viperkit?

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
Post Reply
The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Thu Oct 06, 2005 5:55 pm

volgens mij niet meer lucht, maar alleen koudere...


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Oct 06, 2005 6:07 pm

pk winst zal ook wel meevallen hoor!!! ik vind heel dat koude lucht verhaal (wat bij turbomotoren anders is) beetje overdreven! ze zitten allemaal cai te maken maar vergeten dat de fabrikanten vaak express koelwaterkanalen door je inlaat spruitstuk en soms ook gasklephuis laten lopen om de zooi op te warmen! sluit die dan eerst eens af en naait um op de dyno! ik wil datr verschil wellis zien!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Thu Oct 06, 2005 8:06 pm

ze hebben wel erg leuk spul
daar man spagette spruitstuk mmmmm
dat is wel interesant
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Fri Oct 07, 2005 9:47 am

dak zonder bak wrote:pk winst zal ook wel meevallen hoor!!! ik vind heel dat koude lucht verhaal (wat bij turbomotoren anders is) beetje overdreven! ze zitten allemaal cai te maken maar vergeten dat de fabrikanten vaak express koelwaterkanalen door je inlaat spruitstuk en soms ook gasklephuis laten lopen om de zooi op te warmen! sluit die dan eerst eens af en naait um op de dyno! ik wil datr verschil wellis zien!
persoonlijk geloof ik er ook niet zo in, dan zou je zomers en s'winters ook wel aanmerkelijk verschil moeten merken.

Voorlopig merk ik alleen maar verschil als het mistig is buiten, dan lijkt ie wel wat feller.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Mosibfu
Easy driver
Posts:27
Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Breda

Re: viperkit?

Post by Mosibfu » Wed Oct 27, 2010 9:06 am

dat komt omdat water meer uitzet bij verhitting dan lucht etc.. nadeel van vochtig weer is dan weer je vermogen op de weg te krijgen zonder dat iritante piepende geluid (wat zijn dat mn banden?!)

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: viperkit?

Post by M&M » Wed Oct 27, 2010 7:22 pm

Mosibfu wrote:dat komt omdat water meer uitzet bij verhitting dan lucht etc.. nadeel van vochtig weer is dan weer je vermogen op de weg te krijgen zonder dat iritante piepende geluid (wat zijn dat mn banden?!)
We zijn al weer 5 jaar later....beetje onzinnig

Groetjes M&M

Post Reply