Hallo jongens,
ik heb een mazda 626 van 1994 ( 1.8L 16v). Ik wil graag een power filter of een intake onder me motorkap plaatsen.
Een vriend van mij heeft een honda civic en bij zijn auto klinkt dat super gaaf.
Maar probleem is dat bij een honda civic ( 1995 ) geen sensoren hebben om de lucht ingang maar bij een 626 wel!! weet er misschien iemand een goed site waar ik die power filter of een intake kan kopen?
En heeft er misschien iemand van jullie een power filter of een intake onder zijn motorkap staan? zo ja, kunnen jullie mij misschien een aantal fotos sturen?
ik zal het erg fijn vinden,
khasie
power filter of een intake!
Mazda 626 1.8 GE 1994-->>>>Torento R.I.P
Mazda 626 1.8 GE 1996-->>>>Bellezza
Mazda 626 1.8 GE 1996-->>>>Bellezza
- Radinov
- Mazda 626 Lord
- Posts:3282
- Joined:Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Rotterdam / Ossendrecht
- Contact:
Re: power filter of een intake!
sensor bij de luchtingang? bedoel je de luchtmassameter?
Je kan een filter met een verloopstuk op de lmm monteren. Overigens zou ik gewoon een k&n vervangingsfilter plaatsen ipv zon openluchtfilter... minder werk en voor vermogen maakt het toch amper wat uit.
Je kan een filter met een verloopstuk op de lmm monteren. Overigens zou ik gewoon een k&n vervangingsfilter plaatsen ipv zon openluchtfilter... minder werk en voor vermogen maakt het toch amper wat uit.
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: power filter of een intake!
Maar gaat volgens mij voornamelijk om het geluidje
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Mosibfu
- Easy driver
- Posts:27
- Joined:Mon Oct 11, 2010 2:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Breda
Re: power filter of een intake!
mijn 626 GE (2.0) heeft standaard al een cold air intake, die zwarte buis die van voor naar de luchtfilterbox loopt.. alleen wat mij is opgevallen is dat die buis een kleinere diameter heeft dan de ingang van de luchtfilter box.
Ik heb een tijdje dat stuk rubber eruit gehaald om te kijken of dat wat deed, en onder de 70 had ik zeker meer koppel, maar zodra ik de snelweg op ga is het vermogen een stuk minder.. ik denk dat die zwarte buis dus niet alleen cold air intake is, maar ook RAM air... dusja, mijn nederige mening is OF die buis en de originele luchtfilterbox etc laten zitten.. (in zn 5 heb je immers meer vermogen nodig om op te trekken als in zn 2/3) OF die originele intake nabouwen op grotere diameter..
ik kan zo 1-2-3 niet bij een foto van onder mijn motorkap om het te laten zien, die voeg ik later wel toe..
ps, dat rubber ding ertussenuit geeft hem wel iets dieper geluid..
Ik heb een tijdje dat stuk rubber eruit gehaald om te kijken of dat wat deed, en onder de 70 had ik zeker meer koppel, maar zodra ik de snelweg op ga is het vermogen een stuk minder.. ik denk dat die zwarte buis dus niet alleen cold air intake is, maar ook RAM air... dusja, mijn nederige mening is OF die buis en de originele luchtfilterbox etc laten zitten.. (in zn 5 heb je immers meer vermogen nodig om op te trekken als in zn 2/3) OF die originele intake nabouwen op grotere diameter..
ik kan zo 1-2-3 niet bij een foto van onder mijn motorkap om het te laten zien, die voeg ik later wel toe..
ps, dat rubber ding ertussenuit geeft hem wel iets dieper geluid..
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: power filter of een intake!
Inderdaad die buis zorgt er voor dat er koude lucht wordt aan gevoerd en geen warme lucht vanonder de motorkap wordt gepakt. Tevens zit er in het spatbord een resonantiefilter.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress