Page 1 of 1

Re: engine swap

Posted: Tue Nov 08, 2005 10:05 pm
by Casejunkie
rondo wrote:Zit de laatste tijd te denken om een 626 V6 xerxes er bij te kopen :-D en dan bepaalde dingen om te zetten in mijn auto. :D
Dan heb ik echt iets apart EEN 2.5L V6 IN EEN SEDAN. :flippa:
Maar ik zit nu te kijken wat ik allemaal moet omzetten behalve dan de motor+ bak en ecu.
Iemand mischien meer informatie :oops: want ik zit er echt serius over na te denken.
Kabelbomen.

Kijk ook naar de volgende dingen:
Radiator
Uitlaat

Posted: Tue Nov 08, 2005 11:51 pm
by Philip
lol heb ik ook al zo vaak over gedacht maar dan kun je beter de xerxes nemen, met een fs-ze of kl-ze heb je nog wat verschil.

maar om alles van de xerxes naar de 4 cyl over te zetten is een duur grapje wat de moeite denk ik niet waard is.

waar je naar moet kijken is de rdw keuring. je gaat van 4 naar 6 cylinders.

remmen!



met de fs-ze en kl-ze heb je wel wat meer gedoe maar wel iets wat meer de moeite waard is. (170pk uit een 4 cyl blok of bijna 200 uit een 6 cyl)

Posted: Fri Nov 11, 2005 5:52 pm
by roy moti
tis meer werk dan je denkt dan,als je een
xerxes wilt gaan rijden zou ik eerder een
xerxes kopen waar je zo mee kan rijden
dan motor swap want dan ben jeaan het
einde van het liedje veel meer geld kwijt.
en kost heel veel tijd.ken jou denk wijze
tevens wel heel goed begrijpe
een unieke xerxes is je doel

Posted: Fri Nov 11, 2005 8:22 pm
by dak zonder bak
rondo komt uit belgie!!! geen idee hoe het daar met de keruingen zit!! maar dat zou ik eerst is ff informeren!! verders moet je eigelijk een platgejaagde xerxes zien te vinde om de zooi over te leggen want je hebt alles nodig!! als je losse delen gaat kopen kom je tijdens de ombouw altijd dinge tegen die je over het hoofd gezien hebt en dan los moet aanschaffen! slopen af ed. uit eindelijk ben je dan netzoveel of meer kwijt asl dat je ene schadejoekel derbij haalt!! alhoewel jeje ook niet moet vegrissen in de schadeautoprijzen!

makkelijkste is een egwone xerxes te kope en paar van die dikke bumpers van je over te hange!

Posted: Fri Nov 11, 2005 10:14 pm
by AKA-47
Zutphen ligt toch echt in nederland bak :flippa:

Posted: Sat Nov 12, 2005 4:58 pm
by dak zonder bak
Zutphen ligt toch echt in nederland bak
was ff in de war met renzoooo!! ook iets met een O

Posted: Thu Mar 09, 2006 11:00 am
by Edwin MX6
Rondo, ik begrijp je goed. Je wilt nog exclusiever zijn als een Xerxes. Ik snap je goed. Want ik rijd ook graag in een auto die niet iedereen heeft. In iedergeval veel suc6. :buig: :buig:

Misschien dat dit al eens eerder is gedaan je zou eens kunnen kijken op mx6.com.


Good luck

Posted: Thu Mar 09, 2006 6:23 pm
by tieske turbo
van de xedos is er toch ook zo'n zeldzame uitvoering? ik weet alleen zo ff nie hoe die heet :? zeer exclusief in ieder geval

Posted: Thu Mar 09, 2006 6:33 pm
by Casejunkie
tieske turbo wrote:van de xedos is er toch ook zo'n zeldzame uitvoering? ik weet alleen zo ff nie hoe die heet :? zeer exclusief in ieder geval
Jij bedoeld denk ik de Xedos 9 Miller

(vrij duur autootje in die tijd; 1 ton gulden)

Posted: Fri Mar 10, 2006 11:03 am
by roy moti
ik heb wel is zoiets gereden rijdt heerlijk.
maar aanschaf is niet duur maar het rijden
wel erin brandstof en houderschapsbelasting
zijn wel pittig dus kopen is niet duur maar
het blijven rijden buiten, dat als er iets stuk gaat

Posted: Fri Mar 10, 2006 12:11 pm
by Crowbar
roy moti wrote:buiten dat: als er iets stuk gaat
Roy toch, wat een vertrouwen :-D

Posted: Fri Mar 10, 2006 6:57 pm
by tieske turbo
haha tuurlijk gaat er nooit wat kapot :-D dikke wagen die Xedos Miller maar idd blijven rijden is wat moeilijker dan er 1 aanschaffen maar dat is meestal met met die dikke bakken, na verloop van tijd zijn ze zo ver afgeschreven dat je ze haast nie kan laten staan