Page 1 of 2

motorisch

Posted: Wed Aug 24, 2005 5:14 pm
by Philip
ok, het ene project is nog niet klaar of ik ben alweer bezig met het andere.

jullie raden het vast al, een motor swap!

was al een tijd bekend dat ik dat wou, echter zat vaak te twijfelen over het kopen van een xerxes. echter is dat bijna net zo duur als een swap, en eigenlijk ben ik best wel gek met deze.

ik denk over een swap met de kl-ze. toch even een behoorlijk aantal pktjes krachtiger dan de xerxes motor.

dit heb ik er al over gevonden
kl-ze info

ook heb ik een motor gevonden op corksport

of op ebay?
ziet er goed uit toch?

of gewoon bij jspec
jspec engines

v6 motor kost $1500 incl shipping zal dit waarschijnlijk rond de $2000 komen maar dat moet ik nog maar eens checken.

grootste probleem is echter installatie. als ik iemand vinden kan die me dit (voor een nette prijs) goed kan installeren, dan ga ik eens met de rdw kletsen over de keuring.

kan iemand mij hiermee verder helpen? ik ben er serieus mee bezig, en ik wil graag over een maand of 4, ong 3500 bij elkaar hebben om hiermee te beginnen.


[edit] bij jspec al wat meer info gevonden.
UK & Europe 2-3 Weeks
US$550.00(Aprox. EUR415)
*Shipped to nearest port
valt me nog mee dus.

specs:
Specifications
DOHC V6 2.5L
• Year: 92-96
• HP: 200hp@6500
• Torque: 160 lb-ft@5000
• Diplacement: 2497cc
• Compression Ratio: 10.0:1
• Transmission Type: Hydraulic

List Of Parts Included
• Complete Motor
- Block
- Intake Manifold
- Complete Head
- Sensors
- Exhaust Manifold
- Fuel Rail
- Injectors
- Distributor
- Throttle Body
- Alternator
- Starter
- Ignition Wires
- A/C Compressor
- Power Steering Pump
- Headers

• 5-Speed FWD Transmission

vooral dit vind ik interesant, dit betekent dus dat ik daar problemen mee zal krijgen

* Wiring harnesses from Japan made(JDM) Mazda engines cannot be used in US made Mazda's since they are made for right hand drive cars. You must use your current wiring harness.

Price: $1650 (+shipping = $2150= 1,754.57 EURO)

is nog te doen dus.
[/edit]

Posted: Wed Aug 24, 2005 5:55 pm
by Casejunkie
Je hebt dus een complete kabelboom nodig van een US blok.

Gaat misschien nog moeilijk worden. of je moet je kabelboom helemaal opnieuw maken.

En is dit inclusief versnellingsbak?

Posted: Wed Aug 24, 2005 6:03 pm
by Philip
yep incl 5 speed transmission..

hoezo kabelboom van us blok?

Re: motorisch

Posted: Wed Aug 24, 2005 6:06 pm
by Casejunkie
Philip wrote:
* Wiring harnesses from Japan made(JDM) Mazda engines cannot be used in US made Mazda's since they are made for right hand drive cars. You must use your current wiring harness.


[/edit]

Posted: Wed Aug 24, 2005 6:39 pm
by Philip
volgens mij rijden us cars net zoals ons met left hand drive toch?

in japan zitten ze aan de rechterkant, us en europa links.

Posted: Wed Aug 24, 2005 6:47 pm
by Willy
ja ze leveren een japanse kabelboom rhd en je moet een lhd hebben ! dus van een auto eruit vissen die zon motor heeft!

Posted: Wed Aug 24, 2005 6:58 pm
by dak zonder bak
hou het nou gewoon bij een 4 cilinder!!

je krijgt bij zoon rdw keuring veeeeeeeeeeeeeelste veel gezeik!! voor dat geld kan je beter een of andere dikke 4 clininder turbo erin hengelen!

Posted: Wed Aug 24, 2005 7:25 pm
by Philip
de 4 cylinder kost 1950 dollar en heeft 170 pk.. en staat op corksport omschreven als moeilijker in te bouwen.

Posted: Thu Aug 25, 2005 9:43 am
by Willy
vergeet niet dat je ook nog assen nodig hebt en nog meer grut ik zou eerst eens kijken wat je precies nodig hebt zoals verbeterde remmen etc. de rdw kijkt wel naar meer dingen of dat alleen het blok erin hangt.. :party:


mocht je eraan beginnen wens ik je veel sterkte

Posted: Thu Aug 25, 2005 4:08 pm
by Philip
mjah zal ik nodig hebben. want inderdaad ben veel nodig.
ik kan ook wel leven met het 4cylinder blok, maar heb ik daar ook zoveel aanpassingen voor nodig?


(is er hier niet toevallig een japans blok specialist? :-D )

Posted: Thu Aug 25, 2005 4:18 pm
by dak zonder bak
4 clinder hoef je iig niet naar de rdw!!
als je echt gruwelijke vermogens winst krijgt mischien voor jezelf een remmen upgrade maar anders niets! officieel moet je bij een vermogens winst van meer dan ??% melding bij je verzekering maken maarja .....

vraag me af hoe ze eventueel je vermogen nog meten als je wage helemaal kort is

Posted: Thu Aug 25, 2005 4:35 pm
by Philip
ik ga dan van 106 (107 want heb sportuitlaatje whaha) naar 170 met een 4 cylinder dus remmen doe ik zeker.

[edit] op corksport.com kun je de motoren zien, bij de 4 cylinder staat als beschrijving dat je meer problemen kunt verwachten dan met de 6 cylinder...


2.0L 4cyl (FS-ZE)


Approximately 170 HP

Applications:
99+ Protege ES/P5/MP3
98+ 626 4cyl
93+ Probe 4 cyl *
93+ MX-6 4 cyl *
93-97 626 4 cyl *

* Installation can be difficult and expensive.
(wiring/ECU, VRIS control, machine work in head for distributor)


kost trouwen $1950

[/edit]

Posted: Thu Aug 25, 2005 5:00 pm
by Philip
up! :flippa:


denk toch maar de 4cylinder, bak heeft me wel enigzins overtuigd.

+ik heb dit gelezen.
Derrick from Corksport tells us that the best way to achieve flight is through a FSZE high-compression, non-turbo engine swap. This is the engine found in the Japan-only Sport 20, the factory hot rod version of the Protegé (called Familia in Japan). The turbo engine would certainly be intense but requires a transmission swap and numerous other changes. However, the FSZE engine will slip nicely into the Mazda engine bay with minimal technical difficulties and still achieve 170hp. The addition of headers, exhaust, intake, and computer mapping would raise the bar even more. From here, just look on the Corksport site for a detailed list of offerings
dat blok is nog op te krikken dus komt wel goed, ook word gezegd dat die makkelijk kan worden overgezet (ok gaat wel om de protege maar ok)

Posted: Thu Aug 25, 2005 5:47 pm
by Willy
vedrmogens winst van 30 procent omenabij geloof ik.

Posted: Thu Aug 25, 2005 8:18 pm
by AKA-47
Willy wrote:vedrmogens winst van 30 procent omenabij geloof ik.
Ik had gehoord dat als je meer dan 40% hebt, je naar de RDW moet?