Een dikke V6 in een MX-5 komt denk de gewichtsverdeling niet ten goede. Zeker niet om dat de MX-5 een ideale verhouding heeft van 50:50 qua gewicht. Daarom denk ik dat het intresanter is om in een MX-5 een FE-DOHC te leggen met een turbo.
Over het feit van een V6 3.0 of een V6 3.5 te leggen ipv een K serie motor kan idd intressant zijn. Maar goed iemand zal het moeten proberen
Motorwissels: alternatieven voor japanse motorblokken?
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
- Reley
- Mazda 626 Lord
- Posts:1084
- Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
- Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
- Location:Breda
- Contact:
met genoeg sponsors wil ik het best proberen
(wel die 3.5 v6 dan natuurlijk he )
(wel die 3.5 v6 dan natuurlijk he )
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
DE omwisselen voor een ZE is het makkelijkst (als ik over een Probe spreek dan) er zijn al 3 ZE's in onze club en de 4e komt eraan... alls is plug & play, blok wisselen/kabelboom/ecu en klaar... maar andere blokken zoals dus een Duratec zou interessant kunnen zijn...
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee
ex '90 626 coupé mattemaz
-
- Junior Racer
- Posts:116
- Joined:Sun Apr 23, 2006 2:59 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
grappig stuk,
mijn mx3 wordt momenteel van een KLZE voorzien, ik weet dat er heeel veel info staat op internet, check http://www.mx-3.com maar eens.
ik laat het doen door Bastian, zou mezelf nooit lukken en regelt alles, van het blok hierheen halen tot en met het erin zetten.
mijn mx3 wordt momenteel van een KLZE voorzien, ik weet dat er heeel veel info staat op internet, check http://www.mx-3.com maar eens.
ik laat het doen door Bastian, zou mezelf nooit lukken en regelt alles, van het blok hierheen halen tot en met het erin zetten.
Mazda MX3
V6
hiervoor;
626 GE 2.0 16V
V6
hiervoor;
626 GE 2.0 16V
- tieske turbo
- Ervaren Racer
- Posts:707
- Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
- Location:Hellmond
- Contact:
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Pfff, dikke V6. Usa lepelen ze er een 5liter V8 met compressor in.Casejunkie wrote:Een dikke V6 in een MX-5 komt denk de gewichtsverdeling niet ten goede. Zeker niet om dat de MX-5 een ideale verhouding heeft van 50:50 qua gewicht. Daarom denk ik dat het intresanter is om in een MX-5 een FE-DOHC te leggen met een turbo.
Over het feit van een V6 3.0 of een V6 3.5 te leggen ipv een K serie motor kan idd intressant zijn. Maar goed iemand zal het moeten proberen
En dan zeg ik, *bloemen* gewichtsverdeling............
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)