Page 1 of 1

Middendemper en kat

Posted: Thu Mar 09, 2006 10:56 am
by Edwin MX6
Ik ben aan het denken om mijn middendemper en kat te laten vervallen na de APK keuring. Ik wil dit stuk gaan vervangen voor een RVS buis.

Ik zou nl graag wat meer geluid uit m'n uitlaat willen horen. Nu hoor je hem alleen als je flink doortrekt.

Heeft er iemand nog tips welk materiaal ik hiervoor moet gebruiken 409, 304 of 316 materiaal. En welke diameter ik het beste kan gebruiken?

Ik hoor graag van jullie. :D :D

Posted: Thu Mar 09, 2006 1:28 pm
by benno
naar mijn weten kun je het beste 304 nemen omdat dit niet zo snel
scheurt als bv 316 .
wil je dan ook rvs flensen maken dan , want grote gaten boren in
rvs is niet gemakkelijk zelf te doen .
rvs moet je namelijk met een heel erg laag toerental boren of zagen
met veel smering en koeling .
op de cirkel voorboren met een kleine boor te beginnen vergemakkelijkt het echter wel erg .
flensen zou ik op de orginele maat laten en da de pijp ertussen van
bv 50 naar 80 of 90 vergroten of een andere standaard maat .

benno

Posted: Thu Mar 09, 2006 1:56 pm
by Edwin MX6
De gaten boren is geen probleem, dit kan ik op het werk doen op de freesbank. Dus dat komt wel goed. En ik zou idd ook nieuwe flenzen kunnen maken. Want ik was eerst aan het denken om de orginele te behouden. Maar waarom geen RVS.

Alvast bedankt.

Posted: Thu Mar 09, 2006 5:19 pm
by Willy
rvs zet wel anders uit als het warm is al metaal hou hier wel rekening mee.

Een mooie diameter voor een uitlaat pijp is 2.5 inch dit kan ongeveer tot de 400 pk geloof ik flowen.

Posted: Thu Mar 09, 2006 6:25 pm
by tieske turbo
2.5 is meer dan zat ja anders krijg je die pijp nooit vol... maar als je in het midden een grotere diameter hebt en verder naar achter weer smaller heb je er geen hol aan, kwa performance dan... het beste is gewoon vooraan groot beginnen en groot eindigen 8)