Page 1 of 1

Bak verhoudingen van de 626 GE

Posted: Mon Feb 27, 2012 10:10 am
by Marcel Smeding
Ik zit er over te denken om de bak van de MX-6 om te wisselen voor een met langere overbrengingen. bv uit een 1.8 of 2.0L 626. Al het uitzoekwerk, of het past heb ik al klaar, en de bakken zijn onderling 1 op 1 uitwisselbaar.
Het enige wat ik nu nog moet weten is, wat zijn de bakverhoudingen van de 1,8L/2.0L en 2,5L
Heeft iemand hier die gegevens?

Re: Bak verhoudingen van de 626 GE

Posted: Mon Feb 27, 2012 11:04 am
by Herwin
Marcel Smeding wrote:Ik zit er over te denken om de bak van de MX-6 om te wisselen voor een met langere overbrengingen. bv uit een 1.8 of 2.0L 626. Al het uitzoekwerk, of het past heb ik al klaar, en de bakken zijn onderling 1 op 1 uitwisselbaar.
Het enige wat ik nu nog moet weten is, wat zijn de bakverhoudingen van de 1,8L/2.0L en 2,5L
Heeft iemand hier die gegevens?
ik heb even een scan gemaakt voor je , komt uit de folder van de 626 GE :
Image

Re: Bak verhoudingen van de 626 GE

Posted: Mon Feb 27, 2012 4:19 pm
by Marcel Smeding
Thanks :buig: :buig:

Re: Bak verhoudingen van de 626 GE

Posted: Mon Feb 27, 2012 4:57 pm
by Marcel Smeding
Bak van een 1.8 of 2.0L zijn dus hetzelfde, alleen het diff. is korter van de 2.0L

fff vergeleken, met de 2,5 en de 1.8 bak (incl diff) bij 7000rpm

1ste: 58.9 om 62,8 km/h
2de 106,4 om 113,4 km/h
3de 148,8 om 168,6 km/h
4de 189,3 om 227,4 km/h
5de 245,2 om 289,4 km/h

behoorlijk verschil, de auto zal wat minder snel zijn, maar dat komt wel ten goede van het brandstof verbruik.
want bij 120km/h, zal de motor nog slechts 2902rpm draaien ipv. 3425rpm.

Re: Bak verhoudingen van de 626 GE

Posted: Mon Feb 27, 2012 9:19 pm
by Herwin
Marcel Smeding wrote:Thanks :buig: :buig:
graag gedaan :D