ff veel km maak voor de zaak besluit ik om eerst te stylen (ook vanwege dat ongelukje)

eind deze maand word de zekon bodykit besteld en de luchthapper. en na automaxx gaan we voor de velgen en remmen.

daarna alleen nog audio. en dan wou ik ong 3/4000 euro sparen voor een motor swap.

ik heb hier echter geen ervaring mee, en wil me nu al enigzins beginnen te orienteren naar de mogelijkheden, wat er natuurlijk in past en dergelijke. ik heb hier al geleerd dat ik een v6 maar beter kan vergeten aangezien je dan veel gedoe hebt met de rdw.

ook heb ik hier een mooi blokje gezien met 170 pk. alleen daar zei dutch weer van dat het een ienie mienie was :P dus ik vraag me af. wat zijn de beste mogelijkheden?
of evt bv dat blokje kopen van 170pk en dan lekker gaan tunen?

Posted: Sat May 07, 2005 5:36 am
by dak zonder bak
tsja

zoals je al zei kun je het beter bij het aantal cilinders op kenteen houden. je moet dus opzoek naar de snelste 4 clinder die je vinde kan! nou kennik niet zoveel snelle GE motoren maar een van een gd erin legge moet volgens mij ook wel kunne. je zou voor de fe3 kunnen gaan. goed voor 148 pk geloofik. mocht dat niet genoeg wezen bouw je er zoals piet en dutch mee bezig zijn een blazertje op maar dit gaat al aardig in de papaieren lopen zeker als je het zelf niet kan.
is er geen ge turbo blok ofzo?? of iets gruwelijks snels uit de amerikaanse probes? de 2.2 gtt zou ook kunnen alleen als je daar verders niets aandoen levertie maar net wat meer vermogen als de fe3.
ik heb ook weleens een plaatje gezien van een GD coupe (volges mij een rooie) met een geturboowd GE blok erin. mischien dat je daar specs van kan vinde

Posted: Sat May 07, 2005 5:02 pm
by Philip
inbouw kan nog mee vallen. maat van me werkt bij een garage, en ik krijg flinke kortingen aangezien ik daar alle veranderingen laat doen (bodykit, paint etc)

maar bedankt voor de info, heb ik weer ff wat om naar te zoeken.

ps dat motortje wat ik bedoelde was deze
http://626forum.de/viewtopic.php?t=1822

[edit] das dus de fs-ze motor goed voor 170 pk op 4 cilinders. heb begrepen dat dit ook wel de jspec motor word genoemd? hoor alleen gemengde berichten hierover. de motor moet zo in de motor ruimte vallen maar wat betreft electronica is het een ramp. het is een japanse motor? deze motor is nogal te tunen dmv turbo, a/f (air fuel?) etc etc. nou is mijn idee om dat misschien te doen? iemand die hier meer over weet? [/edit]

Posted: Sat May 07, 2005 8:42 pm
by Radinov
bodykit laat je toch niet doen? :flippa: echt simpel, tis alleen een aantal uurtjes werk ;)

Posted: Sat May 07, 2005 9:45 pm
by Philip
nah ja laten doen, is meer samen met mijn maat. maar ik haal de zekon kit en ik geloof dat die wel enige aanpassing nodig heeft. weer iets leuks voor in het weekend. :)

Posted: Sun May 08, 2005 10:37 am
by Xerxes
Ken je er geen GF blok inlepelen---> zo'n High Power blok ook goed voor 150 pk ofzo

Posted: Thu May 12, 2005 8:13 am
by Philip
geen idee. ik vraag me ook af wat de opties zijn.