Page 1 of 2

Filter

Posted: Tue Jun 06, 2006 12:36 pm
by shinchan
Me pa heeft een mazda 626 glx uit 1989. Wou vragen of het mogelijk is om een powerfilter erin te zetten. Dus zoiets http://www.importinvasion.com/images/Sh ... intake.jpg

Mvg,

ShinChan

Posted: Tue Jun 06, 2006 1:18 pm
by AKA-47
allereerst hoort dit in het GD forum en niet in het GE forum.

Ten tweede: heeft je pa een 2.2i-12v of een 2.0i8v? anders is het volgens mij niet mogelijk. de 2.0-12v kan niet zo'n filter hebben omdat het een carb is, en de 2.0i16 is geen GLX maar GT.

Anders kan je zel zo'n universeel setje van de autostyle pakken volgenst mij

Posted: Tue Jun 06, 2006 5:14 pm
by shinchan
Sory dat ik het verkeerd poste. Het is een sedan glx. Zo'n eentje maar dit is een hb http://hyperinzerce.cz/inz/117709.jpg
Ik denk een 1.8 maar weet niet zkr.

Posted: Tue Jun 06, 2006 5:38 pm
by Mazdarati
Welkom op dit mooie forum :dutch:

Denk wel dat het mogelijk is, maar niet dat ie veel harder gaat.
Of is het alleen voor de "looks"

Posted: Tue Jun 06, 2006 5:45 pm
by shinchan
Is zo'n ding (powerfilter met buis) ongeveer het zelfde als een k&n filter of niet.

Posted: Tue Jun 06, 2006 6:27 pm
by AKA-47
k&n is een fabrikant van "power" filters ja.

als het een 1.8 is is het ook een carburateur, dan is dat met aanzuigbuis etch ook niet echt mogelijk.

tenzij je misschien in het luchtfilterhuis de huidige filter eruit haalt, en dan daaraan van die buizen maakt, en op het einde daarvan een filter. maar ik weet niet;
a) of dat mogelijk is
b) of je er iets aan hebt.

Posted: Tue Jun 06, 2006 6:36 pm
by shinchan
Waar kan ik K&N luchtfilter kopen voor me pa ze mazda.

Posted: Tue Jun 06, 2006 7:35 pm
by AKA-47
dat zeg ik net...

als het een 1.8 is is het een carb motor en dan is daar geen open air filter voor.

misschien zou je zelf iets in elkaar kunnen flansen maar dan vraag ik me af hoe betrouwbaar dat is.

en als je het toch wil kopen.. de lokale autoshop

Posted: Tue Jun 06, 2006 8:26 pm
by shinchan

Posted: Tue Jun 06, 2006 8:53 pm
by Piet
verkrijgbaar bij elke goede autoshop

Posted: Tue Jun 06, 2006 9:03 pm
by shinchan
Ok, iemand vertelde me net dat er ook green is welke is de best kwa performance..

Posted: Tue Jun 06, 2006 9:48 pm
by AKA-47
maakt eigenlijk geen reet uit. verschil is nauwelijks merkbaar zonder andere aanpassingen. schijnt dat je van green meer koppel krijgt en k&n meer pk. als daar iets van waar is (wat ik betwijfel) zou ik voor Green gaan.

Posted: Tue Jun 06, 2006 9:49 pm
by Piet
vermogenwinst nihil het filter gaat gewoon vele malen langer mee omdat je hem kan reinigen.

Posted: Wed Jun 07, 2006 8:10 am
by Marcel Smeding
AKA-47 wrote:k&n is een fabrikant van "power" filters ja.

als het een 1.8 is is het ook een carburateur, dan is dat met aanzuigbuis etch ook niet echt mogelijk.
Echt wel dat dat mogelijk is, het zal custommade worden, want origineel is het er idd. niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Er zijn haakse bochten die je op een carb. kunt zetten. Bv. de peugeot 205 en diverse renaults hebben van die bochten op de carb. modellen. Zal alleen even zoeken worden naar een goed passende.

Posted: Wed Jun 07, 2006 7:36 pm
by dak zonder bak
van voor 90 is een carb. maakt dan geen reet uit of het een 1800 of een 2liter is.

dat filter wat je liet zien van k&n is een vervangings filter. komt dus in je originele luchtfilter bak en zie je dus nix ''stoers'' onder de motorkap.

je kunt idd met wat pijpen en haakse bochten een cone filter erop zetten. ik heb dit mijn nissan micra carberatuer torretje ook gedaan ( geheel om praktische redenen vanwege de gasinbouw)