Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

In dit forum kun je een post maken over een grote verandering die je aan je auto doet. Bijv. spoilersets of verlagen enz.
Post Reply
DennisK
Nieuw
Posts:3
Joined:Wed Jun 11, 2008 6:33 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

Post by DennisK » Wed Jun 11, 2008 11:21 pm

Hallo,

ik ben sinds vandaag nieuw op het forum en heb een vraag over de speakers van de 626.
Ik heb begin dit jaar een nieuwe radio(Pioneer DEH-3900MP) ingebouwd en hierbij ook de speakers voor en achter vervangen.

Voor: Pioneer TS-H687 http://tinyurl.com/6lmck3

Achter: JBL GTO6427 http://tinyurl.com/6guz4a

Maar eigenlijk ben ik niet echt te spreken over het geluid wat hieruit komt, vooral de voorspeakers vervormen door bass en geven teveel trillingen af aan de deur waardoor de deur panelen mee gaan trillen. Ik zit dus te denken om andere speakers in te gaan bouwen mijn idee is:

Voor: JBL GTO8607C http://tinyurl.com/66tzfa

Achter: JBL GTO937 http://tinyurl.com/57xyat

Subwoofer: Reflexion 2.1 Actieve Subwoofer http://tinyurl.com/5r3o2n

Ik hoop door voorin een composet in te bouwen de hoge tonen flink te upgraden en door passende speakers achter te monteren ook daar het geluid flink op te krikken.
De subwoofer moet de speakers wat ontlasten wat bass betreft, maar omdat dat eigenlijk de enige reden is en ik niet voor extreme bass ga, lijkt mij een goedkoop exemplaar voldoende.(90% van de tijd draai ik in de auto Nederlandstalige muziek)

Wat ik mij nu afvraag is hoe je van de composet de tweaters in het dashboard monteert(het liefst onder de kapjes die er nu al in zitten voor tweaters) moet het hele dash eruit of is er een makkelijke manier om erbij te komen en de tweaters vast te zetten?

Ook zou ik graag horen hoe jullie denken over deze combinatie, wat hebben jullie bijvoorbeeld in jullie 626 liggen en hoe voorkomen jullie dat alles mee gaat trillen?


Alvast bedankt voor de reacties,

Groeten Dennis

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

Post by Casejunkie » Wed Jun 11, 2008 11:31 pm

Ik ben zelf niet helemaal kapot van JBL (missen een beetje middentonen bij de goedkopere series)

Maar een composietset zal zeker een verbetering brengen.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

DennisK
Nieuw
Posts:3
Joined:Wed Jun 11, 2008 6:33 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)

Re: Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

Post by DennisK » Wed Jun 11, 2008 11:36 pm

Casejunkie wrote:Ik ben zelf niet helemaal kapot van JBL (missen een beetje middentonen bij de goedkopere series)

Maar een composietset zal zeker een verbetering brengen.


Wat ik vooral mis bij de pioneers zijn de hoge tonen, die klinken echt vervormd, sterker nog deze klinken uit de (erg kleine) JBL speakers beter en 'echter'. Ik denk dus dat de grotere dit nog beter zullen doen(maar spreek niet uit ervaring)

Welk merk zou jij me aanbevelen?

User avatar
kuiper
Ervaren Racer
Posts:540
Joined:Sun Dec 02, 2007 8:48 pm
Type 626:oudere 626 -87 (alle uitvoeringen)
Location:oudenbosch

Re: Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

Post by kuiper » Wed Jun 11, 2008 11:54 pm

hallo daar
ik persoonlijk vindt toch wel pioneer erg goed klinken heb in de coup alles pioneer
en et klinkt wel super op de subs na das clarion(maar ze klappen wel)
maar zijn de jbl van jou 2 of 3 weg speakers
en heb ie er op de achter speakers een versterker op of is de enige versteker die van de sub
denk dat je met de comp set wel verder komt maar of et word wat je wilt dat betwijfel ik
in iedergeval suc6


gegroet uit maassluis
xedos 9 2,0 24v v6 00
mx3 1,8 24v v6 97

626 2.0i 8v glx coup 90bhp 92 kl 6nsold
626 2,0 16v gt wagon 91 kl 1h sold
mx5 1,8 136 bhp 96 kl 8msold


626 2,0 12v glx coup 109 bhp sold

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

Post by Piet » Thu Jun 12, 2008 6:20 am

als je een compo zoekt zou ik minimaal 150 tot 200 euro meenemen voor een nieuwe
goedkoop is vaak duurkoop in deze...
de tweeters kan je zo van bovenaf erin laten zakken (veel tweeters passen er wel in)

probeer voor je midbass een mdf paneeltje te maken dan trilt de deur ook minder mee.
en je deur ontdreunen met bitumen is wel een must.
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

DennisK
Nieuw
Posts:3
Joined:Wed Jun 11, 2008 6:33 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)

Re: Audio-installatie Mazda 626 2.0i GLX GE

Post by DennisK » Thu Jun 12, 2008 10:47 am

@ iedereen

alvast bedankt voor de snelle reacties

@Piet

Heb niet zo'n zin om heel veel geld uit te geven, maar zoek zeg maar het beste voor een betaalbare prijs(de auto is eigenlijk van mn moeder, maar omdat ik er veel mee rijd wil ik er wel goed geluid in)

Zat er zelf over te denken(na een idee van een maat van me) om een rubber ring tussen de speaker en de deur te stoppen zodat deze de trillingen absorberen. (speakers achter zitten in een soort MDF omdat ze anders niet zouden passen, maar ben hier niet kapot van)

Verder wil ik het plastic wat af fabriek in de deuren zit(tegen vocht, maar is volgens mij ook iets wat trillingen veroorzaakt bij bass) eraf halen en dit vervangen door schuim/stof, heb idd al vaker gehoord van bitumen, maar geen idee wat dat kost en of het makkelijk te verwerken is??? Heb je misschien een linkje?

@kuiper
De composet voor wordt dan 2-weg achter een coaxiale 3-weg set,
De woofer is actief en kan nog 2 extra speakers aansturen, maar ik betwijfel of het geluid daar beter op wordt aangezien het een vrij goedkope sub is, en de radio zelf al een redelijk fatsoenlijk geluid laat horen.
Wil het eerst proberen zonder extra versterker, als ik er dan niet tevreden over ben kan ik er altijd nog een versterker bijbouwen. O ja die pioneers van jou trouwens, heb je daar het typenummer van ben wel benieuwd welke jij dan hebt :lol:

In ieder geval bedankt voor jullie reacties,

Groeten Dennis

Post Reply