Motorwissels: alternatieven voor japanse motorblokken?

In dit forum kun je een post maken over een grote verandering die je aan je auto doet. Bijv. spoilersets of verlagen enz.
Post Reply
User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Thu Mar 15, 2007 7:15 pm

Een dikke V6 in een MX-5 komt denk de gewichtsverdeling niet ten goede. Zeker niet om dat de MX-5 een ideale verhouding heeft van 50:50 qua gewicht. Daarom denk ik dat het intresanter is om in een MX-5 een FE-DOHC te leggen met een turbo.

Over het feit van een V6 3.0 of een V6 3.5 te leggen ipv een K serie motor kan idd intressant zijn. Maar goed iemand zal het moeten proberen :-D
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Thu Mar 15, 2007 8:47 pm

met genoeg sponsors wil ik het best proberen ;-)
(wel die 3.5 v6 dan natuurlijk he :-D )
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Fri Mar 16, 2007 12:10 am

DE omwisselen voor een ZE is het makkelijkst (als ik over een Probe spreek dan) er zijn al 3 ZE's in onze club en de 4e komt eraan... alls is plug & play, blok wisselen/kabelboom/ecu en klaar... maar andere blokken zoals dus een Duratec zou interessant kunnen zijn...
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Tino
Junior Racer
Posts:116
Joined:Sun Apr 23, 2006 2:59 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Rotterdam

Post by Tino » Tue Mar 27, 2007 6:58 pm

grappig stuk,

mijn mx3 wordt momenteel van een KLZE voorzien, ik weet dat er heeel veel info staat op internet, check http://www.mx-3.com maar eens.

ik laat het doen door Bastian, zou mezelf nooit lukken en regelt alles, van het blok hierheen halen tot en met het erin zetten.
Mazda MX3
V6

hiervoor;
626 GE 2.0 16V

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Wed Mar 28, 2007 4:33 am

clublid laat het ZE blok door Bastian regelen maar Bastian hangt 'm er zelf niet in, doet Asian Cars in Middelburg... Bastian is gewoon duuuuur :lol: ik zeg maar wat...
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Wed Mar 28, 2007 7:58 am

Casejunkie wrote:Een dikke V6 in een MX-5 komt denk de gewichtsverdeling niet ten goede. Zeker niet om dat de MX-5 een ideale verhouding heeft van 50:50 qua gewicht. Daarom denk ik dat het intresanter is om in een MX-5 een FE-DOHC te leggen met een turbo.

Over het feit van een V6 3.0 of een V6 3.5 te leggen ipv een K serie motor kan idd intressant zijn. Maar goed iemand zal het moeten proberen :-D
Pfff, dikke V6. Usa lepelen ze er een 5liter V8 met compressor in.
En dan zeg ik, *bloemen* gewichtsverdeling............ :party: :party: :party: :party: :party: :party:
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Post Reply