Page 3 of 6

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:49 pm
by NiBB-it
Gave wagens..

Sorry had al effe een tijdje niet de GE projecten bekeken. ;)

BTW Mad Man een KL-ZE 2.5V6 in een BG gooien zul je heel veel problemen met de bak en steekassen krijgen. Zou wel een leuke combo zijn.
Staat ook erges hier op het forum ene die een FE3-N in een BG heeft gelepeld. (ook wel leuk)

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Wed Jun 30, 2010 7:30 pm
by Herwin
NiBB-it wrote:Gave wagens..

Sorry had al effe een tijdje niet de GE projecten bekeken. ;)

BTW Mad Man een KL-ZE 2.5V6 in een BG gooien zul je heel veel problemen met de bak en steekassen krijgen. Zou wel een leuke combo zijn.
Staat ook erges hier op het forum ene die een FE3-N in een BG heeft gelepeld. (ook wel leuk)
Op het mx-6 forum is iemand geweest die een klze in een 323 bg hatchback heeft gelegd hier de link:
http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php? ... 86a4120f45" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Wed Jun 30, 2010 7:54 pm
by Herwin
vandaag de 626 even andere wieltjes gegeven en de auto uitgelijnd:

Image

Image

Image

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Wed Jun 30, 2010 7:57 pm
by M&M
De velgen staan hem erg goed!!!! 8) 8)
Het is een plaatje van een auto :buig:
Zijn dat de 18" rx-8 velgen?

Groetjes M&M

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Thu Jul 01, 2010 6:36 am
by Casejunkie
Ziet er erg netjes uit!

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Thu Jul 01, 2010 6:03 pm
by Herwin
M&M wrote:De velgen staan hem erg goed!!!! 8) 8)
Het is een plaatje van een auto :buig:
Zijn dat de 18" rx-8 velgen?

Groetjes M&M
Hé M : het zijn 17 inch mazda 3 velgen van de 2.0 versie

ik wil de xerxes misschien nog een kleine stukje naar beneden hebben.
is er nog iemand hier die nog een setje verlagings veren heeft voor een GE?

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Sun Jul 04, 2010 4:07 pm
by mad man
Nou ik ben ook weer ff terug na een depressie :(

Een klze kan je gewoon in een BG lepelen daar zijn dan eventueel een paar kleine aanpassingen bij nodig zo als motorsteun ophanging maar voor de rest past het zo zonder alteveel problemen :wink:

En ik ben niet alleen in dit idee want er zijn nog een paar man die dat idee hebben bij de formule323club :-D

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Tue Jul 06, 2010 12:11 pm
by NiBB-it
mad man wrote:Nou ik ben ook weer ff terug na een depressie :(

Een klze kan je gewoon in een BG lepelen daar zijn dan eventueel een paar kleine aanpassingen bij nodig zo als motorsteun ophanging maar voor de rest past het zo zonder alteveel problemen :wink:

En ik ben niet alleen in dit idee want er zijn nog een paar man die dat idee hebben bij de formule323club :-D
Oow ik dacht altijd dat de 323 BG smaller is en dat daarom je steekassen zullen uitsteken. Natuurlijk is zoiets ook custom made te maken, maar ik dacht dat hier het probleem ook een beetje inzat.

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Wed Jul 07, 2010 1:58 pm
by mad man
Als het mee zit ik ben nog niet op onderzoek uit geweest maar dan zou ik m'n eigen of de 1.8GT assen kunnen gebruiken
En als ik dan de fusee's van de 2.0 BJ pak heb ik gelijk zwaardere remmen ondanks dat ik nu al de remmen van de BG 1.8GT er onder heb zitten dus rondom schijf

Maar ik heb het idee dat we hier nu een beetje :offtopic: zijn :oops:

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Fri Jul 16, 2010 6:01 pm
by Herwin
vandaag eindelijk de airco gevuld , heb lang moeten wachten op koppelstukken om de airco aan te passen
van oude naar nieuwe airco aansluitingen.

de airco wordt nu heerlijk koud :mrgreen:

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Mon Feb 07, 2011 8:34 pm
by Herwin
afgelopen weekend een kastje ingebouwd voor de centrale vergrendeling
na eerst perongeluk de hoofdstroomdraden te hebben gepakt
en daarna de stuurstroom draden , werkt het setje prima
kan nu zonder sleutel op slot en van het slot
heb een setje van autostyle :
Image
als iemand hier hetzelfde wil doen met een GE , wil ik wel helpen via internet :D (ik weet nu welke draden je moet hebben)

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Mon Feb 14, 2011 5:43 pm
by Herwin
Gister van Mazdarati(mx-6) veren overgenomen
de 626 is ongeveer 5 tot 5,5 cm naar beneden gekomen aan de voorzijde
Voor het verlagen :
Image
Na het verlagen:
Image
totaal plaatje:
Image
omdat ik vandaag toch een brug tot mijn beschikking had, heb ik gelijk de olie ververst
voordat ik de olie heb afgetapt heb ik een engine flush bij de olie gedaan
na een 15 minuten hier mee de auto te hebben laten lopen
alles afgetapt , een nieuwe filter gemonteerd, olie gevuld en daarna een toevoeging erbij gedaan
motor loopt een stuk stiller nu :mrgreen:
Image

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Mon Feb 14, 2011 5:56 pm
by finaldragons
Dat maakt het verschil wel :-D
Ziet er netjes uit

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Tue Feb 15, 2011 12:50 pm
by NiBB-it
Ziet er lekker laag uit. Nice gedaan en ook effe goed onderhoud. Niet verkeerd keep up the good work.

Re: Herwin's Xerxes!!

Posted: Fri Feb 18, 2011 12:26 pm
by Marcel Smeding
Herwin wrote:
NiBB-it wrote:Gave wagens..

Sorry had al effe een tijdje niet de GE projecten bekeken. ;)

BTW Mad Man een KL-ZE 2.5V6 in een BG gooien zul je heel veel problemen met de bak en steekassen krijgen. Zou wel een leuke combo zijn.
Staat ook erges hier op het forum ene die een FE3-N in een BG heeft gelepeld. (ook wel leuk)
Op het mx-6 forum is iemand geweest die een klze in een 323 bg hatchback heeft gelegd hier de link:
http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php? ... 86a4120f45" onclick="window.open(this.href);return false;
IK zag gisteren in mazda EPC dat in theorie een 1.8L turbo uit de 323 (bj. rond 90) in mijn 121 moet passen. is hetzelfde type blok als de 1300cc. Lijkt me ook el een leuk project, al dnk ik dat de 121 koets dat geweld niet aankan.