engine swap

In dit forum kun je alles kwijt over elke extra Peekaa in je auto
Post Reply
User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town
Re: engine swap

Post by Casejunkie » Tue Nov 08, 2005 10:05 pm

rondo wrote:Zit de laatste tijd te denken om een 626 V6 xerxes er bij te kopen :-D en dan bepaalde dingen om te zetten in mijn auto. :D
Dan heb ik echt iets apart EEN 2.5L V6 IN EEN SEDAN. :flippa:
Maar ik zit nu te kijken wat ik allemaal moet omzetten behalve dan de motor+ bak en ecu.
Iemand mischien meer informatie :oops: want ik zit er echt serius over na te denken.
Kabelbomen.

Kijk ook naar de volgende dingen:
Radiator
Uitlaat
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Philip
Ervaren Racer
Posts:914
Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:almelo

Post by Philip » Tue Nov 08, 2005 11:51 pm

lol heb ik ook al zo vaak over gedacht maar dan kun je beter de xerxes nemen, met een fs-ze of kl-ze heb je nog wat verschil.

maar om alles van de xerxes naar de 4 cyl over te zetten is een duur grapje wat de moeite denk ik niet waard is.

waar je naar moet kijken is de rdw keuring. je gaat van 4 naar 6 cylinders.

remmen!



met de fs-ze en kl-ze heb je wel wat meer gedoe maar wel iets wat meer de moeite waard is. (170pk uit een 4 cyl blok of bijna 200 uit een 6 cyl)
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Fri Nov 11, 2005 5:52 pm

tis meer werk dan je denkt dan,als je een
xerxes wilt gaan rijden zou ik eerder een
xerxes kopen waar je zo mee kan rijden
dan motor swap want dan ben jeaan het
einde van het liedje veel meer geld kwijt.
en kost heel veel tijd.ken jou denk wijze
tevens wel heel goed begrijpe
een unieke xerxes is je doel
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Nov 11, 2005 8:22 pm

rondo komt uit belgie!!! geen idee hoe het daar met de keruingen zit!! maar dat zou ik eerst is ff informeren!! verders moet je eigelijk een platgejaagde xerxes zien te vinde om de zooi over te leggen want je hebt alles nodig!! als je losse delen gaat kopen kom je tijdens de ombouw altijd dinge tegen die je over het hoofd gezien hebt en dan los moet aanschaffen! slopen af ed. uit eindelijk ben je dan netzoveel of meer kwijt asl dat je ene schadejoekel derbij haalt!! alhoewel jeje ook niet moet vegrissen in de schadeautoprijzen!

makkelijkste is een egwone xerxes te kope en paar van die dikke bumpers van je over te hange!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Fri Nov 11, 2005 10:14 pm

Zutphen ligt toch echt in nederland bak :flippa:

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sat Nov 12, 2005 4:58 pm

Zutphen ligt toch echt in nederland bak
was ff in de war met renzoooo!! ook iets met een O
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 » Thu Mar 09, 2006 11:00 am

Rondo, ik begrijp je goed. Je wilt nog exclusiever zijn als een Xerxes. Ik snap je goed. Want ik rijd ook graag in een auto die niet iedereen heeft. In iedergeval veel suc6. :buig: :buig:

Misschien dat dit al eens eerder is gedaan je zou eens kunnen kijken op mx6.com.


Good luck

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Thu Mar 09, 2006 6:23 pm

van de xedos is er toch ook zo'n zeldzame uitvoering? ik weet alleen zo ff nie hoe die heet :? zeer exclusief in ieder geval
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Thu Mar 09, 2006 6:33 pm

tieske turbo wrote:van de xedos is er toch ook zo'n zeldzame uitvoering? ik weet alleen zo ff nie hoe die heet :? zeer exclusief in ieder geval
Jij bedoeld denk ik de Xedos 9 Miller

(vrij duur autootje in die tijd; 1 ton gulden)
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Fri Mar 10, 2006 11:03 am

ik heb wel is zoiets gereden rijdt heerlijk.
maar aanschaf is niet duur maar het rijden
wel erin brandstof en houderschapsbelasting
zijn wel pittig dus kopen is niet duur maar
het blijven rijden buiten, dat als er iets stuk gaat
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Fri Mar 10, 2006 12:11 pm

roy moti wrote:buiten dat: als er iets stuk gaat
Roy toch, wat een vertrouwen :-D
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Fri Mar 10, 2006 6:57 pm

haha tuurlijk gaat er nooit wat kapot :-D dikke wagen die Xedos Miller maar idd blijven rijden is wat moeilijker dan er 1 aanschaffen maar dat is meestal met met die dikke bakken, na verloop van tijd zijn ze zo ver afgeschreven dat je ze haast nie kan laten staan
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Post Reply