Page 2 of 4

Re: L's Xerxes

Posted: Mon Mar 25, 2013 5:45 pm
by SS80
Nice! Ja het maakt wat meer herrie en zo, maar het rijd een stuk beter (optrekken/bochten) Je moet alleen wel zorgen dat het overgebleven gewicht verdeeld blijft en dat is moeilijk (bijvoorbeeld accu achterin leggen)
Dit was mijn kaalste tot nu toe:
Image
Image
Image

Hetzelfde heb ik ook met een Citroen AX GTi gedaan, maar dan met een echte OMP 8pts rolkooi er in.. Dat was echt een kart!

Re: L's Xerxes

Posted: Mon Mar 25, 2013 5:55 pm
by SS80
Anyway, de 626 is afgekeurd op een aantal punten!

1-Stadslicht werkt niet
2-Koplamphoogteverstelling werkt niet
3-Mistlamp LV werkt niet
4-Remschijven voor te dun
5-Remslangen voor uitgedroogd
6-Aandrijfashoes rechts, bakzijde

1-Simpel, nieuwe lampjes er in zetten
2-Kijken of het wat kleins is, anders gewoon de knop verwijderen (het gekke is vorige week heb ik 'm nog geprobeerd en toen werkte die wel..)
3-Die ga ik toch verwijderen, dan maar meteen doen
4 & 5- Besteld, met nieuwe remblokken en ook gelijk de veerpoot-lagers (bovenste plaat) van de achter-schokbrekers (hier was de linker iig helemaal verrot, dus gelijk beiden besteld) En meteen ook maar witte knippers voor in de zijschermen besteld.
6-Heeft de garage besteld, mogen ze fixen als ie voor de herkeuring komt.

Ik ga alles behalve de ashoes zelf repareren, en met een beetje geluk zitten de nieuwe schokbrekers met verlagingsveren er dan ook op.
De voorremmen wilde ik eigenlijk upgraden naar sport schijven en blokken, maar daar heb ik nu helaas het geld niet voor dus ik heb de standaard besteld. Hetzelfde geld voor de remslangen..

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Mar 26, 2013 6:06 am
by marcel
De Citroen AX ziet er zo een stuk beter uit moet ik zeggen. Zelf nooit in de GTI uitvoering hiervan gereden en welke AX het wel was weet ik ook niet maar dit zal een heel stuk beter gaan.
Vind het leuk om te zien en eigenlijk is het voor mij altijd een fantasie geweest om 1 netjes origineel te hebben en 1 totaal gestripte auto voor het betere schop werk.

Vermoed dat de Xerses alles heeft om zich tot een monster te laten ontwikkelen door jou. :-D :-D

En een enkeling hier krijgt hartklachten. :mrgreen:

Carry on dude carry on...

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Mar 26, 2013 12:35 pm
by SS80
Die op de foto's is geen AX maar een '85 Suzuki Alto met m'n zelfgemaakte aluminium rolkooi :P De AX kwam daarna maar daar heb ik geen foto's van onlijn staan op het moment..
Met de Xerxes wil ik niet zo ver gaan, want die is eigenlijk bedoelt voor dagelijks gebruik/lange afstanden. Dat maakt het gewicht besparen een stuk lastiger.. maar wel een leuke uitdaging!

Weet je toevallig of het interieur van een 1.8 of 2.0 626 GE het zelfde interieur heeft? Ik zoek namelijk een gewone stoel zonder electromotoren, maar natuurlijk het liefst wel dezelfde bekleding... Als dat zo is wil iemand misschien wel ruilen?

Re: L's Xerxes

Posted: Wed Mar 27, 2013 6:43 pm
by M&M
een wolf in schaaps kleding :-D

Groetjes M&M

Re: L's Xerxes

Posted: Fri Mar 29, 2013 11:29 am
by marcel
Ss80 volgens Mazda man past dat en is alleen Xerses anders.

Re: L's Xerxes

Posted: Fri Mar 29, 2013 5:29 pm
by SS80
Okee dat is jammer, dan moet ik dus de stoelen & achterbank overzetten om de kleur / patroon gelijk te houden.

Re: L's Xerxes

Posted: Sun Mar 31, 2013 11:15 pm
by mad man
Die Alto is zeker goed kaal :roll: :wink:

Re: L's Xerxes

Posted: Sun Apr 07, 2013 11:24 am
by SS80
Vandaag ben ik weer bezig met de Mazda, met het aanpakken van de APK punten.
Inmiddels heb ik de stadslichtjes vervangen voor, deze deden het idd beiden niet.

En ik ben nu bezig met het vervangen van de remschijven, blokken en slangen voor.

De afkeur was niet zonder reden:
Image

En de shiny new bits:
Image

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Apr 16, 2013 11:26 am
by SS80
Gisteren is 'ie voor de herkeuring geweest, ze hebben de ashoes nog vervangen en toen goedgekeurd! :dutch:

Alleen reed ik onderweg naar huis tegen een stoeprand aan en nu heb ik een bult in de wang van m'n rechter voorband zitten (canvasbreuk)
Dat gaat me dus weer zo'n 60 / 70 euro kosten voor een nieuwe band! :mecker: tsja eigen schuld natuurlijk maar ik hoopte nu ff van de onderhoudskosten af te zijn.

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Apr 16, 2013 12:35 pm
by mad man
Fijn kan je er weer een jaartje er tegen op de band na dan :wink:

Re: L's Xerxes

Posted: Mon Apr 29, 2013 9:58 pm
by SS80
Vandaag heeft Xerxes een mooi nieuw bandje gekregen, ik reed toch niet met een veilig gevoel rond met die canvasbreuk..

Ook weer een kleine gewichtsbesparing: op de achterbank 2 3pts gordels vervangen door heupgordels. Deze zijn lichter omdat ze geen spanrol hebben, en het gewicht wat over blijft zit lager = beter (de spanrollen zaten namelijk ter hoogte van de hoedenplank)

Owja, vorige week zijn EINDELIJK m'n verlagingsveren binnen gekomen. Weitec bleek ze niet meer te maken dus het zijn HR veren geworden. Morgen ga ik ze wisselen.

Re: L's Xerxes

Posted: Tue Apr 30, 2013 8:31 pm
by SS80
Well, vandaag is ie verlaagd.
Nieuwe HR verlaginsveren, nieuwe demper rechts achter (links achter was een paar weken geleden gedaan) nieuwe top-platen achter
Voor veer oud & nieuw:
Image
Achter veerpoot alles nieuw:
Image

Ook heb ik een custom veerpootbrug achter gemaakt, nu de veerpoten er toch uit lagen. Bestaat uit een aluminium buis met M10 schroefdraad in de einden (stukje oud kinder-klimrek) Ik moest 'm een klein beetje inkorten, nu zit ie strak tussen de platen, vastgeschroefd op 1 van de punten waar de achterbank leuning mee vast zit. Vanuit de wielkast met een M10 bout vastgezet.
Net gemonteerd:
Image
Afgewerkt:
Image

Weer een kleine gewichtsbesparing: Ik had de hoofdsteunen van de achterbank verwijderd, maar nu heb ik deze weer teruggezet, op de voorstoelen. Deze zijn lichter dan de orginele voorstoel-hoofdsteunen, maar wel netjes met de goede print.

Dit is hoe de auto er na de verlaging bij staat:
Image

Re: L's Xerxes

Posted: Wed May 01, 2013 4:22 pm
by M&M
blijft een dikke auto 8)

Groetjes M&M

L's Xerxes

Posted: Wed May 01, 2013 9:34 pm
by White Wagon
Ziet er goed uit. Wielkasten zijn netjes gevuld zo.


Sent from my iPhone using Tapatalk